Technologie » Telekomunikacja

Informatyka dla efektywnej sprzedaży

Osiągnięcie wysokich wyników sprzedażowych jest wyzwaniem dla każdego menedżera. Wyzwanie to wiąże się ze znajomością technik psychologicznych, marketingu i, coraz częściej, informatyki.

Narzędzia informatyczne wykorzystywane w procesie sprzedaży odgrywają coraz większą rolę, a ich stosowanie przestało być zarezerwowane tylko dla dużych organizacji. Stało się to dzięki większej dostępności takich narzędzi. Na korzyść ich przemawia również bardziej korzystny model finansowy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jednym z narzędzi usprawniających komunikację w organizacji jest rozwiązanie call center. Umożliwia ono efektywną  komunikację telefoniczną z klientem, poprzez realizacje kampanii wychodzących. Jego zadaniem jestjest rozwiązywanie problemów związanych z zarządzaniem bazą kontaktów, standaryzacją procesu dzwonienia, wzrostem ilości połączeń oraz poprawą jakości prowadzonych rozmów.

Na rynku istnieje szeroki wybór systemów call center: od prostych narzędzi współpracujących ze stacjonarnymi centralami telefonicznymi, po zaawansowane platformy oferujące tę funkcjonalność w modelu cloud computing. Działania call center mogą być prowadzone na dwa sposoby. Pierwszy – wdrożenie własnego systemu  w organizacji bądź zlecone wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. Wybór modelu call center zależy wyłącznie od preferencji i potrzeb przedsiębiorstwa.

Innym narzędziem wspierającym procesy komunikacyjne są serwisy www. Już dawno przestały one służyć wyłącznie do informowania klienta. Współczesne serwisy umożliwiają skuteczną komunikację z organizacją, np. poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej. Wiele serwisów pozwala także na składanie zamówienia bezpośrednio przez stronę www.

Trend korzystania z rozwiązań informatycznych w sprzedaży dobrze obrazują badania Kelkoo, z których wynika, że polski rynek e-commerce miał być w 2012 roku najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie, ze średnią wzrostu na poziomie 16,1%, w Polsce natomiast 24%. Według tej samej firmy w 2011 roku udział handlu internetowego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosił 3,1%, a rok później prognozowano wzrost do 3,8%.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

iczerska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »