Firma » Biznes

Ideo i Koźmiński przebadają użytkowników intranetów

Odsetek firm, które korzystają z komunikacji wewnętrznej jest nadal bardzo mały. Specjaliści z Ideo we współpracy z naukowcami Akademii Leona Koźmińskiego podjęli się próby zdiagnozowania stanu wykorzystania nowoczesnych systemów komunikacji wewnętrznej oraz stopnia zadowolenia jego użytkowników.

Masowe wykorzystanie aplikacji mobilnych, mediów społecznościowych, narzędzi do wirtualnej pracy oraz angażowania pracowników w kreowanie innowacji w organizacji, to przykłady trendów związanych z obecnym rozwojem komunikacji wewnętrznej w organizacjach. Trendy te, zauważane przez zachodnie ośrodki badawcze tj. Gartner czy Nielsen Norman, nie były do tej pory analizowane na rynku polskim.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Badanie „Intranet jako platforma komunikacji wewnętrznej w firmie", dostępne pod adresem www.ideo.pl/badanie-intranety, jest pierwszym tak kompleksowym projektem badawczym kierowanym do wszystkich pracowników, którzy na co dzień korzystają z narzędzi informatycznych wspomagających komunikację wewnętrzną.

Założeniem projektu badawczego Ideo i ALK jest m.in.: zbadanie zakresu wykorzystania intranetów w polskich firmach, zidentyfikowanie korzyści jakie przynoszą oraz określenie stopnia zadowolenia z ich użytkowania. Badanie Ideo realizowane jest w ścisłej współpracy z naukowcami z Akademii Leona Koźmińskiego, pod kierownictwem prof. Grzegorza Mazurka.

Coraz więcej Klientów zgłasza się do nas z potrzebą stworzenia intranetu lub optymalizacji posiadanej już platformy komunikacji wewnętrznej. Łącząc na co dzień usługi konsultingowe i te związane z tworzeniem oprogramowania doradzamy najlepsze rozwiązania, które wynikają z niemal 18 letniego doświadczenia. By sprawdzić jak w tym obszarze wygląda średnia rynkowa postanowiliśmy przeprowadzić badanie. Na jego podstawie opracujemy także obszerny raport, który pomoże odpowiedzieć na pytanie jak efektywnie usprawnić komunikację w firmie - wyjaśnia Arkadiusz Michno, prezes zarządu Ideo sp. z o.o.

Istnieje dość pokaźna luka pomiędzy badaniami zachodnimi a polskimi jeśli chodzi o dogłębną wiedzę na temat zastosowania najnowszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Głęboko wierzymy, że powiązanie kompetencji Ideo w zakresie wdrażania Intranetów oraz metodyki badawczej przygotowanej siłami naukowców Koźmińskiego pozwoli na zebranie niezwykle interesującej dawki wiedzy, którą podzielimy się z rynkiem - twierdzi prof. Grzegorz Mazurek z ALK.

Uzyskane wyniki będą także podstawą do realizacji obszernego raportu - poradnika, który wskaże jak skutecznie implementować intranety usprawniające procesy komunikacji wewnętrznej. Poradnik powstanie również w oparciu o liczne wdrożenia przeprowadzone przez Ideo dla firm z wielu branż, również na arenie międzynarodowej.

Dobrym przykładem projektu, który daje klientowi wymierne korzyści z wdrożenia Intranetu jest ten zrealizowany dla firmy Provident. Rzetelna analiza przedwdrożeniowa oraz dostosowanie narzędzia do oczekiwań i potrzeb klienta dało efekty w postaci 2,5-krotnego wzrostu zaangażowania pracowników. W konsekwencji przyczyniło się to do odczuwalnego zaoszczędzenia czasu zarówno kadry kierowniczej, jak i wszystkich pracowników.

 

Raport z przeprowadzonych badań oraz poradnik dostępne będą za darmo dla przedsiębiorstw, biorących udział w badaniu, do którego dostęp można znaleźć pod linkiem: www.ideo.pl/badanie-intranety. Szacowany czas niezbędny do realizacji badania to 10 minut.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Ideo

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »