Firma » Reklama
Czy grywalizacja w marketingu dobrze się sprawdza?
Zobacz więcej zdjęć » |
Gamifikacja, gryfikacja czy grywalizacja polega na zastosowaniu mechanik znanych z gier komputerowych lub gier fabularnych w sytuacjach, które nie dotyczą gier. Głównym celem prowadzenia działań w zakresie grywalizacji jest większe zaangażowanie uczestników poprzez osiąganie zamierzonych celów, współpracę i rywalizację z innymi.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ze względu na swoje założenia grywalizacja szybko została zaadaptowana przez marketing. Bazując na skłonności człowieka do rywalizacji i dążenia do zwycięstwa, umożliwia tworzenie wciągających kampanii marketingowych pozwalających na uzyskanie lepszego zaangażowania i lojalności klientów, zwiększenie świadomości marki, a także edukowania konsumentów w zakresie funkcji czy cech usług czy produktów.
Obecnie grywalizacja sprawdza się w projektowaniu kampanii marketingowych dla wielu branż. Pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów przede wszystkim z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz smartfonów i tabletów.
Jednym z przykładów użycia zasad grywalizacji w marketingu jest przyznawanie klientom bonusów za pojawianie się w określonych miejscach, przyznawanie odznak i punktów doświadczenia przy poznawaniu nowych produktów, tworzenie gier z różnymi misjami do wykonania, a to tylko kilka przykładów, jak można wykorzystać założenia grywalizacji, by łatwiej osiągnąć zamierzone cele.
Wobec tego w marketingu grywalizacja sprawdza się naprawdę bardzo dobrze, dając niemalże nieograniczone możliwości w tworzeniu angażujących kampanii w różnych branżach.
Więcej informacji dotyczących zastosowania zasad grywalizacji w marketingu znaleźć można na portaluAdNext.pl prezentującym najświeższe informacje w branży e-marketingu, o mediach i technologiach. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi artykułami na portalu AdNext.pl.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)