Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Dobry wzrok na całe życie... już od początku

Pierwszy dzień szkoły to dla wielu młodych Polaków początek życiowej kariery. Szkoła kształtuje w dużej mierze charakter i osobowość, a także predyspozycje. Nie wolno jednak zapominać o zdrowiu, którego dobry stan warunkuje odpowiedni rozwój dziecka.

Okuliści są zgodni: początek roku szkolnego to dobry moment na profilaktyczną wizytę
u lekarza. Wadę wzroku trudno, w przypadku dziecka, rozpoznać samemu, a nieleczona często może stać się poważnym problemem w przyszłości. Warto też wiedzieć, że we wczesnym wieku wadę wzroku można stosunkowo łatwo skorygować. Dlatego też rodzice powinni zadbać o to, żeby dzieci jak najszybciej odwiedziły specjalistę, szczególnie, że występowanie zaburzeń widzenia wpływa na postępy w nauce.

Problemy z czytaniem, błędy przy przepisywaniu tekstów, zarówno z tablicy jak i książki,
to mogą być pierwsze sygnały, że ze wzrokiem dziecka dzieje się coś złego. Eksperci alarmują, że podobne symptomy łatwo pomylić i uznać za oznakę braku dyscypliny u młodego ucznia. Dopiero później okazuje się, że nasza pociecha ma wadę wzroku, ale wtedy może być już za późno na szybkie i skuteczne leczenie.

Jednym z programów badań profilaktycznych był projekt Biura Polityki Zdrowotnej Urzędu m.st. Warszawy zrealizowany w roku 2011, który wykazał, że co trzecie dziecko posiadało różnego rodzaju problemy związane ze wzrokiem.
W tym roku, 11 października, obchodzimy Światowy Dzień Wzroku. W obliczu alarmujących statystyk[1], z których wynika, że prawie połowa osób (44 proc.) w wieku 16-54 lat potrzebuje korekcji wzroku, firma Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. przeprowadzi ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Dobry wzrok na całe życie”, której patronuje Polskie Towarzystwo Okulistyczne. W ramach kampanii, od 11 do 14 października w wybranych salonach okulistycznych w całej Polsce będzie można bezpłatnie przeprowadzić wstępne badanie wzroku. Do programu zgłosiło się już ponad 600 salonów, a ich liczba cały czas rośnie.



[1] Źródło: Albemarle Marketing Research, Incidence study, Maj 2011, Polska



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

iwonamichalowska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Za 10 dni:
Warsztaty online „Technologie medyczne w modelach zintegrowanej opieki zdrowotnej”
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »