Gospodarka » Żywność
Gotówka do lamusa – na wielkanocne zakupy idziemy z kartą
Siedem na dziesięć osób, które wzięły udział w badaniu, kupi rzeczy potrzebne do przygotowania Świąt Wielkanocnych w tradycyjnym sklepie lub markecie. Aż 83 proc. z nich zadeklarowało, że zapłaci za nie kartą. Natomiast co czwarty ankietowany odpowiedział, że zakupy przedświąteczne zrobi w Internecie (na platformie handlowej Allegro lub w e-sklepie). Najchętniej wybieraną metodą płatności za zakupy online jest szybki przelew (81 proc.), a w drugiej kolejności karta płatnicza (45 proc.).*Duża liczba osób wskazujących na korzystanie z płatności kartami w tradycyjnych sklepach oznacza, że coraz mniej kupujących nosi przy sobie gotówkę. Z kolei podczas zakupów online wolimy zapłacić szybkim przelewem lub kartą, nie trzymamy więc większych kwot pieniędzy także w domach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Liczba transakcji kartowych wzrasta, nie są one jednak jeszcze wykorzystywane przez Polaków na większą skalę. W ujęciu międzynarodowym pozycja kart na rynku płatności internetowych ma zupełnie inny, szerszy wymiar, niż w Polsce. W wielu krajach karty są podstawowym narzędziem płatniczym - mówi Joanna Kuzdak, Dyrektor Zarządzająca PayU S.A. - Coraz więcej osób płaci kartami w tradycyjnych sklepach, teraz jest czas na to, żeby przenieść to przyzwyczajenie do Internetu. W efekcie pieniądze w portfelu nie będą nam w ogóle potrzebne, bo za wszystko zapłacimy kartą lub telefonem - dodaje.
W wielkanocnym badaniu PayU przeprowadzonym wśród użytkowników Allegro zapytano także o świąteczny budżet. Największa grupa ankietowanych (56 proc.) wyda na przygotowanie Świąt, łącznie z zakupem prezentów, od 100 do 500 zł. Co piąta osoba przeznaczy na ten cel kwoty między 500 a 1 000 zł. Tylko 3 proc. ankietowanych wyda nawet 2 tys. zł. Wydatki świąteczne rozkładają się równomiernie w każdym z województw.
71 proc. osób biorących udział w badaniu kupi upominki wielkanocne dla swoich najbliższych. Co trzeci ankietowany przeznaczy na ten cel od 100 do 300 zł, a 26 proc. mniej niż 100 zł.
***
Dane zaprezentowane w artykule pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie PayU S.A. na reprezentatywnej grupie internautów (użytkowników platformy handlowej Allegro.pl płacących przez PayU)
w marcu br.
* Odpowiadając na pytanie dotyczące preferowanych metod płatności w Internecie można było zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź.
Nadesłał:
dotpr
|
Komentarze (0)