Rozrywka » Turystyka
Firma Amadeus prezentuje współczesny obraz europejskiego rynku kolejowego
Warszawa, Polska, 25 lutego 2013 r.: Według raportu „Podróż koleją do roku 2020" („The Rail Journey to 2020") opublikowanego przez firmę Amadeus liczba pasażerów korzystających z dalekobieżnych połączeń kolejowych w Europie do końca tej dekady wzrośnie w porównaniu do roku 2011 o około 21 procent (238 mln), przekraczając 1,36 mld. Natomiast roczne tempo wzrostu wyniesie 2,2 procent.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Raport przedstawia prognozy na okres 2011-2020, kiedy branża kolejowa w Europie będzie pod wpływem niespotykanej wcześniej kombinacji czynników, związanych ze zmianami strukturalnymi oraz nowymi możliwościami wynikającymi z inwestycji w infrastrukturę i postępu technologicznego. Dokument wskazuje, że spodziewany wzrost liczby pasażerów w okresie 2011-2020 będzie najbardziej dynamiczny w Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii i Niemczech.
Raport został opracowany przez zespół badawczy firmy Amadeus z wykorzystaniem wiarygodnych danych i sprawdzonych technik modelowania. Dane zaczerpnięto z ponad 100 źródeł, w tym od operatorów kolejowych oraz instytucji publicznych i organów regulujących. Eksperci firmy Amadeus stworzyli modele prognostyczne opierając się na korelacji między udziałem dalekobieżnych połączeń kolejowych w całym ruchu pasażerskim, gęstością zaludnienia i sieci kolejowych, strukturą branży kolejowej w poszczególnych krajach oraz położeniem geograficznym.
Dokument „Podróż koleją do roku 2020" prezentuje współczesny obraz europejskiego rynku kolejowego i wskazuje sześć kluczowych trendów, które będą kształtowały rozwój branży kolejowych przewozów pasażerskich oraz jej relacje z innymi środkami transportu do roku 2020. Są to:
- Liberalizacja rynku
- Wejście na rynek nowych graczy
- Ukończenie nowych linii dużych prędkości
- Nowe węzły kolejowe
- Współpraca z innymi przewoźnikami - lotniczymi i kolejowymi
- Koszty kolei
Na podstawie tych trendów raport nakreśla również podstawowy scenariusz szacowania biznesowego potencjału kolei pasażerskich w roku 2020. Dokument wskazuje także możliwości wykorzystania trendów zmieniających branżę przez operatorów kolei pasażerskich.
„Raport pokazuje, że bezproblemowe podróżowanie koleją po całej Europie może się stać rzeczywistością. Tworzenie standardów wymiany danych, rezerwacji i sprzedaży biletów całkowicie zmieni sposób postrzegania podróży koleją i przybliży nas do unijnych wytycznych w tym względzie, sformułowanych w dokumencie Roadmap to a Single European Transport Area. Uczyni to kolej bardziej dostępną i upowszechni przekonanie, że jest ona najlepszym sposobem podróżowania po Europie. To zaś będzie sprzyjać idei łączonych biletów, fundamentalnej dla powodzenia całości przedsięwzięcia" - powiedział Thomas Drexler, dyrektor Amadeus Rail. „Firma Amadeus zamierza współpracować z operatorami kolejowymi i biurami podróży, zaś dowodem naszego zaangażowania jest inwestycja w pierwszą prawdziwie globalną platformę sprzedaży biletów kolejowych Global Rail Sales Platform, która już w tej chwili skupia koleje SNCF, Eurostar, Thalys, Lyria, Trenitalia oraz SJ, a wkrótce rozszerzy się o kolejnych czołowych europejskich przewoźników" - dodał.
Raport uwzględnia również informacje o rynku polskim. Przykładowo, w 2011 roku z zagranicznej podróży koleją skorzystały w Polsce 2 miliony pasażerów, a z krajowych połączeń - 263 miliony. Z kolei 30 milionów pasażerów podróżowało na trasach długodystansowych (powyżej 100 kilometrów, włączając szybką kolej), zaś 235 milionów na odcinkach krótkodystansowych (do 100 kilometrów, wykluczając kolej miejską, np. metro). W przeliczeniu na kilometry, podróżni pokonali 8 miliardów kilometrów odcinków długodystansowych oraz 10 miliardów kilometrów na trasach krótkodystansowych.
„W porównaniu z pozostałymi 19 krajami uwzględnionymi w raporcie, Polska znajduje się tuż za pierwszą dziesiątką. Lokalny rynek kolejowy podlega modernizacji. Dotyczy to zarówno tras, jak również środków transportu. Pozostaje nam jednak jeszcze wiele do zrobienia, aby dogonić naszych zachodnich sąsiadów, nie tylko w zakresie infrastruktury kolejowej, ale również technologii" - skomentowała Iwona Białobrzycka, Zastępca Dyrektora Generalnego Amadeus Polska. „Gorąco zachęcam do lektury raportu, aby dowiedzieć się, jak będzie rozwijać się branża kolejowa do 2020 roku. Liczymy na to, że ewolucja ta będzie przebiegać z uwględnieniem najnowszych kanałów dystrybucji" - dodała.
Raport można pobrać na stronie http://www.amadeusrail.net/research.html.
***
Informacje o Amadeus Rail
Amadeus Rail to dział firmy zajmujący się zaspokajaniem potrzeb przewoźników kolejowych z całego świata, udostępniający informacje ponad 100 kolei i świadczący usługi informatyczne. Do klientów firmy Amadeus należą m.in. SNCF, Eurostar, Thalys, Lyria, Trenitalia, SJ, Deutsche Bahn oraz Renfe. Amadeus Rail zatrudnia ponad 250 ekspertów kolejowych w pięciu ośrodkach (Nicea, Bad Homburg, Sydney, Toronto i Madryt). Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.amadeusrail.net.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył ponad 947 milionów transakcji. W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskich giełdach pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)