Technologie » Telekomunikacja

Efektywna kampania w chmurach

Usługi w modelu cloud computing to często rozwiązania wspomagające sprzedaż i zarządzanie przedsiębiorstwem. Poza wspomaganiem codziennych zadań, są skutecznym narzędziem, które może służyć do efektywnego zaplanowania kampanii sprzedażowych.

Telemarketing jest jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego w przedsiębiorstwach z sektora MSP. Wykorzystuje komunikację telefoniczną z aktualnymi lub potencjalnymi klientami. Zwykle firmy korzystają tylko z telemarketingu wychodzącego, warto jednak dać klientom możliwość samodzielnego zadzwonienia i zapytania o interesujące ich informacje. Stąd zapewne mnogość rozwiązań dostępnych na rynku. Usługi szyte są na miarę, warto jednak zastanowić się z których skorzystać, aby możliwie najefektywniej zaplanować kampanię oraz koszty
z nią związane. Pomocne okazują się rozwiązania w chmurze, które kuszą nie tylko oszczędnością i mobilnością, ale też szerokimi możliwościami, jakich nie mają ich stacjonarne odpowiedniki.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dobrym pomysłem jest wdrożenie w firmie usługę cloud.CRM. Jest to system informatyczny wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem, służący przede wszystkim do gromadzenia danych o firmie  klientach. Za jego pomocą można stworzyć listę wszystkich pracowników i przydzielonych im zadań, a dostęp do niej jest zdalny. Można też stworzyć profile wszystkich klientów i osób kontaktowych oraz przypisać pracownika do danego klienta. W systemie znajduje się też pełna historia transakcji ze wszystkimi klientami. Dzięki zgromadzonym danym możliwa jest szczegółowa analiza wykonania zadań zleconych pracownikom oraz ocenienie ich efektywności w kontaktach z klientem. Umożliwia to poznanie ich mocnych i słabych stron, dzięki czemu można skuteczniej dopasować ich do kolejnych planowanych zadań. Ich pracę można monitorować poprzez bieżący wgląd w realizację zadań oraz generowane raporty i statystyki. Z tak przygotowaną bazą wiedzy o pracownikach i klientach, skuteczne zaplanowanie kolejnych działań staje się o wiele łatwiejsze.

Podstawowym narzędzie telemarketingu jest call center. Rozwiązanie chmurowe daje możliwość bieżącej obserwacji pracy agentów oraz nagrywania przeprowadzanych rozmów. Pomaga koordynowaniu pracy zespołu agentów, m. in. zestawienie danych o wszystkich pracownikach w jednym miejscu oraz możliwość pozostawiania im wiadomości. Chmurowe call center pomaga również w opracowaniu nowych kampanii dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki możliwości określenia wielu parametrów, w tym: daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii, trybu wydzwaniania, reguł wykonywania połączeń czy informacji o klientach, do których kierowane są działania telemarketingowe – dane gromadzone będą w systemie wraz z notatkami na temat klientów i historią kontaktów. Cloud.CallCenter to nie tylko możliwość nadzoru i kontroli pracy agentów przez supervisorów, ale też przez nich samych. Do funkcji wspierających pracę agenta należy wgląd w statystyki własnej pracy i możliwość ich zestawienia z wynikami innych pracowników, odsłuchiwanie nagrań własnych rozmów, zarządzanie czasem własnej pracy czy możliwość pracy zdalnej. Korzystanie z wirtualnego call center ułatwia skutecznie zarządzać kampanią oraz przeprowadzać jej ewaluację.

Skuteczna kampania to jednak nie tylko sprawnie działające call center. W ramach telemarketingu  planowania kampanii, warto pomyśleć o też o stworzeniu infolinii sprzedażowej dla obecnych  potencjalnych klientów. Osoby zainteresowane zakupem produktu lub potrzebujące informacji, będą mogły zadzwonić pod jeden numer lokalny dostępny dla wszystkich. Aby zapewnić im szybką  sprawną obsługę, warto skorzystać z systemu zapowiedzi głosowych – cloud.IVR, który skieruje dzwoniących od razu do odpowiedniej osoby lub działu. Daje to też możliwość obsługiwania większej ilości klientów, którzy nie będą zmuszeni do długiego oczekiwania na połączenie z konsultantem.

Ważnym czynnikiem przy planowaniu jakichkolwiek działań jest budżet. Optymalizacja kosztów i jak największe profity przy możliwie najniższych nakładach finansowych to marzenie każdego managera. Koszty połączeń łatwo obniżyć poprzez zastąpienie stacjonarnej centrali telefonicznej rozwiązaniem w chmurze. Cloud.PBX oferuje konkurencyjne ceny połączeń wychodzących, a połączenia wewnętrzne w ramach usługi są bezpłatne.

Planowanie kampanii telemarketingowych to wyzwanie, które niejednemu managerowi spędza sen  powiek. Dzięki rozwiązaniom chmurowym to zadanie przestaje przerażać, co więcej - zaplanowane działania stają się bardziej efektywne. Rozwiązania w modelu cloud computing coraz częściej wybierane są przez firmy z sektora MSP. Rozwiązanie chmurowe oferuje firma Focus Telecom Polska.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Focus Telecom Polska
http://focustelecom.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »