Zdrowie » Medycyna
Co piąty dorosły Polak nigdy nie miał badania USG
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Dzięki USG jamy brzusznej lekarz może wykryć szereg nieprawidłowości: nienaturalne struktury, płyn gromadzący się w narządach, torbiele, tętniaki lub włókniaki. Osoby pomiędzy 30 a 40 rokiem życia powinny mieć wykonane to badanie przynajmniej raz. Po czterdziestce należy powtarzać je co 5 lat w ramach profilaktyki.
21,7% dorosłych Polaków nigdy nie miało wykonywanego badania USG jamy brzusznej. Co czwarty ankietowany deklaruje, że miał takie badanie wykonywane w ciągu ostatniego roku. Więcej niż rok temu to badanie wykonał co piąty ankietowanych, a ponad 2 lata temu – 17%.
30% mężczyzn w Polsce nie miało takiego badania nigdy w życiu. Kobiety częściej deklarują, że się badają – zaledwie 14% pań do tej pory nie miało USG.
Wraz ze wzrostem wieku rośnie odsetek respondentów, którzy kiedykolwiek mieli przeprowadzone badanie USG jamy brzusznej. W grupie do 24 roku życia takie badanie kiedykolwiek miało wykonane 66% ankietowanych, podczas gdy w grupie powyżej 50 roku życia – 87%.
- Badanie USG jest bezbolesne, nieinwazyjne, bezpieczne i łatwo dostępne. Jeżeli jest przeprowadzone prawidłowo, to może dać lekarzowi wiele informacji na temat zdrowia pacjenta. W USG można ocenić stan wątroby, nerek, pęcherza, dróg żółciowych, śledziony, trzustki, jelit, a w przypadku kobiet również macicy i jajników – informuje dr Ewa Kaszuba, lekarz rodzinny z Centrum Medycznego Falck w Warszawie.
Bezpłatna Podstawowa Opieka Zdrowotna w HYPERLINK "http://lekarzrodzinny.falck.pl/"Falck
Pakiety badań profilaktycznych
*Badanie zostało zrealizowane w dniach 28.03-29.03.2017 przez agencję SW RESEARCH na zlecenie Centrów Medycznych Falck, metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie badawczej 1076 ankietowanych.

Branża budowlana nie boi się wakacji. 35 proc. firm prognozuje większe przychody
Nowoczesne wnętrze z nutą natury – dlaczego warto postawić na tynki ozdobne?
Jesteśmy od usług - Komfort rozwija kompleksową ofertę projektowania i montażu
Satysfakcja nie ma końca - nowa odsłona kampanii AI od marki Komfort
Komentarze (0)