Firma » Praca

Jak i gdzie znaleźć zaufanego opiekuna dla seniora?

Zagrożenie związane z pandemią w dużej mierze dotyczy osób starszych i schorowanych. W obawie o swoje zdrowie są oni gotowi zrezygnować z usług domu spokojnej starości i skorzystać z pomocy opieki domowej. Gdzie znaleźć zaufanego, fachowego opiekuna i czym się kierować przy jego wyborze?

Wsparcie opiekuna w miejscu zamieszkania ma ogromne zalety. Senior, pozostając we własnym domu, czuje się komfortowo oraz nie jest narażony na dodatkowy stres bądź niebezpieczeństwo związane z COVID-19. Opiekun, w zależności od potrzeb podopiecznego, może dotrzymać mu towarzystwa, a także wesprzeć go w codziennych obowiązkach, takich jak robienie zakupów czy przygotowywanie posiłków.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W przypadku podjęcia decyzji o zatrudnieniu opiekuna kluczową kwestią jest wybór osoby posiadającej odpowiednie kompetencje. Musi ona mieć nie tylko właściwe kwalifikacje i doświadczenie, ale także  szereg umiejętności miękkich, takich jak empatia czy wysoka kultura osobista. Poniżej wskazujemy najistotniejsze aspekty, które mogą pomóc w poszukiwaniu odpowiedniego kandydata lub kandydatki.

4 kroki do znalezienia idealnego opiekuna

Krok 1: Lista oczekiwań. Poszukiwania warto zacząć od stworzenia listy oczekiwań wobec przyszłego pracownika. Przygotowując taki spis warto zastanowić się między innymi nad:

·       Wymiarem czasu pracy

·       Zakresem obowiązków

·       Kwotą wynagrodzenia

·       Planowanym okresem trwania współpracy

 

Przy wykonaniu takiej listy warto uwzględnić przede wszystkim potrzeby seniora. Trzeba jednak pamiętać o tym, że każdemu opiekunowi przysługuje czas wolny. Warto omówić tę kwestię z kandydatką lub kandydatem jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Otwarta rozmowa na ten temat pozwoli nam uniknąć nieporozumień w przyszłości.

Krok 2: Rekomendacje, wyszukiwarka internetowa czy firmy opiekuńcze? Zatrudnianie kandydata wprost „z ulicy” (czy raczej: z internetu), bez udokumentowanego doświadczenia i referencji to duże ryzyko. W trakcie poszukiwania zaufanego opiekuna istotne są między innymi rekomendacje znajomych lub rodziny. Jeśli w swoim środowisku nie mamy takich osób, alternatywą jest skorzystanie z pomocy profesjonalnych firm świadczących usługi opieki i pomocy domowej, zajmujących się rekrutacją, selekcją oraz odpowiednim przeszkoleniem pracowników w branży opieki senioralnej.  

Krok 3: Kwalifikacje i doświadczenie. Przy zatrudnieniu opiekunki lub opiekuna osoby starszej bardzo ważna jest weryfikacja doświadczenia kandydata lub kandydatki i określenie, czy jego profil jest dopasowany do potrzeb podopiecznego. Na przykład- osoba zajmująca się seniorem z postępującą demencją starczą, oprócz wyrozumiałości, powinna  posiadać podstawową wiedzę na temat tego schorzenia, a dobra kondycja i siła fizyczna będą ważnym atutem przy opiece nad osobami niesprawnymi fizycznie. Wskazane jest także sprawdzenie  wiedzy kandydatki lub kandydata w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

- Opiekun osoby starszej powinien charakteryzować się dużą cierpliwością, empatią i szacunkiem wobec podopiecznego. Na rozmowie kwalifikacyjnej warto zapytać opiekuna, jak zachowałby się w konkretnych sytuacjach: np. przy niechęci seniora do spożywania posiłków albo odmawianiu przyjmowania leków. W ten sposób rodzinie zatrudniającej opiekunkę będzie łatwiej zorientować się czy znaleźli odpowiednią osobę - komentuje Agnieszka Niedziela z Promedica24, firmy świadczącej usługi opiekuńcze w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Krok 4: Rozmowa rekrutacyjna. Na tym etapie warto poprosić opiekunkę o referencje oraz kontakt do poprzednich pracodawców, a także dokumenty potwierdzające ukończenie szkoleń i kursów opieki. Dodatkowo wskazane jest zadanie pytań, które określą motywację przyszłego pracownika, jego mocne i słabe strony, a także umiejętność radzenia sobie ze stresem.

- Profesjonalne firmy podczas rozmowy z potencjalnym pracownikiem biorą pod uwagę wiele czynników, takich jak kultura osobista, certyfikaty potwierdzające posiadane umiejętności czy referencje od byłego pracodawcy lub podopiecznego. Dzięki temu zatrudnione przez nas opiekunki odpowiadają potrzebom naszych Klientów i stają się dla nich wsparciem emocjonalnym– podsumowuje Agnieszka Niedziela z Promedica24.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AZ_2018

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »