Gospodarka » Przemysł

Części do wózków widłowych – nowe czy używane?

Części do wózków widłowych – nowe czy używane?
Zobacz więcej zdjęć »
O doborze wózków widłowych decyduje kilka czynników. Po pierwsze powinniśmy sprawdzić, czy dany wózek widłowy sprawdzi się w naszej firmie oraz czy spełni wszystkie nasze oczekiwania. Ważne jest także ustalenie ile kosztują części do wózków widłowych i czy w ogóle są dostępne do naszego modelu.

Warto to sprawdzić, gdyż w czasie awarii pojazdu może się okazać, że nie będziemy mieli sprawnego wózka widłowego z powodu braku uszkodzonej części a co za tym idzie nie będziemy mogli kontynuować pracy. Przestój w pracy to nie tylko straty finansowe, ale również opóźnienie wykonania zleceń a to może się wiązać z utratą kontrahenta. Do takiej sytuacji żadna firma nie chce dopuścić. Dlatego bardzo ważne jest wiedzieć czy części zamienne do wózków widłowych, które posiadamy są dostępne szybko i tanio. Każdy właściciel używanego wózka widłowego na pewno doświadczył większych lub mniejszych usterek w swoim wózku widłowym. O ile niektóre części do wózków widłowych jesteśmy w stanie kupić jako nowe, to w przypadku bardziej skomplikowanych oraz tych droższych podzespołów pojawia się dylemat - nowe, używane czy może regenerowane? Najpewniejszą inwestycją są oczywiście części do wózków widłowych zakupione u dystrybutora jako nowe, z którymi teoretycznie nie powinno być żadnych problemów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Które części do wózków widłowych powinniśmy kupować jako nowe?

Przede wszystkim elementy odpowiadające za nasze bezpieczeństwo. Odradzamy stosowania używanych części zawieszenia, układu hamulcowego oraz przekładni kierowniczej. Niektóre części do wózków widłowych nie zużywają się w całości, w związku z tym można je regenerować. Jest to zabieg polegający na wymianie najważniejszych pracujących elementów danego podzespołu.

Jakie części można regenerować?

Wtryskiwacze, przekładnię kierowniczą, alternator, rozrusznik, tarcze hamulcowe oraz turbosprężarkę. Nie powinniśmy regeneracji dwumasowych kół zamachowych. Powód? Regeneracja tego podzespołu spowoduje, że koło zamachowe nie będzie właściwie magazynować i oddawać energii, co przez zwiększoną nierównomierność biegu będzie wyraźnie odczuwalne we wnętrzu wózka widłowego i przyśpieszy przedwczesne zużycie innych części. Ponadto przy niższych prędkościach obrotowych może dochodzić do szarpania wózkiem widłowym w wyniku nadmiernego poślizgu sprzęgła spowodowanego niewłaściwą współpracą powierzchni ciernych.
Uwaga! Montując w naszym wózku widłowym regenerowane elementy zawieszenia narażamy na niebezpieczeństwo zarówno siebie i innych użytkowników. Naprawiane wahacze, amortyzatory czy inne elementy tego układu mogą w każdej chwili zawieść, a my stracimy kontrolę nad pojazdem doprowadzając do wypadku. Na szczęście są w wózku widłowym takie elementy, które możemy kupić jako używane. Części kabiny jak drzwi, zderzaki, błotniki, osłony, światła, widły, itp - nie musimy kupować nowych. Ich zastosowanie nie wiąże się raczej z żadnym ryzykiem dlatego, że łatwo jest wizualnie ocenić stan takich elementów. Inaczej jest jeżeli mamy do czynienia z silnikami czy skrzyniami biegów. Inwestowanie w takie części wiąże się z dużym ryzykiem dlatego, że działanie takich podzespołów jesteśmy w stanie sprawdzić dopiero po ich montażu. Przed zakupem części używanej warto jeśli to możliwe zabrać ze sobą jej zużyty odpowiednik z naszego wózka widłowego lub spisać numer katalogowy. Należy pamiętać też o tym, że nawet na pozór podobne podzespoły wymontowane z używanego pojazdu o takim samym roku produkcji mogą się różnić. Części do wózków widłowych to bardzo ważny element prawidłowego działania systemu transportu wewnętrznego danego przedsiębiorstwa. Firmy i instytucje zajmujące się handlem, produkcją, spedycją i innymi działami gospodarki powinny należycie zadbać o jak najlepszego kontrahenta w dziedzinie zaopatrzenia w części zamienne lub zamienniki do tych popularnych i niezastąpionych środków transportu wewnętrznego. W wózkach widłowych najczęściej psują się:

  • Koła (napędowe, podporowe, rolki nośne, koła nośne, kompletne koła podporowe, komplety kół i rolek
  • Zawieszenia
  • Instalacje elektryczne
  • Instalacja hydrauliczna
  • Maszty
  • Obudowy
  • Siedzenia
  • części do przekładni wózków elektrycznych i spalinowych
  • Układy hamulcowe
  • Silniki i osprzęt



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

kraskairena

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »