Motoryzacja » Moto Serwis

Benzyna czy diesel

Na jaki silnik się zdecydować kupując samochód używany lub nowy. Jakie kryteria wziąć pod uwagę. Czy kierować się tylko ceną i zużyciem paliwa?

Problem niskonakładowej eksploatacji samochodu w tym także niskie zużycie benzyny czy oleju napędowego warto wziąć pod uwagę już na etapie zakupu samochodu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

To właśnie podczas zakupu samochodu decydujemy o pojemności jednostki napędowej, która to ma decydujący wpływ na przyszłą konsumpcję paliwa oraz rodzaj tego paliwa wpływającej na koszt paliwa. Rozróżniamy dwa podstawowe rodzaje silników: silniki o niskim stopniu sprężania, tzw. benzynowe oraz wysokoprężne czyli silniki dieslowskie.

Wybierając jedną z tych opcji powinniśmy również zdać sobie sprawę z faktu, iż w przypadku kupna nowego samochodu silnik wysokoprężny będzie dużo kosztowniejszy i dlatego zalecane jest jego nabycie tylko wówczas, kiedy nasze roczne przebiegi są znaczne. Jedynie w takiej sytuacji bowiem wydatek przeznaczony na zakup auta z silnikiem wysokoprężnym ma szanse się zwrócić i przynieść nam wymierne oszczędności. W wypadku kupna auta używanego, który można kupić na giełdzie, w komisie samochodowym, lub na allegro poprzez serwisy samochodowe  i samochody, zasadnicza różnica pomiędzy pierwszym i drugim typem jednostki napędowej nie jest już aż tak dotkliwa. Może się również okazać, że nie ma jej w ogóle i w takim przypadku oszczędności biorące się ze skromniejszego zużycia paliwa będziemy otrzymywać od pierwszej jazdy.

Testy pokazują, że silnik diesla zużywa 30 procent paliwa mniej niż odpowiadający mu mocą motor benzynowy, a różnica ta najbardziej przemawia na korzyść diesla jeżdżąc po mieście. To wtedy podkreślają się największe plusy silnika wysokoprężnego, który dysponuje dużą mocą w dolnym zakresie obrotów i bardzo elastyczny, co z kolei umozliwia [szybką zmianę biegów na możliwie najwyższe tak jak zaleca nowoczesna i ekologiczna ostatnio szkoła jazdy tzw. eco driving. Jeżeli do tego silnik wyposażony jest w turposprężarkę, to mamy przy jednoczesnym niskim zużyciu oleju napędowego, wysokiej elastyczności silnika, przyspieszenie praktycznie równe tzw. benzyniakowi oraz nisko usadowiony moment maksymalny wpływający dodatnio na wysoki komfort jazdy oraz cichobieżną pracę jednostki napędowej.

Oszczędną jazdę determinuje nie tylko typ silnika. Żeby mało płacić za olej napędowy czy benzynę powinniśmy jeszcze starać się o prawidłowe ciśnienie kół, nieprzewożenie niepotrzebnych rzeczy z bagażnika, demontowanie relingów dachowych, gdy przez dłuższy czas nie planujemy korzystać z niego. Duże znaczenie ma także prowadzenia samochodu. Wspomniany wcześniej eco driving to po prostu szkoła jazdy mająca na celu wykorzystywanie w pełni energii zawartej w paliwie. Nie oznacza to bynajmniej zaleceń ślimaczej jazdy. Wręcz odwrotnie. Eco driving to jak najbardziej dynamiczna i przemyślana jazda, przespieszenie i dojście do pożądanej szybkości jazdy, a później wrzucenie jak najwyższego przełożenia zapewniającego zoptymalizowaną pracę silnika.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

seba74m

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »