Gospodarka » Żywność

Dieta dla grupy krwi - 0

Dieta dla grupy krwi - 0
Zobacz więcej zdjęć »
Najstarszą jest grupa 0, powstała wraz z pojawieniem się najstarszych ludzi – neandertalczyków, jej antygen powstaje z samej fruktozy.

Życie człowieka było wtedy krótkie, brutalne, można było umrzeć od małego zadrapania. Z tego powodu układ immunologiczny tej grupy jest bardzo nietolerancyjny i nadaktywny, odrzuca każdą inną grupę krwi podczas transfuzji.

Układ pokarmowy jest odporny. Jak wiadomo w tamtych czasach ludzi polowali na zwierzęta, musieli wykonywać bardzo ciężkie prace i jedli to co upolowali, głównie mięso i ryby. Czynnikami sprzyjającymi właściwemu rozwojowi ludzi z grupą krwi 0 są intensywne ćwiczenia fizyczne i białko zwierzęce. W układach pokarmowych typu 0 zakodowana jest informacja o sposobie odżywiania ludzi w dawnych czasach. Wysokowoproteinowa dieta myśliwego -zbieracza i ogromne wymagania fizyczne stawiane organizmom wczesnych typów 0 utrzymywały prymitywnych ludzi w łagodnym stanie ketozy – stanie w którym metabolizm jest przyspieszony. Ketoza jest wynikiem wysokobiałkowej i wysokotłuszczowej diety z niską zawartością węglowodanów. Organizm metabolizuje białka i tłuszcze w ketonie, które w zastępstwie cukrów wykorzystywane są do utrzymania stałego poziomu glukozy. Połączenie ketozy, stałej aktywności fizycznej i braku kalorii stworzonej dla pozbawionej tłuszczu „maszyny” do polowania stanowiło klucz do przeżycia człowieka. Teraz pożywienie jest zanieczyszczone i skażone hormonami podawanymi przez hodowców dla przyspieszenia wzrostu zwierząt. Sukces w stosowaniu diety typu 0 zależy od tego, czy jesz chude, wolne od chemikaliów mięso i ryby. Źródłem pokarmu nie powinno być mleko i produkty zbożowe, ponieważ układ pokarmowy tej grupy nie zaadoptował się do nich w pełni. Na początku stosowania takiej diety można schudnąć ograniczając produkty zbożowe. By przybrać na wadze potrzebny jest gluten znajdujący się w kiełkach pszenicy, kukurydzy. Działa on na metabolizm człowieka wytwarzając odwrotność stanu ketozy. Jednym z czynników nabierania wagi jest funkcjonowanie tarczycy. Grupa 0 ma tendencje do niższego poziomu trijodotyroniny(hormonu tarczycy) co może prowadzić do zatrzymania płynów w organizmie i zmęczeniu.

Żywność, która sprzyja nabieraniu wagi:
gluten pszenicy – zakłóca produkcję insuliny, zwalnia metabolizm
kukurydza - zakłóca produkcję insuliny, zwalnia metabolizm
fasola nerkowata – pogarsza wykorzystywania kalorii
fasola navy – pogarsza wykorzystywanie kalorii
soczewica – hamuje właściwy metabolizm odżywczy
kapusta – hamuje działanie hormonu tarczycy
brukselka – hamuje działanie hormonu tarczycy
kalafior – hamuje działanie hormonu tarczycy
gorczyca – hamuje działanie hormonu tarczycy

Żywność, która sprzyja utracie wagi:
wodorosty – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy
owoce morza – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy
sól jodowana – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy
wątroba – jest źródłem witaminy B, sprzyja wydajnemu metabolizmowi
czerwone mięso – sprzyja wydajnemu metabolizmowi
kapusta włoska, szpinak, brokuły – sprzyjają wydajnemu metabolizmowi

Niektóre produkty, które można jeść bez negatywnych skutków:
Baranina, cielęcina, jagnię, mięso bawołu, mięso jelenia, serce, wątroba, wołowina, biały okoń, dorsz, halibut, łosoś, szczupak, śledź, kozi ser, masło, ser farmer, ser feta, ser mozarella, ser sojowy oraz mleko sojowe, olej z oliwek, olej z siemienia lnianego, pestki dyni, orzech włoski, fasola aduke, fasola azuki, fasola pinto, groch „czarne oczko”, jęczmień, mąka ryżowa, ryż dmuchany, chleb esseński, chleb ezechiela, mąla żytnia, ryż brązowy i biały, makaron z karczocha, brokuły, chrzan, kalarepa, szpinak, figi, śliwki, sok z anansasa, z ciemnej wiśni, z suszonej śliwki, chleb świętojański, curry, kurkuma, pietruszka, dżem(z niektórych owoców), majonez, musztarda, kozieradka, lipa, papryka, woda sodowa,

Należy unikać:
Bekonu, szynki, gęsi, wieprzowina, barakudy, kawioru, łososia wędzonego, ośmiornicy, skrzydelnika, suma, śledzia marynowanego, chudego lub 2% mleka, jogurtów, kefiru, koiego mleka, lodów, maślanki, pełnego mleka, serów(oprócz tych co były wymienione jako nieszkodliwe), serwatki, oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, maku, masła z orzeszków ziemnych, orzecha brazylijskiego, orzeszków litchi, orzeszków nerkowca, orzeszków pistacjowych, orzeszków ziemnych, fasoli copper, fasoli navy, fasoli nerkowatej, fasoli tamaryndowanej, soczewicy amerykańskiej, soczewicy czerwonej, soczewicy zielonej, kiełków pszenicy, mąki z owsa, mąki zbożowej, otrębów z owsa, otrębów z pszenicy, płatków familia, płatków kukurydzianych, płatków siedem zbóż, płatków grape nut, pszenicy, skrobi, angielskich grzanek, bułek z otrębami owsa, chleba z kiełków pszenicy, chleba wieloziarnistego, grzanek, grzanek kukurydzianych, obwarzanek, pieczywa z maki durum, pieczywa z mąki macowej, pieczywa z otrębów pszenicy, pieczywa pszennego, wysokoproteinowego chleba z białej mąki pszennej, makaronu grysikowego, makaronu soba, makaronu ze szpinaku, mąki glutenowej, mąki grahama, mąki z kiełków pszenicy, mąki z owsa, wszystkich pszennych mąka, awokado, bakłażana, białej kapusty, białej kukurydzy, białych ziemniaków, brukselki, chińskiej kapusty, czerwonej kapusty, czerwonych ziemniaków, czarnych oliwek, gorczycy, grzybów shiitake, kalafiora, lucerny, oliwek greckich, oliwy hiszpańskiej, pieczarek, żółtej kukurydzy, figi rajskiej, jeżyny, mandarynki, melona kantalupy, melona miodunki, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru, truskawek,soku z jabłek, soku z kapusty, napojów jabłkowych, napojów i soków pomarańczowych, cynamonu, gałki muszkatołowej, kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, skrobi kukurydzianej, syropu kukurydzianego, wanilii, ketchupu, marynowanego kopru, marynat koszernych, marynat kwaśnych, marynat słodkich, przypraw smakowych, aloesu, czerwonej koniczyny, coca coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, kawy bezkofeinowej, kawy regularnej, czarnej herbaty regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Poradnik kulturystyczny - ciekawe artykuły
http://poradnikkulturysty.blox.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »