Rozrywka » Turystyka
Amadeus prezentuje najnowszy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu
Warszawa, Polska, 18 czerwca 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa firma.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Dokument odzwierciedla nieprzerwane zaangażowanie firmy na rzecz inwestycji w innowacje oraz wartość, jaką prezentują pracownicy dla firmy, jak również strategię Amadeus, która zakłada aktywne promowanie projektów umożliwiających rzeczywisty wkład w społeczność i środowisko. Najnowszy raport Amadeus, dotyczący działań CSR (Corporate Social Responsibility), podkreśla także zaangażowanie firmy w tym obszarze na przykładzie 165 projektów realizowanych w 45 krajach. Obszary te objęły edukację (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory[1]), transfer technologii w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości w branży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego), lokalne inicjatywy społeczne oraz pomoc w czasie kryzysu.
Przykładowe dane dotyczące działań firmy Amadeus w dziedzinie CSR (Corporate Social Responsibility) w minionym roku:
- Na całym świecie firmę Amadeus wspiera zróżnicowany zespół, obejmujący przedstawicieli 123 różnych narodowości.
- W 2011 r. pracownicy odbyli 155 057 godzin szkoleń wykładowych, w które zainwestowano łącznie 6,3 mln euro.
- Amadeus przetwarza dziennie ponad 1 mln transakcji. W 2011 roku przetworzono 463 miliony rezerwacji, zaś na pokłady samolotów wsiadło 439 milionów pasażerów.
- Od 2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój (Research & Development, R&D) wyniosły ponad dwa miliardy euro (344 mln euro w roku 2011). Raport Komisji Europejskiej „2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard" przedstawia Amadeus jako jedną z wiodących firm w Europie pod względem inwestycji w obszar R&D.
- Obecnie funkcjonuje 16 ośrodków badawczo-rozwojowych Amadeus na całym świecie oraz zespół liczący ponad 4000 osób, co zwiększa wartość przedsięwzięć firmy na rzecz klientów z całego świata.
- Aktualnie inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są w 45 krajach (niemal dwukrotnie więcej niż w 2009 roku).
- Blisko 800 wolontariuszy Amadeus podjęło działania w 2011 roku (cztery razy więcej niżw roku poprzednim).
- Wolontariusze Amadeus przeznaczyli ponad 17 470 godzin pracy na wspieranie inicjatyw społecznych.
- Zespół 90 specjalistów Amadeus w dziedzinie Corporate Responsibility prowadzi lokalne, regionalne i globalne projekty na całym świecie.
- W ramach zaangażowania w ochronę środowiska Amadeus kontynuował działania na rzecz optymalizacji wydajności operacyjnej i poprawy efektywności energetycznej o 8% w przeliczeniu na przetworzoną transakcję w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, zużycie energii elektrycznej na jednego pracownika zostało zredukowane już drugi rok z rzędu.
- Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łączną emisję CO2 o ponad 5%, zarówno dzięki poprawie efektywności energetycznej, jak i rosnącemu udziałowi energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy.
Amadeus podpisał Globalny Kodeks Etyki w Turystyce, a tym samym zobowiązał się do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości dotyczących odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju turystyki. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2001 roku, stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.
Firma Amadeus oferowała także pomoc podczas kryzysu. Inicjatywy realizowane w 2011 roku obejmują działania CSR mające na celu zmniejszenie skutków klęsk żywiołowych odczuwanych przez ludność, takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodzie w Bangkoku i Australii, japońskie tsunami i trzęsienie ziemi w Sendai, tajfun na Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.
- W Amadeus wierzymy, że nasze doświadczenie w branży turystycznej w połączeniu z motywacją naszych pracowników w podejmowaniu wyzwań stanowi doskonały bodziec do postępów w dziedzinie ochrony środowiska i wsparcia społeczności lokalnej - mówi Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel and Corporate Secretary. - To jest misja, w której każdy wysiłek jest potrzebny i mile widziany. Będziemy dalej wspierać i podejmować tego rodzaju inicjatywy - dodaje.
Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives (GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznego działania w przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeus z zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę (A+).
- Jestem zadowolony z tych danych, które potwierdzają, że w 2011 r. udało nam się zwiększyć i wzmocnić współpracę z naszymi partnerami, takimi jak linie lotnicze, w zakresie projektów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Wystarczy wspomnieć o naszej ścisłej współpracy z przewoźnikami, takimi jak Iberia, AviancaTaca i Kenya Airways czy Turkish Airlines - komentuje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. - Edukacja jest niewątpliwie jednym z kluczowych czynników, który umożliwia wydajne i trwałe wsparcie działania obszaru odpowiedzialności biznesowej firmy, dlatego też bardzo rozbudowaliśmy nasze projekty w tym zakresie. W tym samym czasie koncentrowaliśmy się również na poprawie naszej działalności związanej z ochroną środowiska oraz współpracy z zainteresowanymi stronami w branży - dodaje.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat działań Amadeus w zakresie odpowiedzialności biznesowej zapraszamy na stronę www.amadeus.com/amadeus/travelfurther, gdzie można obejrzeć interaktywny raport lub pobrać go w formacie PDF.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)