Motoryzacja » Samochody

Flota w wynajmie długoterminowym

Wynajem długoterminowy, zwany również Full Service Leasingiem to produkt oparty na leasingu z wysoką wartością rezydualną. Obejmuje on jednak nie tylko finansowanie pojazdów, ale i pełen katalog usług zarządzania samochodami, czyli outsourcing firmowej floty.

W zakresie finansowania wynajem długoterminowy oferuje firmom korzyści podobne do zalet leasingu z wysokim wykupem (w powyższym tekście: Finansowanie floty samochodowej). W równej miesięcznej racie klienci otrzymują także usługi dodatkowe: serwisowanie i naprawy mechaniczne, zakup, przechowywanie i wymianę opon, usługi assistance, samochód zastępczy, ubezpieczenia i likwidację szkód.  Co ważne, miesięczna rata jest takiej samej wysokości na początku okresu leasingu, gdy koszty związane z obsługą samochodu są relatywnie niskie, jak i pod koniec okresu leasingu, kiedy takie nakłady są dużo wyższe. Warto także podkreślić, że firma oferująca wynajem długoterminowy (firma CFM, czyli Car Fleet Management) w przypadku kosztów i warunków realizacji każdej z usług dodatkowych korzysta z efektu skali: negocjuje dla wielu swoich klientów, jest więc w stanie uzyskać niższe ceny u dostawców usług i przenieść część tych rabatów na klienta.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

Oszczędności we flocie, w której wprowadzono usługę wynajmu, zapewne nie osiągną kilkudziesięciu procent w porównaniu do samodzielnego zarządzania, jednak kilka-kilkanaście procent to całkiem realna wartość. Wynajem warto rozważyć, jeżeli firmie zależy na obniżeniu kosztów na wszystkich etapach – od zakupu pojazdów, przez ich 3-5-letnią eksploatację, do zakończenia umowy i wymiany floty na nową. To rozwiązanie pozwala klientom, między innymi, na zminimalizowanie nakładu pracy w administracji, delegowanie na firmę CFM odpowiedzialności za ryzyka związane z utrzymaniem, funkcjonowaniem i mobilnością floty oraz obniżenie kosztów (w tym serwisowych) po okresie gwarancji.

Symulacja kosztów serwisowych dla samochodu z segmentu D, z silnikiem diesla, przy okresie 36 miesięcy i limicie przebiegu 40 000 km rocznie.

Poniższe zestawienie przedstawia różnicę w kosztach, jakie ponosi firma z parkiem pojazdów liczącym 30-60 samochodów, w porównaniu z nakładami ponoszonymi przez firmę CFM. W zakres czynności wchodzą wszystkie przewidziane przez producenta przeglądy, wymiany płynów i oleju, wymiana piór wycieraczek, klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych i elementów zawieszenia.

 

Firma z flotą 30-60 pojazdów

Firma CFM

Koszt roboczogodziny

110-200 zł (w zależności od regionu)

159 zł (jednolita stawka w całym kraju)

Rabat na materiały

5%

10%

Rabat na robociznę

5%

20%

*opracowanie własne Volkswagen Leasing, na podstawie analizy realnych kosztów


W przypadku zarządzania flotą przez firmę CFM, która serwisuje samochody w autoryzowanych stacjach obsługi, w większości przypadków ponoszone przez klienta koszty będą niższe – głównie ze względu na większe rabaty uzyskane przez firmę CFM od ASO. Dodatkowo firmy wynajmu korzystają z zaawansowanych i stale aktualizowanych systemów kontroli kosztów, które pozwalają na bardziej skrupulatną analizę wydatków flotowych niż przy samodzielnym zarządzaniu samochodami. W  wykonywanych we własnym zakresie kalkulacjach zawsze warto dodać rezerwę na poczet napraw, które mogą być niezbędne po okresie gwarancji. Jeśli firma zdecyduje się na usługę CFM i użytkuje samochody zgodnie z zasadami normatywnego zużycia, to niespodziewane naprawy nie generują dla klienta żadnych kosztów, ponieważ pokrywa je miesięczna rata za serwis i naprawy.

Którą usługę leasingu wybrać przy finansowaniu floty firmowej?

Na rynku istnieje wiele produktów leasingowych, w dużej mierze dowolnie konfigurowalnych i często „szytych na miarę” oczekiwań użytkowników służbowych pojazdów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji powinni oni dokonać gruntownej analizy swoich potrzeb flotowych i zdefiniować cele, które firmowe auta mają realizować. Warto wtedy współpracować z partnerem, który dysponuje wieloletnim know-how i wesprze przedsiębiorcę jako profesjonalny doradca w biznesie.

 

Zgodnie z trendami, które możemy zaobserwować na innych europejskich rynkach flotowych, firmy CFM coraz częściej są nie tylko dostawcami finansowania i usług administrowania pojazdami, a zmieniają się w konsultantów. Jako profesjonalni doradcy wspierają klientów w projektowaniu flot od podstaw, w tworzeniu polityki flotowej opartej na długofalowej strategii czy sugerowaniu dotychczas niewykorzystywanych w przedsiębiorstwie rozwiązań w zarządzaniu firmowym parkiem samochodowym.

 

Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce jest częścią międzynarodowego koncernu Volkswagen Leasing GmbH. W ramach działalności w Polsce firma oferuje klientom szereg usług z zakresu CFM, m.in. leasing operacyjny, wynajem długoterminowy, zarządzanie flotą oraz International Fleet Management. W 2014 roku Volkswagen Leasing otrzymał trzy nagrody branży flotowej: Outsourcing Stars, Fleet Awards za wynajem długoterminowy oraz Fleet Derby w kategorii „Serwis” za pakiety serwisowe. Rok wcześniej spółka została nagrodzona statuetkami Fleet Awards, Fleet Derby i „Perła Rynku – Wybór Detalistów 2013”.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »