Dom » Budownictwo

Bezpieczne miasto

Bezpieczne miasto
Zobacz więcej zdjęć »
Piesi i rowerzyści – a wśród nich głównie dzieci – to najbardziej zagrożone grupy uczestników ruchu drogowego. Statystyki podają, że blisko czterdzieści procent poszkodowanych w wypadkach drogowych stanowią tak zwani „niechronieni” uczestnicy ruchu.

Analiza nie pozostawia wątpliwości: stosując proste rozwiązania, można znacząco poprawić stan bezpieczeństwa na drogach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ścieżki rowerowe…

Rowerzyści coraz bardziej zawłaszczają ulice naszych miast, co wymusza powstawanie ścieżek. W wielu miejscowościach prowadzone są obecnie budowy
i przebudowy ciągów komunikacyjnych dla niezmotoryzowanych. Do tej pory w Polsce powstało około 1000 kilometrów ścieżek rowerowych, które mają poprawić stan bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, a także odzwierciedlają nastawienia lokalnych władz do zagadnień ochrony środowiska (zmniejszenie emisji spalin, poprawa kondycji mieszkańców).
Deskorolkowcy, skaterzy i rolkowcy też mogą korzystać ze ścieżek rowerowych. Pod warunkiem, że są one wykonane ze specjalnego rodzaju kostki. Właściwie zrobiona ścieżka rowerowa jest nie tylko bezpieczna, ale także przyjemna w użytkowaniu. Wyraźne i trwałe rozdzielenia ciągów pieszych i rowerowych można uzyskać poprzez użycie odmiennych kolorystycznie, kształtem i fakturą kostek brukowych POLBRUK. Powierzchnie przeznaczone dla rowerzystów zwykle układane są z bezfazowej kostki Polbruk Prostokąt w kolorze czerwonym. Efektem końcowym jest płaska, równa powierzchnia, gdzie łączenia między kostkami są niemal niewyczuwalne.

Cicha droga osiedlowa…

Pragnieniem ludzi jest mieszkać komfortowo, mieć chwilę spokoju spacerując z dziećmi. W rzeczywistości natomiast droga osiedlowa to najczęściej spory ruch samochodów. Hałasu nie da się całkowicie wyeliminować i uniknąć, ale można spowodować, żeby był mniej uciążliwy. Rozwiązaniem jest budowa nawierzchni z odpowiedniej kostki brukowej. Polbruk Tetka bez fazy ułożona na osiedlowym placu czy parkingu  to idealne rozwiązanie. Na system ten składają się kostka brukowa pełna – podstawowy element do budowy, połówka i brzegowa – kostki umożliwiające łatwe wykończenie nawierzchni przy krawężnikach i obrzeżach bez dodatkowych cięć.
Remontując ciągi piesze można puścić wodze fantazji i poszaleć. Rodzaj użytej kostki zależy zwykle od otoczenia – w miejscach reprezentacyjnych: skwery, parki stosuje się kostki szlachetne, np. Polbruk Petra, Plaza, Complex, Beganit, Country lub Merkado, w pozostałych wybierane są najczęściej spośród kształtów kostek klasycznych lub płytek chodnikowych o różnych rodzajach faktury – gładkiej lub płukanej. Alternatywą dla zwykłej płytki chodnikowej może być Polbruk Urbanika, która nawiązuje do popularnych obecnie minimalistycznych trendów. Klasyczny, geometryczny kształt kostek sprawia, że produkt doskonale współgra z nowoczesnym otoczeniem. Na linię Urbanika składają się trzy prostokątne kostki o grubości 8 cm i wymiarach zbliżonych do wymiarów zwykłych płyt. Efekt końcowy będzie na pewno zaskakujący, wprowadzając nowy design na ulice i odmieniając oblicze zwykłego chodnika.

Tętniące życiem śródmieścia….

Coraz częściej widać w miastach rozwiązania przyjazne także osobom niepełnosprawnym. W strategicznych, pełnych ludzi, autobusów, tramwajów i samochodów, centrach miast masowo stosuje się płytki chodnikowe POLBRUK Focus (35 x 35 cm) ze specjalną wypukłą fakturą rozpoznawalną przez niewidomych. Są one używane, jako ostrzeżenie w miejscach szczególnie niebezpiecznych, w których trzeba się zatrzymać np. przed wejściem na jezdnię czy w pobliżu torów tramwajowych.
Jaką barierą w swobodnym przemieszczaniu się może być pokonywanie różnic poziomów – wejścia i zejścia z chodnika na jezdnię mógł się przekonać każdy, kto choć chwilowo doświadczył jakiejś kontuzji. To problem, który stale towarzyszy osobom starszym, niepełnosprawnym ruchowo i ich opiekunom, matkom prowadzącym wózki dziecięce, a nawet rowerzystom. Zastosowanie specjalnych krawężników tzw. trapezowych lub najazdowych (o wymiarach 100 x 15 x 22), których łagodne i obniżone krawędzie umożliwiają płynne przejście z różnych poziomów to wygoda, ale i bezpieczeństwo poruszania się. Budując lokalne ciągi komunikacyjne, warto pamiętać o produktach Polbruku, które zostały zaprojektowane w taki sposób by ułatwić i usprawnić komunikację w miejskiej dżungli, w której trzeba sobie umieć poradzić szybko i samodzielnie.

Firma Polbruk S.A. to ogólnopolski producent kostki brukowej oraz wyrobów drogowych, działający na rynku od 18 lat (początkowo B-Complex, potem Polbet B-Complex, przejmując po kolei zakłady od firm: Polbet, Jadar, Faelbud). Od 1998 roku jest częścią irlandzkiego koncernu budowlanego  CRH plc – jednego z największych dystrybutorów materiałów budowlanych na świecie. Spółka obecnie oferuje ponad 150 produktów : od klasycznych, prostych wzorów i kształtów po wyszukane, niezwykle ozdobne formy. Produkty Polbruk sprzedawane są klientom indywidualnym w ponad 800 hurtowniach i składach budowlanych na terenie całego kraju. Ponadto firma dystrybuuje swoje wyroby poprzez sieci handlowe: PSB, Saint Gobain, Nomi czy Leroy Merlin.

Polbruk S.A.
Ul. Nowy Świat 16c
80-299 Gdańsk
www.polbruk.pl
Infolinia: 801 081 551



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

flypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »