Motoryzacja » Samochody
Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?
Według raportu „Komfort jazdy II", poza warunkami panującymi na drodze największym problemem polskich kierowców okazują się zamarznięte szyby - ponad 80 proc. badanych wskazało, że to one najbardziej przeszkadzają w aucie. Zimą spada również komfort prowadzącego oraz pasażerów wewnątrz samochodu. Co trzeci Polak narzeka na zimne fotele, a 27 proc. kierowców nie lubi, gdy musi korzystać z lodowatej kierownicy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na pytanie o to, które z rozwiązań byłoby najbardziej przydatne w trakcie zimy, aż 68 proc. respondentów odpowiedziało, że byłaby to możliwość uruchomienia ogrzewania jeszcze przed wejściem do pojazdu, a 45 proc. wskazało na załączenie się systemu grzewczego wraz ze startem auta.
Na rynku motoryzacyjnym pojawiły się rozwiązania, które znacząco poprawiają komfort jazdy kierowców, w szczególności przy spadku temperatury poniżej zera. Obecnie produkcja mat grzewczych do większości foteli samochodowych odbywa się przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii szycia. Dzięki takim innowacjom, systemy grzewcze uruchamiają się praktycznie przy włączeniu silnika, a kierowca odczuwa efekt już po kilku sekundach - mówi Michał Jaśkiewicz, Kongsberg Automotive Pruszków.
Według danych pochodzących z raportu zaledwie 15 proc. Polaków korzysta jednocześnie zarówno z ogrzewania ogólnego, jak i ogrzewania foteli. Ponad 3/4 kierowców podgrzewa jedynie wnętrze samochodu. Eksperci wskazują, że dla osiągnięcia szybszego efektu i poprawy komfortu należy korzystać ze wszystkich dostępnych opcji grzania.
Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że znacznie szybciej odczujemy ciepło płynące z mat grzewczych, niż z ogólnego systemu ogrzewania. Dlatego też należy pamiętać, aby przy ogrzewaniu bardzo wychłodzonego auta korzystać ze wszystkich dostępnych nam opcji - dodaje Michał Jaśkiewicz.
Komentarze (0)