Technologie » Komputery

Bolarus S.A. usprawnia działalność produkcyjną z Microsoft Dynamics AX

Bolarus wdrożył system klasy ERP w celu gromadzenia danych o klientach dostępnych w czasie rzeczywistym, zwiększenia efektywności działania kluczowych obszarów firmy i usprawnienia komunikacji wewnątrz organizacji.

Bolarus S.A. jest jednym z największych producentów urządzeń chłodniczych i niskotemperaturowych w Polsce. Spółka oferuje urządzenia dla sklepów spożywczych i supermarketów, sektora horeca i gastronomii, stacji benzynowych oraz medycyny, laboratoriów i farmacji. Firma dysponuje rozbudowanym Działem Techniki i Rozwoju, który prowadzi prace projektowe i rozwojowe dotyczące zarówno nowych modeli, jak i produktów z aktualnego portfolio firmy. Dział ten umożliwia również podejmowanie się realizacji zleceń specjalnych, które odpowiadają na indywidualne potrzeby klienta. Poza swoją standardową ofertą firma dostarcza również urządzenia oraz rozwiązania chłodnicze opracowywane indywidualnie dla szczególnie wymagających podmiotów z sektora medycyny i laboratoriów oraz instytucji naukowych (m.in. AGH, UJ, UR, INiG), a także wojska i lotnictwa (PZL Mielec).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Złożona działalność firmy wymusiła na Bolarus poszukiwanie rozwiązania, które wsparłoby zarówno produkcję urządzeń ze stałej oferty oraz realizację zamówień indywidualnych. Ponadto Bolarus zależało na integracji systemu z istniejącymi już w firmie aplikacjami. Firma wykorzystuje na co dzień aplikację Autodesk Vault -system typu CAD - do zarządzania dokumentacją techniczną. Istotne było więc m.in. zapewnienie sprawnego przepływu danych pomiędzy tymi systemami.

W celu zapewnienia maksymalnej efektywności i możliwości dalszego rozwoju firmy zarząd spółki podjął decyzję o wdrożeniu rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2009 w modelu tradycyjnym. Implementacji dokonała firma I&B Consulting, posiadająca bogate doświadczenie we wdrażaniu systemów klasy ERP w branży produkcyjnej. W implementacji uczestniczył również Dział Informatyki Bolarus, który odpowiadał za zakup odpowiedniego sprzętu niezbędnego do uruchomienia systemu. Z kolei w obszarze integracji z oprogramowaniem do zarządzania dokumentacją techniczną zespół wdrożeniowy I&B Consulting miał wsparcie ze strony autoryzowanego partnera Autodesk.

Wdrożenie trwało 6 miesięcy. Implementację przeprowadzono według wytycznych metodyki SureStep (analiza, projektowanie, realizacja, uruchomienie) zalecanej przez Microsoft Dynamics. System Microsoft Dynamics AX udostępnił kluczowe dla działalności Bolarus moduły: Zarządzanie Zapasami, Zakupy, Sprzedaż, Projekty, Produkcja, Planowanie, Finanse, Rozliczanie Kosztów. Ponadto łatwo integruje się i współpracuje z innymi produktami z oferty firmy Microsoft, a także AutoCAD-owską aplikacją Autodesk Vault Professional. I&B Consulting wprowadził także autorskie rozwiązania, takie jak: Mistrz Produkcji, Rachunek Kosztów Rzeczywistych i Rozliczenie Produkcji.

Wdrożenie rozwiązania przyniosło firmie liczne korzyści. Przede wszystkim posiada ona pełną kontrolę nad działalnością w oparciu o wiarygodne dane dotyczące najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy, dostępne w czasie rzeczywistym.

„Wdrożenie systemu jest naturalnym etapem na drodze rozwoju przedsiębiorstwa i w istotnym stopniu wspiera ten proces. Wszystkie moduły zapewniają informacje o rzeczywistej kondycji firmy, co pozwala nam na podejmowanie świadomych, trafnych decyzji biznesowych" - wyjaśnia Marek Hładyszewski, Prezes Zarządu, Bolarus S.A.

Ponadto system usprawnił komunikację pomiędzy pracownikami i działami firmy, podnosząc tym samym efektywność pracy. Do zwiększenia wydajności pracowników przyczynił się również interfejs rozwiązania, który zapewnia dostęp tylko do funkcji umożliwiających wykonywanie obowiązków przypisanych do danego stanowiska. Dzięki temu pracownikom wygodniej jest poruszać się po systemie i korzystać z narzędzia, co zwiększa efektywność pracy.

