Technologie » Telekomunikacja
HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jeden z najbardziej niezawodnych przewoźników kolejowych w Europie
Grupa ÖBB, jedno z wiodących austriackich przedsiębiorstw transportu kolejowego, przewozi rocznie 459 mln pasażerów i 115 mln ton towarów. Jest to jeden z najbardziej niezawodnych operatorów kolejowych w Europie, z 96-proc. wskaźnikiem punktualności. Ponad 40 tys. pracowników grupy dba o to, aby każdego dnia prawie 1,3 mln pasażerów bezpiecznie dotrze do celu.
Przy rocznej stopie rozwoju transportu kolejowego na poziomie 10-15 proc. ÖBB borykało się z rosnącym przesyłaniem danych w sieciach szkieletowych, z których korzystało przedsiębiorstwo w celu wysyłki i sprzedaży biletów. Istotne dla przedsiębiorstwa było też zaimplementowanie w szybszych pociągach nowoczesnego sterowania, opartego również na technologiach ICT. ÖBB rozpoczął więc budowę większej liczby stacji kolejowych i zwiększenia dostępnej przepustowości w sieciach lokalnych i szkieletowych, tak aby w efekcie sieć kolejowa obsługiwała 90 proc. powierzchni kraju. Wszystkie obecne i przyszłe stacje mają być wyposażone w systemy monitoringu wysokiej rozdzielczości (HD), inteligentne systemy biurowe i inne rozwiązania do zarządzania ruchem kolejowym. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi kolejowe w całej Austrii, konieczna była nowa telekomunikacyjna sieć szkieletowa o dużej przepustowości.
Najlepsza w swojej klasie sieć jest kartą atutową ÖBB
Dotychczasowa sieć cierpiała z powodu niewystarczającej wydajności urządzeń, ponieważ ponad 80 proc. jej pasma sieciowego było już używane. Nowe wymagania w zakresie bezprzewodowego sterowania pociągiem, scentralizowanej wysyłki i automatycznych operacji nie mogły zostać spełnione ze względu na brak odpowiedniej przepustowości. Inteligentne biura i nowoczesne systemy produkcyjne musiały zatem zostać połączone z jednolitą, szybką siecią szkieletową, umożliwiającą komunikację i wysyłkę. Ponadto charakterystyka usług kolejowych wymaga, aby systemy komunikacji sieciowej były absolutnie bezpieczne i niezawodne.
Technologie DWDM firmy Huawei
Wychodząc naprzeciw wymaganiom ÖBB, Huawei wykorzystał technologie DWDM, powszechnie stosowane na rynku operatorów telekomunikacyjnych, aby zbudować optyczne sieci transportowe. Architektura dopływu i separacji łączy OTN maksymalizuje wykorzystanie przepustowości łącza, umożliwia dostęp do wielu rodzajów usług i znacznie zwiększa elastyczność konfiguracji. Nowa sieć wykorzystuje funkcję wielousługowej OTN (MS-OTN) do obsługi połączeń OTN, wirtualnych obwodów (VC) i połączeń pakietowych, umożliwiając w ten sposób kompleksowe zarządzanie wszystkimi typami usług i tworząc inteligentną sieć, która sprosta przyszłym wyzwaniom. W nowym spójnym systemie przepustowość została zwiększona do 100 Gb/s dla transmisji radiowej lub do 8 Tb/s na każdą parę światłowodów. Przyszłe aktualizacje będą jeszcze bardziej zwiększać przepustowość.
Funkcje Fiber Doctor (FD) i Optical Doctor (OD) wykorzystują automatyczne uruchamianie i optymalizację w celu zminimalizowania kosztów eksploatacji i konserwacji (O&M), które utrzymują sieć w optymalnym stanie. Z kolei mechanizmy ochronne na warstwie elektrycznej i optycznej umożliwiają szybkie przełączanie i eliminują przerwy w pracy. Dzięki tym atrybutom technologie DWDM mogą być wykorzystywane do przesyłania ważnych danych związanych z bezpieczeństwem.
Huawei i NIC Solutions wspólnie wdrożyły nową OTN w 52 lokalizacjach w Austrii i Niemczech, w tym system zarządzania oparty na sieci Ethernet.
Nadesłał:
MultiComm
|
Komentarze (0)