Rozrywka » Turystyka

Finnair wdraża rozwiązanie Amadeus Ancillary Services w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu

Finnair wdraża rozwiązanie Amadeus Ancillary Services w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu
Zobacz więcej zdjęć »
Aplikacja pozwala podróżnym zamawiać preferowane miejsca i płacić za nadbagaż w biurach podróży Amadeus lub na witrynie internetowej przewoźnika, a także w innych kanałach sprzedaży.

Finnair, renomowana europejska linia lotnicza, przewożąca ponad 8 milionów pasażerów rocznie i rozwijająca się na rynku azjatyckim, wdrożyła w północnej Europie Amadeus Ancillary Services - rozwiązanie umożliwiające sprzedaż usług dodatkowych. Aplikacja pozwala pasażerom na rezerwowanie preferowanych miejsc w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu (w Finlandii również zamawianie usługi przewozu nadbagażu), zarówno za pośrednictwem biur podróży Amadeus, jak i bezpośrednich kanałów sprzedaży linii Finnair, w tym witryny internetowej przewoźnika.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Rozwiązanie Amadeus do sprzedaży usług dodatkowych jest również zintegrowane z systemem biur sprzedaży biletów Finnair na lotniskach i w miastach, co zapewnia pełną spójność obsługi pasażerów za pośrednictwem tych kanałów.

Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające użytkownikom sprawdzanie cen, rezerwowanie i opłacanie usług we wszystkich kanałach z zachowaniem pełnej zgodności ze standardami branżowymi określonymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.

- Po wdrożeniu rozwiązania firmy Amadeus jesteśmy w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów dzięki zróżnicowanej ofercie usług dodatkowych - mówi Petteri Skaffair, Head of Customer Experience & Sales w Finnair. - Rozwiązanie pomaga promować opcjonalne usługi w momencie najbardziej odpowiednim dla ich zakupu, a spójny we wszystkich kanałach, wysoki poziom jakości sprzedaży przekłada się na większe zadowolenie i lojalność klientów - dodaje.

Przy sprzedaży biletów i usług przewozu nadbagażu w Finlandii, Finnair wykorzystywać będzie Electronic Miscellaneous Document (EMD). EMD to przyjęty przez IATA standard wykorzystywany przy realizacji usług dodatkowych, oferujący korzyści analogiczne jak elektroniczne bilety, ze względu na eliminację dokumentów papierowych i uproszczenie procesów.

Finnair i Egyptair są pilotażowymi klientami firmy Amadeus przy wdrażaniu elektronicznej wymiany zamówień między liniami lotniczymi z wykorzystaniem standardu Electronic Miscellaneous Document. Zastosowanie EMD pozwoli korzystającym z niego liniom uprościć płatności i realizację usług dodatkowych sprzedawanych wspólnym klientom współpracujących ze sobą linii.

Według oceny firmy Amadeus nawet 20% rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem jej systemu jest efektem współpracy linii lotniczych, co otwiera przed przewoźnikami olbrzymie możliwości zwiększenia przychodów poprzez sprzedaż usług dodatkowych za pośrednictwem partnerów.

- Ostatnie badania przeprowadzone przez Ideaworks wykazały, że w 2011 roku usługi dodatkowe miały dla linii lotniczych wartość ponad 32,5 miliarda dolarów, a dochody z nich pomagają zwiększyć zyski przewoźników - mówi David Doctor, Director Distribution Marketing, Amadeus. - Cieszymy się, że możemy pomóc linii Finnair w rozpoczęciu działalności w sektorze usług, który jest kluczowy dla dochodowości linii lotniczych - dodaje.

***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »