Firma » Biznes
Dlaczego warto inwestować w automatyzację procesów w firmie?
Na czym polega automatyzacja procesów?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Wszystko powinno zostać uproszczone tak bardzo, jak to tylko możliwe, ale nie bardziej”. Słowa Alberta Einsteina można odnieść do współczesnej organizacji pracy. Wdrażanie nowych technologii powinno upraszczać procesy realizowane w firmach, ułatwiać komunikację pomiędzy pracownikami, wyłapywać błędy i zwiększyć efektywność. W celu osiągnięcia lepszych wyników, automatyzacja musi być jednak gruntownie przemyślana i dostosowana do specyfiki danego przedsiębiorstwa.
- Zaczynamy od wnikliwego, wręcz drobiazgowego rozpoznania potrzeb i problemów,
a następnie, korzystając z możliwości FlowDoga, proponujemy rozwiązania szyte na miarę – mówi Dominik Dubrowski, dyrektor zarządzający polskiej platformy FlowDog, która wyróżnia się elastycznością na tle platform webowych optymalizujących procesy. – Można to porównać do klocków Lego. Korzystając z naszego narzędzia budujemy różne moduły, tworząc zindywidualizowany produkt, dopasowany do charakteru danego biznesu.
- Implementacja narzędzia w każdej firmie będzie wyglądała inaczej – przyznaje Katarzyna Wiktorowicz, Head of Marketing FlowDoga. – Kluczowa jest właściwa analiza obecnej sytuacji, określenie celów i wymagań. Pomaga to wybrać obszar działalności, w którym automatyzacja przyniesie najwięcej korzyści oraz odpowiednie narzędzie. Wdrożenie powinno być także poprzedzone przygotowaniem harmonogramu i zaplanowaniem odpowiednich zasobów. Nie można też zapomnieć o szkoleniu pracowników – w końcu to oni będą korzystać z systemu. Zachęcamy też klientów do bieżącego monitorowania i doskonalenia procesu digitalizacji.
Czy automatyzacja procesów jest jednak niezbędna w przedsiębiorstwie? Przyjrzyjmy się najważniejszym korzyściom tego rozwiązania.
Zmniejszenie liczby pomyłek
Praca człowieka nieuchronnie wiąże się z popełnieniem błędów. Nawet najlepsze szkolenia kadr nie zminimalizują ryzyka pomyłek do zera. Automatyzacja sprawdzi się szczególnie przy pracach powtarzalnych i rutynowych, które zabierają czas i są nużące. Błędy zostają całkowicie wykluczone, a pracownicy mogą skupić się na innych, bardziej skomplikowanych zadaniach, co wpływa na wzrost satysfakcji z pracy.
Zwiększona kontrola nad firmą
Uporządkowanie i standaryzacja procesów biznesowych mają jeszcze jedną ważną zaletę – pozwalają uzyskać większy wgląd w aktualną sytuację w organizacji. Dzięki szybkiemu raportowaniu i monitorowaniu jakości, terminowości i innych specjalistycznych parametrów, narzędzie dostarcza zarządzającym danych do podejmowania dobrych decyzji i zdecydowanie ułatwia wyłapywanie elementów systemu, które wymagają ulepszenia. Odpowiednio dobrana platforma będzie również sprawnie raportować błędy i sytuacje wyjątkowe, np. awarię systemu lub przeciążenie pracą w wybranym oddziale.
Lepsza komunikacja i dystrybucja wiedzy
Know-how to jeden z najcenniejszych kapitałów organizacji. Dobre narzędzie do optymalizacji procesów powinno ułatwiać komunikację pomiędzy a pracownikami i działami w firmie, a także sprzyjać przekazywaniu specjalistycznej wiedzy. Firma zyskuje w ten sposób stabilność
i niezależność a pracownicy – nowe kompetencje i poczucie bycia częścią zespołu.
Łatwiejsze zarządzanie zasobami ludzkimi i sprzętowymi
Narzędzia optymalizacji procesów biznesowych, takie jak wspomniany FlowDog pozwalają zdecydowanie usprawnić wdrażanie nowych pracowników. Platforma prowadzi nowych specjalistów przez meandry wiedzy nt. firmy i jej funkcjonowania, znacznie skracając czas wdrożenia. Z kolei wspomniany już szybki dostęp do raportów nt. aktualnych procesów, pozwala śledzić bieżące zapotrzebowanie na kadry i sprzęt.
Obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności
Zalet automatyzacji procesów jest znacznie więcej, ale wszystkie prowadzą do jednego, długoterminowego celu – obniżenia kosztów i zwiększenia efektywności.
- Koszty dobrze przygotowanego wdrożenia są pokrywane z nawiązką przez otrzymane oszczędności i zwiększone przychody. Klient sam dobiera rozwiązania, jakie są mu najbardziej potrzebne i z góry wie, ile za nie zapłaci. My zapewniamy też klientowi stały zespół analityczny
i wdrożeniowy. Szkolimy i doradzamy w zakresie obsługi aplikacji – mówi Dominik Dubrowski.
- Dostarczamy systemy, które będą niezawodnie działać przez długie lata. Solidne
i wyposażone w możliwości łatwej i taniej aktualizacji, jeśli zajdzie taka potrzeba – mówi Andrzej Dąbrowa, członek zarządu LoVo S.A. - Ważny jest nowoczesny, intuicyjny interfejs użytkownika
i elastyczność w przyznawaniu uprawnień różnych grup użytkowników. Odpowiednio skonstruowane narzędzie to prawdziwy i niezawodny partner zarządzania.
Nadesłał:
Agencja MSG
|
Komentarze (0)