Firma » Praca
Chcesz zatrzymać pracownika? Pozwól mu się szkolić!
Aby sprawnie zarządzać zespołem, pracodawca musi posiadać konkretną wiedzę na temat oczekiwań i możliwości każdego pracownika, niezależnie od jego stażu pracy. Te informacje wiążą się oczywiście z ustalaniem poziomu wynagrodzenia, ale także – a może przede wszystkim – z planowaniem rozwoju pracownika.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„W branży IT nie ma problemów ze znalezieniem pracy. Dziś to raczej my, pracodawcy, jesteśmy aktywną stroną na rynku pracy. I doświadczenie ostatnich lat pokazuje, że dla obecnej kadry czynniki płacowe nie są jedynym kryterium wyboru. Liczą się także atmosfera pracy i możliwości rozwoju. W naszej branży ten rozwój jest w zasadzie równoznaczny ze zdobywaniem kolejnych certyfikatów” – wyjaśnia Paweł Wysocki, Prezes Zarządu firmy Quercus, specjalizującej się we wdrożeniach SAP w obszarze HR.
Już na etapie onboardingu pracownicy chcą wiedzieć, w jakim kierunku będą się mogli rozwijać i jakie plany wobec nich ma pracodawca. Im lepsza oferta, tym większa pewność, że pracownik zdecyduje się związać z firmą na dłużej.
„Ja zaczynałam swoją przygodę z SAP na stażu, ale już wówczas wiedziałam, że chcąc rozwijać się w tym obszarze, muszę jak najszybciej zdobyć certyfikaty, które krok po kroku sprawią, że będę mogła samodzielnie prowadzić projekty” – mów Paulina Szablewska, konsultant SAP w firmie Quercus, która uzyskała właśnie SAP Certified Application Associate – SAP HCM with ERP 6.0 EHP7.
Podobną drogę wybrał też Wiktor Zięcina, który podkreśla, że uzyskanie certyfikatu jest jednym z etapów rozwoju zawodowego konsultanta, ale też formą „ubezpieczenia” dla klientów, którzy dzięki temu mają pewność, że konsultant potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę dotyczącą – w przypadku certyfikatu C_THR12_67 SAP Certified Application Associate – SAP HCM with ERP 6.0 EHP7 – Human Capital Managementu. Posiada więc praktyczne umiejętności związane z konfiguracją podstawowych elementów wymaganych w ramach zarządzania organizacją, zarządzania czasem pracy czy personelem, z konfiguracją procesów biznesowych powiązanych z HCM, ich integracją oraz z raportowaniem, a także rozliczaniem listy płac.
Choć kwestie finansowe wciąż są wskazywane jako główna przyczyna odejścia pracowników (57% odpowiedzi przedstawicieli badanych firm z raportu HRM Institute „Employer branding w Polsce 2018”), na drugim miejscu – 38% odpowiedzi – wymieniana jest potrzeba nowych wyzwań. Co to oznacza dla pracodawców? Wprowadzenie strategii szkoleń pracowniczych i dopasowanie zadań do kompetencji pracowników jest koniecznością i może ograniczyć ryzyko odejścia pracowników, w tym odpływ talentów. A dla pracowników? Że pracodawcy rozumieją i doceniają ich potrzeby rozwoju.
Nadesłał:
Alicja Sidorowicz
|
Komentarze (0)