Firma » Biznes

Analityka biznesowa jako wielowymiarowe wsparcie firm

Analityka biznesowa jako wielowymiarowe wsparcie firm
Zobacz więcej zdjęć »
Silna konkurencja zmusza firmy do poszukiwania i implementowania innowacyjnych rozwiązań, mogących usprawnić działanie przedsiębiorstw na wielu płaszczyznach.

W dobie transformacji cyfrowej, kluczową rolę w budowaniu strategii, a co za tym idzie - także przewagi rynkowej - odgrywa analityka biznesowa. Zgodnie z prognozami firmy Gartner, do roku 2018 aż połowa dużych przedsiębiorstw o globalnym zasięgu będzie wykorzystywać zaawansowane narzędzia analityczne w swoich modelach biznesowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Analityczna rewolucja

Postępująca cyfryzacja jest jednocześnie ogromną szansą i wyzwaniem dla przedsiębiorstw funkcjonujących w wielu branżach. Choć już teraz firmy dostrzegają korzyści z gromadzenia i przetwarzania danych, to wiele z nich boryka się z problemem przekształcenia ich w wiedzę możliwą do wykorzystania w praktyce. Odpowiedzią na ich potrzeby zdaje się być analityka biznesowa, stanowiąca połączenie odpowiednich narzędzi i wiedzy eksperckiej, z pomocą których realne jest trafniejsze przewidywanie efektów działań podejmowanych przez firmy i podejmowanie na ich podstawie skuteczniejszych decyzji biznesowych.

Kształtowanie efektów biznesowych

Analityka biznesowa stanowi wielopłaszczyznowe wsparcie dla firm z wielu branż - od handlu, przez przemysł i bankowość, po telekomunikację czy transport, w których może być wykorzystywana bez względu na rozmiar przedsiębiorstwa. Dogłębna eksploracja danych stanowi bowiem skuteczny sposób na wyłonienie z ich oceanu wyłącznie tych, które mają faktyczne znaczenie dla strategii konkurowania firmy.

Dzięki zastosowaniu analityki biznesowej przedsiębiorstwa zyskują wiarygodne i aktualne informacje pochodzące z wielu źródeł, które mogą wykorzystywać w podejmowaniu najważniejszych decyzji. W szczególności analityka biznesowa stanowi dla nich wsparcie w zakresie wykrywania przyszłych trendów oraz przewidywania szans i zagrożeń, co pozwala między innymi optymalizować procesy produkcyjne, szacować zapotrzebowanie, planować sprzedaż, określać budżet, a także kreować produkty i usługi jeszcze lepiej odpowiadające potrzebom konsumentów.

Wyzwania dla firm

By czerpać korzyści z wdrożenia analityki biznesowej, przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem stworzenia infrastruktury, zoptymalizowanej pod ich indywidualne potrzeby. Ważną w tym rolę odgrywają zautomatyzowane systemy analityczne, pozwalające szybko i wydajnie integrować oraz analizować dane. Skuteczne wykorzystanie możliwości analityki biznesowej nie byłoby też możliwe bez wykwalifikowanych specjalistów data science, którzy w pełni odnajdują się w nowej cyfrowej rzeczywistości.

Stanowią oni pomost między nowoczesnymi technologiami a zagadnieniami biznesowymi, będącymi podstawą w zarządzaniu danymi. Same przedsiębiorstwa planujące wdrożyć analitykę biznesową, zmuszone są też do ponownego określenia swoich celów biznesowych, co umożliwi im z kolei skutecznie zaplanować działania wykorzystujące współczesne narzędzia analityczne. Dla wielu firm pomocne może być skorzystanie ze wsparcia specjalistów z zewnątrz, posiadających odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie analityki biznesowej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JoannaS

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »