Firma » Biznes

Co można wrzucić w koszty firmy?

Prowadzenie działalności gospodarczej nakłada na przedsiębiorcę wiele obowiązków. Z drugiej jednakże strony pojawiają się tutaj pewne udogodnienia w postaci kosztów uzyskania przychodu, dzięki czemu istnieje możliwość zapłacenia niższego podatku.

Przedsiębiorców temat ten zatem bardzo interesuje i często zastanawiają się, co mogą zaliczyć na poczet kosztów firmy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Czym są koszty uzyskania przychodu? 

Zacząć należy od tego, co rozumie się poprzez koszty uzyskania przychodu. Są to wydatki poniesione w celu uzyskania przychodu bądź zabezpieczeniu źródła przychodu. Co dokładnie mieści się w ich ramach, o tym stanowi ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych – a mówiąc precyzyjnie, zamieszczona w niej zamknięta lista tego typu wydatków. Nie uwzględnione na niej pozycje nie są uznawane za koszt uzyskania przychodu.

 

Wydatki na środki trwałe

W pierwszej kolejności za koszty firmowe są uznawane wydatki na tzw. środki trwałe, które przedsiębiorca wykorzystuje na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności bądź przekazuje innym podmiotom do użytku na podstawie najmu lub dzierżawy. Wymienia się tu budynki, maszyny, urządzenia, środki transportu oraz inne przedmioty, o ile przewidywany okres ich użytkowania ma przekroczyć rok. Odnośnie aut trzeba jednak pamiętać o tym, że ich wartość określona jest limitami, po przekroczeniu których pojazdu nie zalicza się na poczet firmowych kosztów.

 

Wydatki na wartości prawne i niematerialne

W ramach kosztów uzyskania przychodu mieszczą się także wydatki na wartości prawne oraz niematerialne, a zatem na prawa majątkowe, do wynalazków, patentów, wzorów użytkowych i znaków towarowych, a także licencje, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego i wartość know-how. Okres ich użytkowania musi wynieść więcej niż rok. Tutaj zakwalifikuje się m. in. licencja na program do fakturowania online.

Potzebujesz programu do faktur online? Sprawdź plany abonamentowe Fakturowni!

Gdy biuro jest w mieszkaniu

Jeśli przedsiębiorca na potrzeby działalności wykorzystuje swój prywatny lokal mieszkalny, to część wydatków na mieszkanie może zaliczyć do kosztów prowadzenia firmy. Podobnie jest z wydatkami na telefon czy na remont biurowej części. Minus jest tu zaś taki, że podatek od firmowej części nieruchomości jest znacznie wyższy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JustynaZ

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »