Firma » Praca

Centra motywowania i angażowania

Jak przyciągnąć kandydatów i zatrzymać pracowników? To pytanie zadają sobie obecnie wszyscy pracodawcy, a zwłaszcza centra usług wspólnych, gdzie w ciągu ostatniego roku dynamika zatrudnienia wyniosła 25 proc. i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miałby się zmienić.

Firmy z sektora usług dla biznesu działają na bardzo konkurencyjnych rynkach lokalnych, na których coraz trudniej o kandydatów do pracy. W zależności od profilu mają różne problemy i wyzwania w zakresie przyciągania potencjalnych kandydatów i budowania zaangażowania. Zmagają się również z rotacją pracowników. Jak wynika z badania „Trendy HR w sektorze BPO/SSC” przeprowadzonego przez ManpowerGroup, prawie 6 na 10 pracodawców z tego sektora zadeklarowało, że jest to dla nich odczuwalny problem.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Badanie pokazuje, że firmy BPO/SSC doskonale zdają sobie sprawę z konieczności budowania interesujących ofert zatrudnienia. Ale atrakcyjne płace nie mogą być jedynym wabikiem na przyszłych pracowników. Tym bardziej, że 75 proc. zbadanych przez ManpowerGroup przedstawicieli tej branży wskazało rosnące oczekiwania płacowe jako jeden z głównych problemów.

Dlatego obecnie konkurencja pomiędzy firmami rozgrywa się również na polu oferowanych świadczeń. Są one zachętą zarówno dla nowych pracowników, jak i narzędziem służącym motywacji dla już zatrudnionych.

 

Dla millenialsa i igreka

Zespoły pracujące w centrach usług wspólnych liczą setki osób i są bardzo różnorodne pod względem wieku, wykształcenia jak i doświadczenia. Dlatego gotowe pakiety świadczeń pozapłacowych nie spełniają w tym przypadku swojej roli motywacyjnej. Millenialsi raczej nie będą zadowoleni z dodatkowych dni wolnych na opiekę nad członkami swoich rodzin, gdy rodzin jeszcze nie mają. Z kolei przedstawiciele pokolenia X niekoniecznie mogą być zainteresowani uczestniczeniem w zajęciach na siłowni czy basenie. Nietrafione w potrzeby pracowników świadczenia to również marnowanie pieniędzy.

Pracodawcy tak dużych organizacji jak centra usług wspólnych zaczynają rozumieć, że nie można wprowadzać dla wszystkich tych samych świadczeń i oczekiwać, że dla każdego będą one w równym stopniu atrakcyjne. Dlatego firmy z sektora usług biznesowych coraz częściej są zainteresowane budowaniem systemów kafeteryjnych, czyli oferty, która pozwala pracownikom dokonać wyboru świadczenia z oferowanego katalogu.

 

„Wprowadzenie systemu kafeteryjnego przynosi organizacjom wiele korzyści, takich jak: poprawa wizerunku, mniejsza rotacja kadr, przyciąganie talentów, wzmacnianie kultury organizacyjnej. System porządkuje świadczenia, wpływa na redukcję lub ograniczenie ich kosztów. Wolność wyboru świadczeń, a także wiedza o ich wartości zwiększa zaangażowanie pracowników, a co z tym idzie – również efektywność ich pracy”. - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Centra pełne świadczeń

Firmy, które wprowadziły kafeterię wskazują, że zasadniczo zmieniły one na lepsze relację zatrudniony – pracodawca, bo częściowo przekazują pracownikom prawo do kształtowania ich wynagrodzenia.

Dla firm, które zatrudniają setki pracowników  bardzo duże znaczenie ma również wsparcie w zarządzaniu kafeterią świadczeń, co oferują specjalne platformy jak np.  Sodexo Select. Umożliwiają szybkie przygotowanie rozliczeń, raportów i analiz dotyczących wyborów pracowników, co pozwala jeszcze lepiej dopasować ofertę do ich oczekiwań.

Warto pamiętać, że efekt motywowania różnorodnych grup pracowników w taki sam sposób jest wątpliwy. Ludzie czują się docenieni i zmotywowani wtedy, gdy dostaną od firmy to na czym im najbardziej zależy i co sami mogą wybrać z wachlarza świadczeń.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »