Technologie » Internet
CRM a praca zdalna – jak lepiej zorganizować czas pracy zespołu?
Zobacz więcej zdjęć » |
Praca na odległość nie musi być jednak mniej efektywna – wystarczy tylko zainwestować w system CRM.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
System CRM – pozwól pracownikom pracować z dowolnego miejsca
Aby pracownicy mogli pracować zdalnie, muszą mieć dostęp do oprogramowania, za pomocą którego będą mogli się kontaktować. Wysyłanie danych osobowych czy poufnych informacji z pomocą ogólnodostępnych aplikacji bądź komunikatorów nie jest jednak najlepszym pomysłem. Aby zapewnić danym bezpieczeństwo, warto wdrożyć system CRM. Wówczas o właściwą ochronę informacji wrażliwych zadba dostawca.
Podczas pracy zdalnej pracownicy korzystają z różnych urządzeń – komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów czy smartfonów. Dobry system CRM powinien umożliwiać pracę bez względu na rodzaj urządzenia. Przykładem może być ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości, który jest dostosowany do urządzeń mobilnych. Dzięki temu agent nieruchomości prezentujący klientowi mieszkanie nie musi mieć przy sobie laptopa, aby sprawdzić szczegóły oferty czy odpowiedzieć na dodatkowe pytania.
Wszystkie informacje w jednym miejscu – poznaj system CRM
Podstawową korzyścią płynącą z wykorzystania w firmie systemu CRM jest możliwość uporządkowania danych i komunikacji. CRM pozwala w jednym miejscu zgromadzić najistotniejsze informacje o klientach. Mowa tu m.in. o danych kontaktowych klienta, jego oczekiwaniach czy przedstawionych mu ofertach. Możliwość łatwego zapoznania się z historią dotychczasowych interakcji z klientem wpływa na wydajność pracowników – nie muszą oni np. przeglądać dziesiątek wiadomości e-mail.
W czasie, gdy pracownicy często nie mają dostępu do dokumentacji zgromadzonej w biurze, możliwość skorzystania z intuicyjnego w obsłudze CRM jest szczególnie istotna. To jednak nie wszystkie zalety tego rozwiązania – CRM ma też korzystny wpływ na:
- przepływ informacji między pracownikami – choć nie odbywa się on bezpośrednio, dzięki wpisom czy komentarzom każdy członek zespołu pozostaje na bieżąco,
- customer experience – dzięki zgromadzeniu informacji o kliencie w jednym miejscu można go obsłużyć lepiej, a to z kolei może zaważyć na dalszej współpracy.
Co więcej, wdrożenie systemu CRM może odbyć się z dnia na dzień. Najlepsze systemy CRM są intuicyjne w obsłudze. To oznacza, że pracownicy nie muszą przechodzić wielogodzinnych szkoleń, aby móc z nich korzystać.
Automatyzacja procesów i wyznaczanie zadań pracownikom
W wielu firmach pracownicy tracą czas na wykonywanie powtarzalnych czynności. Przykładowo agenci nieruchomości mogą nawet kilka godzin dziennie spędzać na dodawaniu ofert do bazy portali ogłoszeniowych. Dziś nie jest to konieczność – dobry system CRM pozwala zautomatyzować część obowiązków. Eksporty na portale nieruchomości odbywają się automatycznie. W ten sposób agent zyskuje więcej czasu na obsługę klienta. To z kolei może przełożyć się na konkretne korzyści finansowe.
Automatyzacja zadań to nie wszystko, co korzystnie wpływa na pracę zespołu. Równie istotne są: możliwość delegowania zadań (np. poprzez pozostawianie komentarzy) czy wgląd w kalendarz każdego z pracowników. Pozwala to na monitorowanie wykonania zadań i określenie w dłuższej perspektywie, czy praca przebiega wydajnie.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)