Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

easyJet wprowadził usprawnienia technologiczne

Udoskonalenia systemowe zwiększą wydajność agentów turystycznych i liczbę rezerwacji na loty easyJet

Warszawa, Polska, 16 września 2013 r.: easyJet, największy przewoźnik lotniczy w Wielkiej Brytanii i najważniejszy operator sieci transportu lotniczego w Europie, oraz Amadeus, wiodący partner technologiczny dla globalnej branży turystycznej, ogłosiły dzisiaj wprowadzenie unikalnych ulepszeń systemowych. Umożliwią one biurom podróży na całym świecie rezerwację biletów i usług przewoźników niskokosztowych w kilku etapach za pośrednictwem tego samego procesu rezerwacji, który jest stosowany przez tradycyjne linie lotnicze, niezależnie od preferencji w zakresie dystrybucji. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


easyJet jest pierwszym przewoźnikiem typu light ticketing[1] w systemie Amadeus, co pozwoli mu usprawnić sposób, w jaki biura podróży uzyskują dostęp, rezerwują i świadczą usługi przy sprzedaży jego lotów. Szacuje się, że usprawnienie spowoduje wzrost liczby rezerwacji dokonywanych za pomocą nowych funkcjonalności do wyceny, sprzedaży i rezerwacji biletów, które oferują te same możliwości tradycyjnym czy flagowym przewoźnikom.

Po raz pierwszy tradycyjne procesy dotyczące zakupów, rezerwacji i back-office będą w czasie rzeczywistym zintegrowane z taryfami i pełną ofertą usług dodatkowych dzięki połączeniu XML easyJet z systemem Amadeus. Umożliwi to biurom podróży, w tym korporacjom i firmom zarządzającym podróżami, które korzystają z systemu Amadeus, lepszy dostęp do bogatych zasobów easyJet niż dotychczas.

Najważniejsze możliwości dla biura podróży to:

 

  • Większa elastyczność: agenci mogą teraz posługiwać się standardowymi przepływami informacji o cenach oraz modyfikować numery referencyjne rezerwacji (PNR) easyJet dotyczące biletów i usług, tak jak robili to przy rezerwacji u tradycyjnych linii lotniczych.

 

  • Pełna integracja mid- z back-office oraz raportowanie sprzedaży: rezerwacje easyJet będą w pełni zintegrowane z wewnętrznym i zewnętrznym raportowaniem biur podróży, co ułatwi wystawianie numeru biletu, który będzie działał jako lokalizator w trakcie realizacji całego procesu i uczyni go prostym w obsłudze dla agentów. Oznacza to, że przystosowanie systemów back-office przebiegnie bardziej wydajne i dokładnie oraz w ten sam sposób, co uprzewoźników oferujących pełną obsługę.

 

  • Dostępność i przepływ informacji: biura podróży mogą teraz uzyskać dostęp do zasobów easyJet za pomocą standardowego modułu Neutral i Schedule Availability wyświetlanego na jednym ekranie, tak jak w przypadku innych linii lotniczych.

„Celem easyJet jest zapewnienie wydajności biurom podróży i ich klientom korporacyjnym poprzez ułatwienie wyszukiwania, rezerwacji i sprzedaży lotów easyJet. Efektywna współpraca z agentami turystycznymi jest dla nas kluczowa w kwestii realizacji strategii obsługi wydajniejszego rynku podróży biznesowych. Nasza decyzja dotycząca przejścia na przewoźnika typu light ticketing w ramach Amadeus jest kluczowym krokiem w adaptacji biur podróży do rozwiązań i dokonywaniu przez nie rezerwacji" - skomentował Andrew Hodges, Director for Sales, Distribution and Business, easyJet.

Współpracujemy z easyJet już od 2007 roku i z ogromną przyjemnością obserwujemy, jak nasza udana relacja przynosi korzyści dla rynku biur podróży. Poprzez wzmocnienie i ujednolicenie procesu przepływu rezerwacji dla przewoźników light ticketing, agenci będą mogli przetwarzać rezerwacje bardziej efektywnie, co spowoduje ich większą adaptację do systemu. Jest to kolejny przykład na to, jak Amadeus współpracuje z liniami lotniczymi i biurami podróży, aby dostosować swoje rozwiązania do ich specyficznych potrzeb" - powiedział David Doctor, Head of Distribution Marketing, Amadeus.

easyJet był pierwszym przewoźnikiem LCC, który w 2007 roku połączył się z Amadeus poprzez XML. Obecnie ponad 65 tanich i hybrydowych linii lotniczych ma możliwość dokonywania rezerwacji w systemie Amadeus za pośrednictwem XML lub standardowych rozwiązań do dystrybucji, a liczba tanich rezerwacji wzrosła w pierwszej połowie 2013 roku o blisko 26%.

Więcej informacji można znaleźć na http://www.amadeus.com/blog/16/09/travel-agents-take-note-lcc-booking-made-easy.

***


[1] ‘Light ticketing' to ewolucja w kwestii bezbiletowego dostępu, oferowana tanim i hybrydowym przewoźnikom, która pozwala ujednolicić przepływ pracy w biurach podróży (dostępność/ceny/rezerwacje/finalizowanie transakcji/raportowanie) poprzez wprowadzenie wirtualnego numeru biletu.


Informacje o easyJet


easyJet to europejski lider sieci połączeń w ruchu lotniczym. Swoją pozycję zawdzięcza przewadze na 100 najbardziej popularnych trasach i 50 największych lotniskach w Europie.

 
easyJet posiada ponad 200 samolotów, lata na ponad 600 trasach pomiędzy ponad 130 lotniskami w 30 krajach. Samoloty easyJet startują z lotnisk, do których 300 milionów Europejczyków może dojechać w ciągu zaledwie godziny. To najlepszy wynik spośród wszystkich linii lotniczych.


easyJet podchodzi bardzo odpowiedzialnie do zrównoważonego rozwoju. Linia inwestuje w najnowsze technologie i stawia na efektywność, co przekłada się na obłożenie miejsc na pokładach. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla w przeliczeniu na kilometropasażera jest o 22% niższa niż u innych tradycyjnych linii lotniczych oferujących połączenia na tych samych trasach.

 

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W  2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w  indeksie giełdowym IBEX 35.

                                                                                                                                     

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów


Dorota Kaźmierska

Wicedyrektor

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »