Społeczeństwo » Społeczeństwo

Hit - śpiewająca szczoteczka

Hit - śpiewająca szczoteczka
Zobacz więcej zdjęć »
Śpiewająca szczoteczka jest wynalazkiem amerykańskim, który w niedługim czasie podbił tamtejsze rynki sprzedażowe. Producenci nawet w najśmielszych swoich planach nie spodziewali się, że ich produkt odniesie tak duży sukces i stanie się istnym hitem.

Początkową ideą było zachęcenie najmłodszych użytkowników do częstszego mycia zębów. Pomysł był szczytny, ponieważ w Stanach Zjednoczonych panuje postępujący problem próchnicy zębowej wśród młodych Amerykanów. Dzieje się tak, dlatego, że dieta przeciętnego amerykańskiego dziecka jest nieporównywalnie bardziej bogata w cukier niż w innych społeczeństwach światowych.

Złe nawyki żywieniowe dorosłych Amerykanów przenoszą się szybko na ich dzieci. Wiadomo, że rodzic stanowi pierwsze źródło wzorców zachowania oraz postepowania dla młodego człowieka. Przyzwyczajani od małego do spożywania dużej ilości produktów taki jak ciasta czy chipsy dzieci nie tyle skutecznie niszczą swoje zęby jak i ciało. Obrazuje to stopień otyłości zarówno wśród młodych jak i dorosłych w Ameryce, który z roku na rok wykazuje tendencję rosnącą. Śpiewająca szczoteczka miała na celu zachęcenie dziecka do szczotkowania zębów oraz wyrobienie u niego nawyku czyszczenia szkliwa praktycznie po każdym posiłku. Jednak idea przerodziła się w rodzaj zabawki, kupujący śpiewającą szczoteczkę koncentrują się całkowicie na jej funkcji odtwarzania muzyki oraz dźwięków zamiast na zastosowaniu higienicznym.

W efekcie kończy się na tym, że szczoteczka została sprowadzona do roli gadżetu porównywalnego z mp3 playerem. Dzieci jak stwierdzono w badaniach częściej zabierały szczoteczkę ze sobą do pokoju i słuchały nagranych na niej melodyjek. Pojawiać się zaczęły również szczoteczki niestandardowe tworzone przez fanów produktu. Posiadały one wewnętrzną kartę pamięci, na którą można było zgrywać swoje ulubione kawałki muzyczne z sprzętu komputerowego.  Wynalazki te oraz sposób ich konstrukcji były następnie zamieszczane, jako filmiki na serwisie YouTube gdzie były traktowane, jako istne trofea indywidualnej myśli technicznej. W efekcie sprzęt mający pomóc dziecku w dbaniu o szkliwo stał się zwykłą zabawką eksploatowaną przez dorosłych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

brenna

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Za 11 dni:
XXVIII edycja festiwalu Sounds of the Dolomites w górach Trentino we Włoszech
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »