Technologie » Internet
Jak działa Analytics?
Zobacz więcej zdjęć » |
Pomocnym narzędziem do wykonywania analityki internetowej jest Google Analytics. Każda agencja mediowa, która działa w profesjonalny sposób, korzysta z takiego właśnie oprogramowania. Narzędzie to pozwala na śledzenie wydatków marketingowych, weryfikowanie efektów kampanii oraz na poprawę działania witryny internetowej. Gogle Analytics to prawdziwy standard w branży internetowej. Każda szanująca się agencja z takich nowoczesnych rozwiązań korzysta. Tym bardziej, że w podstawowej wersji, narzędzie to jest dostępne w darmowej wersji. Jeżeli jednak chce się mieć dostęp do bardziej zaawansowanych możliwości, warto zdecydować się na zakup pełnej wersji oprogramowania. Wiele można będzie na tym zyskać.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Korzystanie z Google Analytics
Pierwszym etapem, jaki musimy przejść jest oczywiście zainstalowanie Google Analytics na swoim komputerze lub urządzeniu mobilnym. Ważne jest, aby nasze oprogramowanie potrafiło we właściwy sposób zbierać dane na temat tworzonych kampanii i wszystkich działań marketingowych. Dzięki temu, można będzie uniknąć zjawiska, takiego jak Garbage in – Garbarde on, czyli błędnych danych wejściowych i błędnych danych wyjściowych. Następnie, należy oprogramowanie skonfigurować do swoich potrzeb. Warto ustawić w nim cele i wybrać najlepsze raporty dostosowane do specyfiki branży, w której działamy. Wybór jest bardzo szeroki. Dostępnych jest kilkaset raportów. Dlatego też, na pewno znajdziemy coś odpowiedniego dla siebie. Ostatnim zadaniem, jakie nas czeka jest już monitorowanie zebranych danych oraz wyciąganie wniosków optymalizacyjnych. Dzięki temu, że wszystkie działania zostaną przeprowadzone we właściwy sposób, otrzymamy pełny obraz sytuacji, z jaką mamy do czynienia w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)