Zdrowie » Ciało
Avon przeprowadzi lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w Polsce
Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi[1]. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie i poznawanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem. Te wszystkie elementy widzimy w programie “Normalne, że ich dotykam”, w którego powstanie zaangażowaliśmy się. Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.
Chcemy, by lekcje dotyczące poznawania piersi stały się standardem w szkołach. Dzięki takim zajęciom możemy wpłynąć na postawy młodych dziewcząt, a w przyszłości na ich zdrowie. To wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie dba o zdrowie Polek, edukując je na temat profilaktyki raka piersi. Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.
Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę o samoakceptacji i poznawaniu własnego ciała. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska. Avon chce sprawić, by nastolatki zrozumiały, dlaczego trzeba poznać, dbać i kontrolować swoje piersi. Sprawdzanie ich raz w miesiącu powinno być zdrowym nawykiem, częścią rutyny dbania o siebie. W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” Ekspertki Avon, przeszkolone przez ekspertów z Fundacji Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje na temat poznawania piersi w 100 szkołach w całej Polsce.
Nadesłał:
AniaGOW
|
Komentarze (0)