Co więcej, Microsoft Dynamics AX wsparł firmę w produkcji urządzeń ze stałej oferty oraz realizacji zamówień indywidualnych. System m. in. koordynuje wszystkie procesy zachodzące na hali produkcyjnej i umożliwia planowanie całego procesu produkcji oraz przeglądanie wykorzystanych zasobów w czytelnej formie za pomocą interaktywnego wykresu Gantta. Zbierając szczegółowe dane na temat każdego etapu produkcji, system dostarcza menedżerom i zarządowi cennych informacji na temat kosztów i czasu wytworzenia poszczególnych urządzeń, co pozwala na ich dokładniejszą wycenę, a także dostarcza wskazówek przy szacowaniu kosztu produkcji nowych modeli lub urządzeń nietypowych, tworzonych z uwzględnieniem indywidualnych wytycznych klienta. System został także skonfigurowany z terminalami mobilnymi w dziale produkcji, dzięki czemu wykonywanie licznych rutynowych i czasochłonnych czynności, takich jak np. inwentaryzacja, jest teraz łatwiejsze i szybsze.

Microsoft Dynamics AX posiada również mechanizmy CRM, usprawniające pracę działu sprzedaży. CRM umożliwia zarejestrowanie każdej interakcji z klientem i gromadzenie informacji na temat każdego zamówienia, co pozwala lepiej poznać preferencje i potrzeby klienta i na tej podstawie dopasować odpowiednią ofertę. W ten sposób firma oferuje najwyższy standard obsługi. Moduł CRM gromadzi także dane na temat produktów. Dzięki temu klient kontaktujący się z działem sprzedaży może otrzymać kompleksowe informacje na temat rozwiązania, którym jest zainteresowany lub czasu realizacji zamówienia na dany model. Co więcej, dzięki dostępowi do danych z modułu produkcji, kontaktujący się z działem sprzedaży nabywca może w każdej chwili uzyskać rzetelną informację na temat stanu realizacji swojego zamówienia. Dane pochodzące z działu sprzedaży są również dostępne dla menedżerów i zarządu. Dzięki temu mogą oni za pomocą zaledwie kilku kliknięć zidentyfikować najlepiej i najsłabiej sprzedające się urządzenia, ale też modele, które cieszą się zainteresowaniem klientów, lecz nie są przez nich nabywane. Takie informacje można wykorzystać do optymalizowania cen oferty oraz jako wytyczne do określenia, w jakim kierunku powinno zmieniać się portfolio produktów.

Wdrożenie oprogramowania Microsoft Dynamics AX 2009 w siedzibie firmy to pierwszy etap w budowie systemu informatycznego Bolarus. Obecnie z platformy korzysta 55 pracowników fabryki w Bochni. W najbliższym czasie zdalny dostęp do aplikacji terminali uzyska obsługa biura handlowego we Wrocławiu.

***
Informacje o firmie:

Microsoft jest liderem branży nowych technologii - dostawcą produktów i usług dla konsumentów oraz klientów instytucjonalnych i komercyjnych. Wśród sztandarowych produktów oferowanych przez Microsoft jest system operacyjny Windows. Jego najnowsza wersja - Windows 8 to pierwszy w pełni dotykowy system operacyjny Windows, który działa na klasycznych komputerach, ale także urządzeniach z ekranami dotykowymi, w tym również na tabletach. Wraz z premierą Windows 8 Microsoft wprowadził na rynek również pierwszy komputer sygnowany własnym logo - Microsoft Surface. System operacyjny Windows dostępny jest również w wersjach na platformę mobilną - Windows Phone oraz platformę serwerową - Windows Server. Kluczową pozycję w portfolio Microsoftu zajmuje również Microsoft Office, powszechnie używany zestaw aplikacji wspierających komunikację i produktywność. Ponadto w ofercie spółki znajdują się również rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics.

Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań dostarczanych w formie usług w modelu cloud computing, i jako jedyny dostawca posiada w pełni kompleksową ofertę zarówno aplikacji, infrastruktury, jak i platformy programistycznej w formie usług w chmurze obliczeniowej. Rozwiązania chmurowe oferowane przez Microsoft mogą być dostarczane klientom w modelu chmury publicznej, jak np. usługa Office 365 czy Windows Azure, ale również w modelach chmury prywatnej oraz hybrydowej, która jest połączeniem obu poprzednich modeli dostosowanym do potrzeb klienta.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

I&B Consulting:

Michał Sopiński
I&B Consulting Sp. z o.o.
email: michal.sopinski@ibconsulting.pl
tel. 43 827 07 00



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »