Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Amadeus prezentuje wizję globalnego, dynamicznego i inteligentnego ekosystemu podróży
Warszawa, 14 października 2014 r.: Firma Amadeus ogłosiła dziś swoją wizję globalnego ekosystemu podróży zorientowanego na podróżnego, która odpowiada na potrzeby złożonego i zmieniającego się środowiska zakupu usług turystycznych, a także pozwoli liniom lotniczym wygenerować ponad 130 mld USD dodatkowych przychodów rocznie do 2020 roku*.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Coraz większa różnorodność dostępnych produktów i usług oraz upowszechnianie się kanałów otwartych na klienta, stanowią dla linii lotniczych dużą szansę na generowanie większych przychodów i podniesienie rentowności. Z szacunków branżowych wynika, że przewoźnicy osiągają obecnie 50 mld USD przychodów rocznie ze sprzedaży usług dodatkowych, przede wszystkim w bezpośrednich kanałach dystrybucji. Badanie przeprowadzone przez Amadeus pokazuje, że do 2020 roku branża zyska kolejne 53 mld USD dzięki wprowadzeniu strategii wielokanałowej sprzedaży tych usług. Dodatkowo, innowacje technologiczne dla branży turystycznej mogą w tym samym czasie zapewnić dalsze zyski w wysokości 77 mld USD.
Firma Amadeus uważa, że przyczyni się do tego personalizacja oferty turystycznej w trakcie całego cyklu podróży, dostarczanej turystom we wszystkich kanałach dystrybucji, dzięki otwartym, inteligentnym i dynamicznym systemom. Bliska współpraca całej branży zapewni nowe możliwości biznesowe. Łącząc dostawców usług turystycznych i ich odbiorców w każdym kluczowym momencie cyklu podróży, można korzystać ze zgromadzonych informacji na ich temat, by dostosować ofertę do ich indywidualnych potrzeb w odpowiednim miejscu i czasie.
„Globalna branża turystyczna i odczucia konsumentów z nią związane bardzo ewoluują, co sprawia, że potrzebna jest zasadnicza zmiana w sposobie sprzedawania produktów turystycznych i świadczenia usług podróżnym" - powiedział Luis Maroto, Chief Executive Officer and President, Amadeus. „Dysponując doświadczeniem i wiedzą na temat branży, znacznymi możliwościami w dziedzinie badań i rozwoju oraz globalną siecią partnerów, Amadeus posiada potencjał, by połączyć całą branżę turystyczną w jeden, globalny ekosystem. Przyniesie to zarówno użytkownikom systemów, jak i liniom lotniczym, ogromne korzyści, pozwalając na optymalne korzystanie z pełnej wartości oferowanych produktów i usług" - dodał.
Nowa wizja firmy Amadeus opiera się na trzech kluczowych elementach:
1. Opracowanie i rozwój nowego rozwiązania Global Merchandising System, które umożliwi liniom lotniczym tworzenie swojej oferty w dynamiczny sposób, lepiej dostosowanej do potrzeb pasażerów niż dotychczas i dostępnej w dowolnym punkcie sprzedaży, w dowolnym kanale dystrybucji (pośrednim lub bezpośrednim) oraz z wykorzystaniem dowolnie wybranego urządzenia.
2. Rozwój naszych systemów sprzedaży detalicznej i dystrybucji, aby umożliwić skuteczne i efektywne dostarczanie bogatszej oferty linii lotniczych w punktach sprzedaży, w kanale pośrednim i bezpośrednim, z naciskiem na potrzeby agentów w zakresie wsparcia, tak aby zwiększyć liczbę korzystających z rozwiązania podmiotów.
3. Pełna integracja nowego systemu Global Merchandising System oraz systemów Amadeus do sprzedaży detalicznej i dystrybucji z pakietem produktów do obsługi pasażerów Amadeus Altéa (ang. Passenger Service Systems, w skrócie PSS), zapewniająca turyście prawdziwie zintegrowaną, kompleksową podróż we wszystkich kluczowych punktach całego cyklu, takich jak obsługa, dostawa, zarządzanie zakłóceniami lotów oraz sprzedaż biletów i przelot.
Global Merchandising System poszerzy największe w branży portfolio produktów i usług, obejmujące najczęściej wykorzystywany na rynku system obsługi pasażerów - Altéa, jak również największą w branży platformę dystrybucyjną oraz pakiet e-retail wykorzystywany przez ponad 110 przewoźników na świecie, co przełoży się na poprawę doświadczeń użytkowników - zarówno partnerów firmy Amadeus, jak i samych podróżnych. Wdrożenie rozwiązania razem z narzędziami Amadeus Travel Intelligence, programami lojalnościowymi i systemami do zarządzania przychodami w czasie rzeczywistym, zapewni użytkownikom całościowe informacje o kliencie.
„Wprowadzenie dynamicznych i elastycznych narzędzi pozycjonowania dla linii lotniczych pozwoli im na spersonalizowaną obsługę i będzie stanowiło nowe źródło znaczących przychodów" - skomentowała Julia Sattel, Senior Vice President of Airline IT, Amadeus. „Każdy klient docenia coś innego podczas lotu, a Amadeus może pomóc liniom lotniczym w lepszym zaspokojeniu potrzeb pasażerów, dzięki czemu zwiększy się ich lojalność" - dodała.
Global Merchandising System, płynnie dostarczany poprzez bezpośrednie rozwiązania sprzedażowe i dystrybucyjne - największą na świecie sieć sprzedaży pośredniej linii lotniczych, będzie wykorzystywać dane w czasie rzeczywistym pochodzące zarówno od kupującego, jak i sprzedającego, co ułatwi dostarczanie spersonalizowanej oferty dla każdego indywidualnego wyszukiwania w szybszy sposób, zapewniając większą przejrzystość, wybór, wygodę i efektywność. To pozwoli przewoźnikom na realizowanie swoich celów sprzedażowych i marketingowych przez zapewnienie im możliwości kontrolowania cen, a także lokowania oraz promowania oferty usług dodatkowych we wszystkich kanałach.
Global Merchandising System oraz kanały sprzedażowe i dystrybucyjne Amadeus będą łączyły klientów korzystających i niekorzystających z pakietu Altéa, umożliwiając dopasowanie oferty przewoźników w każdym segmencie rynku oraz przez dowolne urządzenie, kanał i punkt kontaktu z klientem. Amadeus zapewnia również zgodność systemów ze standardami branżowymi NDC XML.
„Amadeus posiada wieloletnie doświadczenie w łączeniu swoich użytkowników i linii lotniczych w celu rozwoju nowych możliwości generowania przychodów. Czujemy się zobowiązani do rozwijania tego podejścia i inwestowania w rozwój globalnego ekosystemu podróży, który przyniesie jeszcze większe korzyści handlowe wszystkim stronom" - powiedział Holger Taubmann, Senior Vice President of Distribution, Amadeus. „Chcemy to osiągnąć poprzez dostarczenie liniom lotniczym platformy, która umożliwi im różnicowanie swojej oferty, wyróżnianie się na tle konkurencji i generowanie większych zysków w tym niezwykle konkurencyjnym środowisku, jednocześnie oferując naszym partnerom efektywny i przejrzysty dostęp do szerokiego zakresu treści" - dodał.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: http://www.amadeus.com/130by2020
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog.
Kontakt dla mediów
Elżbieta Mazur
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: elzbieta.mazur@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
* Źródło: Amadeus zgromadził dane branżowe ze źródeł IATA oraz Frost & Sullivan, a także na podstawie własnych badań.
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)