Firma » Biznes
Ideo i Koźmiński przebadają użytkowników intranetów
Masowe wykorzystanie aplikacji mobilnych, mediów społecznościowych, narzędzi do wirtualnej pracy oraz angażowania pracowników w kreowanie innowacji w organizacji, to przykłady trendów związanych z obecnym rozwojem komunikacji wewnętrznej w organizacjach. Trendy te, zauważane przez zachodnie ośrodki badawcze tj. Gartner czy Nielsen Norman, nie były do tej pory analizowane na rynku polskim.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Badanie „Intranet jako platforma komunikacji wewnętrznej w firmie", dostępne pod adresem www.ideo.pl/badanie-intranety, jest pierwszym tak kompleksowym projektem badawczym kierowanym do wszystkich pracowników, którzy na co dzień korzystają z narzędzi informatycznych wspomagających komunikację wewnętrzną.
Założeniem projektu badawczego Ideo i ALK jest m.in.: zbadanie zakresu wykorzystania intranetów w polskich firmach, zidentyfikowanie korzyści jakie przynoszą oraz określenie stopnia zadowolenia z ich użytkowania. Badanie Ideo realizowane jest w ścisłej współpracy z naukowcami z Akademii Leona Koźmińskiego, pod kierownictwem prof. Grzegorza Mazurka.
Coraz więcej Klientów zgłasza się do nas z potrzebą stworzenia intranetu lub optymalizacji posiadanej już platformy komunikacji wewnętrznej. Łącząc na co dzień usługi konsultingowe i te związane z tworzeniem oprogramowania doradzamy najlepsze rozwiązania, które wynikają z niemal 18 letniego doświadczenia. By sprawdzić jak w tym obszarze wygląda średnia rynkowa postanowiliśmy przeprowadzić badanie. Na jego podstawie opracujemy także obszerny raport, który pomoże odpowiedzieć na pytanie jak efektywnie usprawnić komunikację w firmie - wyjaśnia Arkadiusz Michno, prezes zarządu Ideo sp. z o.o.
Istnieje dość pokaźna luka pomiędzy badaniami zachodnimi a polskimi jeśli chodzi o dogłębną wiedzę na temat zastosowania najnowszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Głęboko wierzymy, że powiązanie kompetencji Ideo w zakresie wdrażania Intranetów oraz metodyki badawczej przygotowanej siłami naukowców Koźmińskiego pozwoli na zebranie niezwykle interesującej dawki wiedzy, którą podzielimy się z rynkiem - twierdzi prof. Grzegorz Mazurek z ALK.
Uzyskane wyniki będą także podstawą do realizacji obszernego raportu - poradnika, który wskaże jak skutecznie implementować intranety usprawniające procesy komunikacji wewnętrznej. Poradnik powstanie również w oparciu o liczne wdrożenia przeprowadzone przez Ideo dla firm z wielu branż, również na arenie międzynarodowej.
Dobrym przykładem projektu, który daje klientowi wymierne korzyści z wdrożenia Intranetu jest ten zrealizowany dla firmy Provident. Rzetelna analiza przedwdrożeniowa oraz dostosowanie narzędzia do oczekiwań i potrzeb klienta dało efekty w postaci 2,5-krotnego wzrostu zaangażowania pracowników. W konsekwencji przyczyniło się to do odczuwalnego zaoszczędzenia czasu zarówno kadry kierowniczej, jak i wszystkich pracowników.
Raport z przeprowadzonych badań oraz poradnik dostępne będą za darmo dla przedsiębiorstw, biorących udział w badaniu, do którego dostęp można znaleźć pod linkiem: www.ideo.pl/badanie-intranety. Szacowany czas niezbędny do realizacji badania to 10 minut.
Nadesłał:
Ideo
|
Komentarze (0)