Gospodarka » Żywność

Branża FMCG: preferencje konsumentów w 2013 roku

Branża FMCG: preferencje konsumentów w 2013 roku
Zobacz więcej zdjęć »
Pomimo niepokojącego stanu polskiej gospodarki, nie wszyscy producenci artykułów FMCG mają powody do zmartwień. Paradoksalnie częściej wybierane są produkty droższe niż ich tanie zamienniki, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Wszystko to za sprawą zmieniających się preferencji zakupowych

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

konsumentów. O tym, że klienci przywiązują coraz większą uwagę do jakości mówi p. Jerzy Misiak, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”.

Analizującą rynek dóbr szybkorotujących (tzw. FMCG) zauważymy, że majonez jest jedną z większych kategorii zarówno pod względem ilości, jak i wartości obrotów. Jak podają niezależne instytuty badawcze sprzedaż majonezów w Polsce kształtuje się na poziomie przeszło 50 tys. ton w skali roku. Klienci, podobnie jak w latach poprzednich najczęściej robią zakupy w kanale nowoczesnym (hipermarkety, supermarkety czy dyskonty), który odpowiada za 70 % ogólnej sprzedaży. Ciekawie wygląda również kwestia czynników, wpływających na decyzję o zakupie danego produktu. Konsumenci, częściej niż w latach poprzednich, przywiązują uwagę nie tyle do samej ceny, co do relacji pomiędzy ceną a jakością wyrobu. Jak się okazuje Polacy coraz chętniej sięgają po znane im produkty, do których mają zaufanie, nawet jeśli ich cena przekracza średnią rynkową.

Rynek FMCG charakteryzuje się dużo większą odpornością na kryzys niż inne segmenty gospodarki. O ile możemy zrezygnować z zakupu dóbr takich, jak ekskluzywne ubrania czy kosmetyki, o tyle żywność jest niezbędna do przeżycia. Pomimo tego ważna jest systematyczna analiza sytuacji rynkowej, a także umiejętne dostosowanie się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dlatego w WSP „Społem” staramy się na bieżąco odpowiadać na pojawiajace się oczekiwania klientów. Stale uzupełniamy ofertę handlową o wyroby w nowych wersjach smakowych, jak np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Choć sprzedaż ww. „artykułów niestandardowych” jest wyraźnie mniejsza niż ich „tradycyjnych” odpowiedników wierzymy, że to właśnie one stanowią przyszłość rynku spożywczego w Polsce - mówi p. Jerzy Misiak, prezes zarządu Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Publicon

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »