Firma » Biznes
Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych.
W rankingu Top Marka Biedronka zajęła pierwsze miejsce z łączną oceną 88 punktów. Drugie miejsce zajęło Tesco, ubiegłoroczny lider, z 70 punktami, a na kolejnych lokatach znalazły się Auchan, Carrefour oraz Lidl. Dystans ostatnich dwóch marek do podium zwiększył się w porównaniu do zeszłego roku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Analiza objęła okres od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Działalność medialna była oceniania przez specjalistów, a analizie poddano publikacje z ponad tysiąca tytułów prasowych zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Analiza objęła m.in. dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe) i magazyny lifestylowe. W tegorocznej edycji badania Top Marka przeanalizowano ponad 320 tys. publikacji, z czego do ostatecznego badania trafiło prawie 230 tys. materiałów prasowych.
W tym czasie ukazało się niemal 4,5 tysiąca publikacji dotyczących Biedronki. Ponad 31 proc. z nich miało wydźwięk pozytywny. Drugie w rankingu Tesco było wspomniane w 3,8 tys. publikacji, ale pozytywny wydźwięk miało niecałe 29 proc. z nich.
- Co ciekawe, w przypadku Biedronki o 25 proc. wzrosła globalna liczba publikacji medialnych, a znacząco zmalała liczba publikacji negatywnych do 4,5 proc. Kilka lat temu było to 10 proc. - informuje Sokół.
Dodaje jednak, że strategie promocji i reklamy wszystkich sieci są dość podobne. Polegają w dużej mierze na angażowaniu znanych kucharzy, aktorów lub celebrytów do współpracy i kampanii reklamowych.
- Korzystają z tego klienci, bo wszyscy teraz zwracają uwagę na to, co Pascal Brodnicki i Okrasa podają, np. jakie najlepsze dania można zrobić za kilkanaście złotych. Robert Makłowicz także radzi, co kupować w niektórych sklepach. Podobnie Daniel Olbrychski - ta kampania sprzed kilku miesięcy była dla niektórych nieco kontrowersyjna, bo aktor kojarzył nam się z rolami romantyków, a tu nagle reklamuje jabłka z Biedronki, ale dla samej sieci okazało się to strzałem w dziesiątkę, bo ludzie oglądali te reklamy, kojarząc aktora z promocją polskiej żywności i produktami z Biedronki - tłumaczy Sokół.
Na wizerunek marek i częstotliwość publikacji wpływały też inne działania sieci. Echem odbił się np. sponsoring reprezentacji Polski, wspólna sprzedaż płyt z kołysankami razem z jednym z tabloidów, a w przypadku innych sieci kredyty udzielane we współpracy z bankiem czy program lojalnościowy na stacjach benzynowych, umożliwiający tańsze tankowanie dla klientów tej sieci.
Sokół przewiduje, że w tym roku sieci handlowe będą również dysponowały podobnie wysokimi budżetami na promocję, więc mogą wdrażać innowacyjne pomysły. Ocenia, że rywalizacja o pierwsze miejsce w rankingu wizerunku będzie bardzo zaciekła.
- Nie chcę podpowiadać, co trzeba zrobić, ale myślę, że droga jest dobra. Na pewno polega to też na tym, żeby utrzymywać podobny poziom zadań i podobny poziom obsługi. Ta walka jest tak wyrównana, że trudno będzie marzyć o tym, żeby pozostała czwórka czy trójka sieci handlowych została daleko w tyle, ale na razie w tej rywalizacji najlepsza jest Biedronka - podsumowuje Sokół.
Źródło: Newseri.pl
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)