Motoryzacja » Moto Serwis

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 wybrane przez Mercedes-Benz do najnowszego CLS

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 wybrane przez Mercedes-Benz do najnowszego CLS
Zobacz więcej zdjęć »
Najnowsze opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 zostały wybrane przez firmę Mercedes-Benz do fabrycznego montażu w nowym sportowym, czterodrzwiowym coupe CLS.

Przygotowując najnowszą flagową oponę, Goodyear współpracował z wieloma producentami samochodów wysokiej klasy. Zastosowanie przez Mercedes-Benz opony Eagle F1 Asymmetric 2 jako pierwszego wyposażenia w modelu CLS jest pierwszym z trzydziestu planowanych tego typu zastosowań tej opony.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przed kilkoma tygodniami odbył się międzynarodowy debiut nowej opony - wówczas model CLS prezentował jej osiągi na wymagającym torze Monteblanco w Hiszpanii. Do wprowadzonego niedawno na rynek modelu Mercedes-Benz dostarczana będzie opona w rozmiarze 255/40R18.

"Najnowsze zastosowanie naszej opony z rodziny Goodyear Eagle F1 jako pierwszego wyposażenia to kolejny etap w długiej historii naszej współpracy z producentami aut o wysokich osiągach. Poprzedni model F1 Asymmetric znalazł zastosowanie w samochodach tak zróżnicowanych, jak Ferrari California, Porsche Cayman, Boxster i Panamera, Mercedes-Benz klasa E oraz Audi A7 i A8. Wybór Eagle F1 Asymmetric 2 do najnowszego sportowego modelu Mercedes-Benz tak szybko po wprowadzeniu tej opony na rynek świadczy o jej imponujących osiągach i jakości" - powiedział Xavier Fraipont, Dyrektor działu technologii opon osobowych.

Opona Eagle F1 Asymmetric 2 zaraz po wprowadzeniu na rynek zdobyła wyróżnienia w testach. Cieszący się szacunkiem niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Zeitung po przetestowaniu różnych opon o najwyższych parametrach, określił najnowsze opony Goodyear jako „zdecydowanie godne polecenia". Według testerów magazynu nowa opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest: „doskonała przy hamowaniu i bezpieczna w każdej sytuacji". Odzwierciedlają to wyniki testów przeprowadzone przez TÜV, świadczące o imponujących parametrach hamowania nowej opony.

Aprobata TÜV: krótsza droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni

Opony Eagle F1 Asymmetric 2 zostały szczegółowo zbadane w grudniu 2010 roku, przez niezależną organizację TÜV SÜD Automotive, na torach testowych we Francji i Niemczech. Opona zachowywała się bardzo dobrze, uzyskując drogę hamowania o trzy metry krótszą niż średnia wartość osiągana przez porównywane w teście trzy opony wiodących konkurentów. W chwili, kiedy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymywała się, porównywane opony toczyły się jeszcze ze średnią prędkością 22 km/godz (1).

Opona zachowywała się dobrze przy hamowaniu na suchej nawierzchni, a także przy testach prowadzenia auta, zatrzymując się o 2 metry wcześniej niż średnia wartość osiągana przez porównywane w teście trzy opony głównych konkurentów. Na suchej nawierzchni konkurencyjne opony toczyły się jeszcze ze średnią prędkością 24 km/h gdy Goodyear Eagle F1 już się zatrzymała.

Testy TÜV SÜD Automotive potwierdziły również, że Eagle F1 Asymmetric 2 zapewnia najmniejsze w swojej klasie opory toczenia - parametr bardzo istotny dla wszystkich producentów samochodów, starających się o redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

(1) W porównaniu ze średnimi osiągami trzech wiodących produktów konkurencji. Droga hamowania na mokrej nawierzchni od prędkości 80 km/h do 20 km/h, droga hamowania na suchej nawierzchni od prędkości 100 km/h do zatrzymania, mierzona przez TÜV SÜD Automotive w grudniu 2010. Rozmiar opony: 255/40R19; Samochód testowy: Audi A7; miejsce przeprowadzenia testu: Mireval (Francja) i Garching (Niemcy); Raport nr: 76244706-1.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »