Firma » Biznes

Drukarnia online za i przeciw

Jest wygodna i pozwala oszczędzić na czasie. Czy jednak rzeczywiście drukarnia online to taki świetny sposób na druk materiałów marketingowych i sprzedażowych?

W świecie, w którym wszystko przenosi się do sieci warto od czasu do czasu wstrzymać konie i zastanowić się nad tym, jakie są zalety i wady takiej sytuacji. Także w przypadku tak tradycyjnej wydawałoby się branży, jak drukarnie. Czy opłaca się korzystać z drukarni online, a może przeciwnie, lepiej sobie odpuścić? To ważne pytanie, na które odpowiedź ma spore znaczenie nie tylko dla działów marketingu i sprzedaży.

Po co jeździć do drukarni?

Najważniejsza jest wygoda. Drukarnia online pozwala na złożenie zamówienia bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Wystarczy skorzystać z loginu i hasła, odwiedzić panel i załadować spreparowane wcześniej pliki. System powinien określić cenę żądanej wersji wydruku oraz szacunkowy termin realizacji.

Samo składanie zamówień to jedno, drugie – brak konieczności osobistej wizyty w drukarni przy odbiorze gotowych materiałów. Dlaczego? Bo porządna drukarnia online dostarczy je do zamawiającego kurierem. Można więc powiedzieć, że taka forma zlecania zamówień jest bardzo wygodna.

Bezpośrednio zawsze pewniej

Pytanie tylko, na ile można w ogóle zawierzyć firmie, z którą nie miało się wcześniej żadnego kontaktu? Czy drukarnia online wykona zlecenie w taki sposób, który będzie zadowalający? A co, jeśli gdzieś po drodze zamówienie zostanie zagubione – już nie przez drukarnię, ale przez firmę kurierską?

To ważne pytania, które pokazują, że w epoce załatwiania wszystkiego przez internet niekoniecznie w każdej sytuacji jest to korzystne. Kontakt osobisty jest nierzadko nieodzowny do prawidłowego załatwienia sprawy. A także do nawiązania odpowiednich relacji między uczestnikami procesu zamówienia. Relacjami, które w przyszłości mogą skutkować konkretnymi korzyściami biznesowymi.

Ocena jakości ex ante

W ten sposób dochodzimy do pytania, które zadaje sobie wiele osób korzystających z usług drukarskich, zwłaszcza w firmach, których nie znają. Chodzi mianowicie o to, w jaki sposób można ocenić, ex ante, jakość przyszłej usługi? Przecież bez wcześniejszych doświadczeń ciężko jest stwierdzić, czy dana drukarnia online prześle materiały w formie i jakości rzeczywiście takiej, jak zamówiona. Słowem, działa tutaj mechanizm braku zaufania.

Ponownie wracamy do kwestii kontaktu osobistego. Tyle, że przecież z faktu, że zlecenia składane są przez internet wcale nie wynika, że kontaktu osobistego nie będzie. Przeciwnie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nie porozmawiać z żywym człowiekiem reprezentującym kontrahenta.

Ceny warto kalkulować

Okazuje się więc, że drukarnia online nie musi wcale być tak odhumanizowana, jak mogłoby się z początku wydawać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia (poza wygodą i jakością). Chodzi o koszty druku. Z założenia przedsiębiorstwo działające online powinno być tańsze. Czy jednak jest?

To kwestia dyskusyjna. Koniec końców większa część procesu przebiega w drukarni online tak samo, jak w tradycyjnej. Nie ma z czego ścinać kosztów. Wniosek: za każdym razem trzeba wszystko kalkulować oddzielnie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 Źródło: martykuł przygotowany we współpracy z Print4all - drukarnia internetowa



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Hassel Von Hoff

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »