Społeczeństwo » Społeczeństwo

Cztery twarze promocji

Cztery twarze promocji
Zobacz więcej zdjęć »
Jeżeli myśląc o przeciętnym amatorze przecen i rabatów, masz przed oczami siwą staruszkę, wędrującą pomiędzy sklepowymi regałami w poszukiwaniu tańszych produktów żywnościowych, twoje wyobrażenie jest nieaktualne

Dzięki Internetowi i wszechobecnej mobilności, kupony zyskały nowe oblicze, stając się dla niektórych hobby lub nawet stylem życia dla. Co ciekawe, osoby te mają najczęściej od 20 do 40 lat. Zwyczaj oszczędzania nie jest już powodem do wstydu i oznaką niskich zarobków. Obecnie traktowany jest jako mądre podejście do zakupów, które dzięki odrobinie zaangażowania ze strony klienta, może przynieść mu sporo korzyści.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zakupuj z głową

Według badania GFK Polonia na zlecenie portalu Zafinansowani.pl, już połowa kupujących deklaruje, iż robi zakupy w sposób przemyślany i sprytny. Takie podejście do nabywania dóbr doczekało się specjalnego angielskiego terminu „smart shoppingu”. Planowanie, co trzeba kupić, przed wyjściem do sklepu, porównywanie produktów i sprawdzanie, który z nich jest bardziej wydajny lub skuteczny, a także szukanie specjalnych ofert, dzięki którym można zaoszczędzić, to podstawowe zasady mądrego kupowania. Nie trzeba jednak znać profesjonalnego terminu, żeby prawdziwym smart shopperem być - jest nim każdy, kto kupuje z głową. Kim jest kuponoużytkownik

Sprytne zakupy można robić między innymi korzystając z oferowanych przez sklepy kuponów rabatowych. W USA spotkać można osoby, dla których łowienie okazji jest sposobem życia, przybierającym niekiedy kuriozalne rozmiary. Nie każdy korzystający z rabatów jest jednak od razu maniakiem, który podporządkowuje cały swój czas poszukiwaniu najlepszej oferty. Bazując na doświadczeniu portalu GoDealla.pl, oferującego ekupony, trochę z przymróżeniem oka, przedstawiamy 4 typy osób, które korzystają z promocyjnych bonów – nazwaliśmy ich kuponoużytkownikami. Kim są, z jakie oferty ich najczęściej interesują, co lubią? Dowiecie się z poniższych profili.

Wytrawny gracz

Na promocjach zjadł zęby. Kupuje dla siebie, mamy, taty, koleżanki i sąsiadki – dla niego to nie problem, bowiem wie wszystko o kuponach i kodach rabatowych. Nie ma towaru, na którym mu szczególnie zależy, ważne, by był przeceniony. Nie jest jednak bezmyślny – zawsze sprawdzi, czy gdzie indziej nie jest taniej.

Jak poluje?

Swoją wiedzą o tym, jak kupować mądrze i tanio, dzieli się z innymi. Nawet kilka razy dziennie sprawdza oferty w Internecie, gdzie przeczesuje portale oferujące zniżki i kody. Sprawdza także gazetki promocyjne sklepów.

Ile oszczędza

Tygodniowo oszczędza nawet 50% dzięki swojemu hobby. Niektórzy nazwaliby to manią, ale nie on. On jest szczęśliwy, że może polować.Rodzinny Nabywca

Kupuje dla najbliższej rodziny. Zwykle w jednym lub dwóch sklepach tygodniowo i najczęściej są to duże zakupy, starczające na dłuższy czas. Ten rodzaj kupono-użytkownika nie ma bowiem czasu na ciągle obserwowanie promocji.

Jak poluje?

Z promocji korzysta, gdy tylko się z nimi zetknie, lub gdy mu się przypomni, że chwila internetowych poszukiwań może zaowocować dodatkową paczką mleka w proszku, czy trzecią parą skarpet gratis. Jest trochę jak chomik, co objawia się tym, że w kuchni Rodzinnego Nabywcy bez problemu znajdziesz kilka zapasowych produktów, a w łazienkowej szafce na swoją kolej będzie czekało parę tubek pasty do zębów.

Ile oszczędza?

On przewiduje! Widząc dobrą promocję kupuje na zapas. Dzięki kupowaniu wielu przecenionych produktów, ten typ mądrego nabywcy oszczędza do 30% tygodniowo

Młody zdobywca

Lubi mieć to, co jest obecnie „must have” i lubi być tam, gdzie obecnie się bywa. Szkopuł w tym, że nie zarabia wcale, lub tak niewiele, iż w osiągnięciu społecznego statusu pomaga mu Internet i wyszukiwarki promocyjnych ofert. W przeciwieństwie do Wytrawnego Gracza, on nie lubi dzielić się źródłem swoich zniżek i kodów, z jednego prostego powodu – ujawniając je, wyszłoby na jaw, że w ogóle z nich korzysta.

Jak poluje?

W Internecie. Nie sprawdza jednak oferty spożywczaka, skupia się na topowych markach Korzysta tylko z internetowych bonów i kodów. Stosując odwołania do zamierzchłych czasów, można powiedzieć, że strony ulubionych sklepów ma na szybkim wybieraniu, co oznacza ni mniej, ni więcej, że każdego dnia sprawdza ich strony oraz newslettety.

Ile oszczędza?

Jego zakupowy spryt pozwala mu żyć na poziomie, jaki go satysfakcjonuje. Oszczędza, ale przede wszystkim sobie zawstydzenia, że nie ma tego, co jego znajomi. Ze spokojem może brylować na salonach.

Student w potrzebie

Przez 5 dni w miesiącu nie zwraca uwagi na cenę, pozwalając sobie nawet na jedno lub dwa piwa kupione po restauracyjnych cenach. Przez resztę czasu poszukuje ofert i kuponów, które pozwolą mu zaoszczędzić na mniej ważnych dla studenta rzeczach, takich jak na przykład jedzenie.

Jak poluje?

W jego wyszukiwarce, oprócz zapytań o tanie ksero, pojawiają się także te o studenckie zniżki oraz bonusowe porcje we wszelakich jadłodajniach. Kuponów i rabatów szuka głównie w Internecie, w palących przypadkach korzystając również z mobilnych stron wyszukiwarek kodów.

Ile oszczędza?

Ten typ wie, gdzie i kiedy warto być, by coś taniej kupić. Oszczędza 100% tego, co może być zaoszczędzone.

 A Ty? Którym z typów kuponoużytkownika jesteś? 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

GoDealla.pl
http://godealla.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »