Firma » Biznes

Bonair SA w projekcie dla Liberty Direct

Bonair SA, autoryzowany partner Microsoft, zakończył projekt wdrożenia Hurtowni Danych wraz z narzędziami ETL w firmie ubezpieczeniowej Liberty Direct należącej do międzynarodowej grupy Liberty Mutual Insurance.

Liberty Direct to jeden z najprężniej rozwijających się ubezpieczycieli, świadczących swoje usługi z wykorzystaniem różnych kanałów dystrybucji: multiagencji, kanałów bezpośrednich (Internet i telefon) oraz bancassurance. Firma ubezpiecza także samochody oferowane przez komisy samochodowe.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


W związku z dynamicznym rozwojem i błyskawicznie rosnącą ilością danych gromadzonych w różnych systemach, Zarząd Liberty Direct zadecydował o wdrożeniu nowego rozwiązania. Potrzebne było narzędzie, które uprościłoby dostęp do informacji oraz pozwoliło kadrze zarządzającej możliwie szybko uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak: ile trwa i kosztuje pozyskanie nowego klienta?, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem i dlaczego? oraz jakie formy dotarcia do klientów są najbardziej efektywne?. Dodatkowo rozwiązanie miało pomóc w zidentyfikowaniu najskuteczniejszych konsultantów.

Wśród pozostałych, nie mniej ważnych wymagań stawianych rozwiązaniu Bonair znalazły się:

  • wsparcie podejmowania decyzji przez użytkowników Hurtowni na każdym etapie współpracy z klientem, począwszy od pierwszego kontaktu, poprzez sprzedaż polisy, rozpatrzenie ewentualnej szkody i wypłaty odszkodowania, do odnowienia polisy włącznie,
  • zasilanie danymi z systemu finansowego na potrzeby raportowania zarządczego,
  • dostarczenie narzędzi do modelowania ryzyka i obliczania składki ubezpieczeniowej,
  • współpraca z systemem produktowym, rozwiązaniami do analizy rezerw isystemem służącym do ustalania cen,
  • zasilanie danymi systemu budżetowania i kontrolingu.

Projekt powierzono firmie Bonair SA ze względu na jej wieloletnie doświadczenie w dziedzinie rozwiązań Business Intelligence oraz zespół kompetentnych specjalistów. W ramach kontraktu Bonair SA zaprojektował i wykonał Hurtownię Danych obejmującą główne zakresy działalności Liberty Direct i integrującą dane z wielu źródeł, m.in. z systemu transakcyjnego obsługującego sprzedaż, odnowienia polis i likwidację szkód, rozwiązania do obsługi call center czy platformy do zarządzania finansami. Firma stworzyła też warstwę biznesową danych w postaci kostek OLAP i środowisko raportowe pozwalające na elastyczne zestawianie, filtrowanie i grupowanie danych oraz generowanie predefiniowanych raportów z możliwością ich dystrybucji, a także dostarczyła aplikację do zarządzania hurtownią danych (WMA).

Opracowanie spójnego systemu obejmującego swoim zasięgiem tak wiele różnych źródeł było dużym wyzwaniem. Zespół wdrożeniowy poświęcił wiele czasu na standaryzację miar i wskaźników funkcjonowania procesów biznesowych.

- To kwestie organizacyjne, ale wymagały dopracowania w trakcie wdrożenia - tłumaczy Ewa Polańska-Cichopek, koordynator wdrożenia ze strony Liberty Direct.  - Dzięki temu w całej firmie wszystkie osoby podejmujące decyzje w danym momencie korzystają z tych samych informacji oraz danych. Dużo czasu poświęciliśmy także na weryfikację poprawności obliczeń w Hurtowni, która była tym trudniejsza, że często nie istniał punkt odniesienia, gdyż powstał szereg nowych przekrojów miar i wskaźników - dodaje.  

Wszystkie narzędzia zaimplementowane w ramach rozwiązania opracowanego przez Bonair SA pozwalają na swobodniejsze poruszanie się po systemie informatycznym firmy i pełniejsze wykorzystanie danych gromadzonych w poszczególnych aplikacjach, oferując narzędzia akcelerujące dalszy rozwój przedsiębiorstwa.  

- Biznes cały czas się zmienia, firma rośnie, rozwijamy nowe produkty, nowe kanały sprzedaży i danych do analizy przybywa. Mając lepszy dostęp do informacji, na co dzień podejmujemy setki drobnych, lepszych decyzji. To szalenie istotne, gdy działa się na rynku, który jest niesamowicie konkurencyjny, na którym biznes prowadzi się z bardzo niskimi marżami. Rynek ubezpieczeń wymaga ciągłego dostosowania się z ofertą i wewnętrznymi procesami. Efektywność procesów i optymalizacja działań są tu kluczowe - mówi Marcin Warszewski, Dyrektor ds. Techniki Ubezpieczeniowej Liberty Direct. 

***

 

Bonair SA jest czołowym dostawcą usług i rozwiązań informatycznych dla branży finansowej, organów administracji publicznej, przedsiębiorstw handlowych, przemysłowych i usługowych. Firma istnieje na rynku polskim od 1991 roku, dostarczając usługi z zakresu projektowania i tworzenia aplikacji dedykowanych, wdrażając rozwiązania wspierające zarządzanie klasy ERP, CRM i BI oraz systemy do monitorowania i optymalizacji produkcji (MES). Bonair SA prowadzi również działania w zakresie integracji aplikacyjnej i systemowej oraz dostarcza infrastrukturę sprzętowo-systemową (m.in. serwerową, dostępową i sieciową). Od 2004 roku firma posiada certyfikat ISO 9001:2008, a systemem zarządzania jakością objęte są wszystkie procesy w firmie. W biurach w Warszawie, Bydgoszczy, Łodzi, Szczecinie i Wrocławiu firma zatrudnia przeszło 140 osób, w tym wysoko wykwalifikowanych analityków, projektantów, konsultantów, programistów i inżynierów systemowych. Więcej informacji na stronie www.bonair.com.pl.

 

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych - komunikacyjnych oraz mieszkaniowych. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 400 multiagencji, kanały bezpośrednie - Internet i telefon - oraz bancassurance. Strategia Liberty Direct zakłada osiągnięcie pozycji lidera w zakresie jakości obsługi klienta. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2012 roku firma wypracowała 268,7 mln PLN składki brutto, osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Direct jest obecna w Polsce od 5 lat.

www.libertydirect.pl

Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 29 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 81 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej  Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji.

www.libertymutual.com 

 

Kontakt:

 
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Sigma International (Poland) LTD
Tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 147
Mobile: 668 492 521
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Sigma International (Poland) LTD
Tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
Mobile: 668 368 804
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »