Firma » Biznes
Big Data – obalamy największe mity
Koncepcja Big Data rozpoczęła nową erę wyszukiwania, gromadzenia i analizowania danych, z której coraz częściej i chętniej korzystają firmy na całym świecie. Nie brakuje jednak osób, które traktują Big Data jako środek inwigilacji zarezerwowany jedynie dla największych przedsiębiorstw.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czy naprawdę jest się czego bać? Obalamy największe mity związane z Big Data!
Big Data to jawna inwigilacja
Najbardziej szkodliwe jest przekonanie, że Big Data to nic innego jak narzędzie służące inwigilacji. Zdaniem przeciwników nowoczesnej koncepcji, jej celem jest stałe monitorowanie życia prywatnego internautów i ingerowanie w nie bez ich zgody. Nic bardziej mylnego, bowiem jednym z podstawowych założeń analizy Big Data jest pozyskiwanie danych w sposób naturalny z wyłącznie legalnych źródeł, np. z mediów społecznościowych, systemów płatniczych oraz systemów webowych, dostarczających informacji demograficznych, transakcyjnych i behawioralnych generowanych przez samych użytkowników sieci.
Służą one określaniu zależności, które, choć są niezauważalne dla konsumentów, pomagają firmom w tworzeniu produktów i usług jeszcze lepiej dopasowanych do potrzeb odbiorców. Nic w Big Data nie dzieje się więc za plecami konsumenta, a każda firma stosującą nową metodę analizy podlega kontroli i wytycznym Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Big Data wyłącznie dla wielkich firm
Mimo pozytywnego nastawienia wobec nowych technologii, z rozwiązań Big Data korzysta obecnie tylko 18 % przebadanych przedsiębiorstw w Polsce. Pozostałe zakładają zwykle, że nowa metoda analityczna zarezerwowana jest wyłącznie dla wielkich firm o ogromnym budżecie. To kolejny mit, bo jak pokazuje praktyka,Big Data mogą wdrażać z powodzeniem firmy różnej wielkości z różnych branż – od finansów i transportu, przez kulturę i oświatę, po ochronę zdrowia czy przemysł. Oczywiście, im większa firma, tym więcej różnorodnych danych może analizować. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą jednak korzystać z tych samych narzędzi zaimplementowanych w mniejszej skali. Z pomocą przychodzą im firmy analityczne posiadające własne repozytoria danych.
Big Data to tylko duże dane
Kolejny z pokutujących wciąż mitów zakłada, że Big Data polega wyłącznie na analizowaniu ogromnych ilości danych. Mimo sugerującej to nazwy, to nie zgromadzone terabajty decydują o wartości informacji, a ich umiejętne wyselekcjonowanie w różnych, często nieustrukturyzowanych formatach, takich jak zwyczaje zakupowe klientów czy aktywności w serwisach społecznościowych. To na ich podstawie wysnuwane są cenne wnioski, pozwalające na szybszy rozwój każdej organizacji korzystającej z Big Data.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
JoannaS
|
Komentarze (0)