Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Jak powinny się rozwijać szybkie koleje – wyniki nowego badania firmy Amadeus

W internetowej ankiecie przeprowadzonej przez firmę YouGov respondenci z sześciu krajów zostali zapytani o preferencje dotyczące podróżowania kolejami przyszłości, w celu wskazania pożądanych kierunków rozwoju branży kolejowej.

Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, przedstawiła wyniki ogólnoeuropejskiej ankiety przeprowadzonej wśród osób podróżujących kolejami przez firmę YouGov, ośrodek badań i konsultingu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Badania ankietowe objęły ponad 7000 pasażerów kolei z sześciu krajów Europy - Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii - których zapytano o oczekiwania i preferencje dotyczące coraz popularniejszych międzynarodowych podróży szybką koleją na duże odległości.

Wyniki ankiety, reprezentatywne dla każdego z sześciu przebadanych rynków, ujawniły znaczne różnice między nimi i dostarczyły cennych informacji dla przewoźników kolejowych, którzy zamierzają usprawnić swoje działanie i podnieść jakość obsługi pasażerów. Przed kolejami otwierają się atrakcyjne możliwości - przy konkurencyjnych cenach biletów aż 77% ankietowanych byłoby skłonnych wybrać międzynarodową szybką kolej zamiast innego środka transportu.

Do najważniejszych wniosków z badania należą:

Święty Graal: bezproblemowa podróż

Niemal 60% ankietowanych deklaruje, że chciałoby mieć możliwość dokonywania rezerwacji biletów na „podróże koleją połączone z innymi środkami transportu" (tzn. jeden bilet na każdy rodzaj transportu wykorzystany na całej trasie) jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Spośród przebadanych krajów, taką możliwość za najbardziej atrakcyjną uznali pasażerowie ze Szwecji (71%), Niemiec (64%) i Hiszpanii(63%).

Ankietowani wskazywali również, że chcieliby móc dokonywać uprzedniej rezerwacji „dostępu do pokładowych systemów rozrywkowych bądź Wi-Fi" (46%), „szybkiej odprawy biletowej i bezpieczeństwa" (38%)oraz „miejsc w hotelach, transferów oraz ubezpieczeń podróżnych" (37%). Warto zauważyć, że procent Brytyjczyków pragnących „dostępu do saloników VIP i biznesowych" (17%) był wyższy niż w innych krajach.

Znajomość swojego klienta

Ponad połowa respondentów (52%) deklarowała, że oczekuje od operatorów kolejowych znajomości „preferowanych przez pasażerów miejsc". Operatorzy powinni również znać „całość planowanej trasy" (tzn. loty przesiadkowe, wybrane hotele i rezerwacje w wypożyczalniach samochodów, 46%) oraz preferencje techniczne (39%). Respondenci z Hiszpanii (32%), Francji (26%) i Włoch (25%) chcieliby, aby operatorzy kolejowi znali punkty docelowe podróży pasażerów.

Przyszłość kolei

Uczestnicy badań zostali również zapytani o to, co powinno być dostępne na międzynarodowych dworcach kolejowych do 2014 roku. Ponad 70% ankietowanych oczekuje komfortowych foteli i stref wypoczynku. Drugim najbardziej pożądanym udogodnieniem - mobilnymi płatnościami - zainteresowane są dwie piąte respondentów (40%).

Do innych usług, z których pasażerowie chcieliby korzystać w przyszłości, należą usługi concierge, szczególnie popularne wśród Włochów (41%). Niemal jedna trzecia dorosłych Hiszpanów (31%) oczekuje dostępności „strefy gier i rozrywki" - dla porównania, zainteresowanie tego typu usługami deklaruje tylko jeden na czternastu dorosłych Niemców (7%).

Dlaczego kolej?

Oprócz konkurencyjnych cen biletów argumentami przemawiającymi za korzystaniem z międzynarodowych przejazdów szybkimi kolejami zamiast przelotów samolotami lub jazdy samochodem były według respondentów: „większa przyjemność i komfort podróżowania" (52%), „niższe ryzyko zakłóceń w podróży i odwołania połączeń" (51%) oraz „łatwy dostęp do innych środków transportu (np. wypożyczalni samochodów, lotnisk) koniecznych do osiągnięcia celu podróży"(46%).

Odpowiedzi na pytanie dotyczące znanej osoby, obok której ankietowani chcieliby siedzieć podczas międzynarodowej podróży pociągiem, były zróżnicowane. Wśród Brytyjczyków najpopularniejszym towarzyszem podróży był Stephen Fry, wśród Francuzów i Hiszpanów - George Clooney, zaś dla Włochów - Raoul Bova. Co ciekawe, ankietowani z Niemiec i Szwecji woleliby towarzystwo polityków - Szwedzi chcieliby podróżować z Barackiem Obamą, natomiast Niemcy - z Angelą Merkel.

- Podróże koleją przechodzą prawdziwy renesans. W ciągu trzech najbliższych lat będziemy świadkami transformacji kolei, która staje się coraz popularniejszym środkiem szybkich podróży międzynarodowych. Wyniki badania dostarczają informacji o oczekiwaniach pasażerów w stosunku do przewoźników kolejowych, których spełnienie uczyni pociąg atrakcyjną alternatywą w podróżach zagranicznych. Kolejnym wyzwaniem jest zapewnienie jak najwyższej jakości usług w oparciu o znajomość potrzeb i oczekiwań podróżnych. Niniejsze badanie powinno ułatwić osiągnięcie tego celu - komentuje Thomas Drexler, szef działu Amadeus Rail.

Więcej informacji o projekcie firmy Amadeus dotyczącym dworców szybkich kolei oraz pełne wyniki badania można znaleźć na stronie http://www.amadeus.com/high-speed-rail-station/, na której również można wziąć udział w dyskusji nad przyszłością branży kolejowej.

Firma YouGov sporządziła raport na zlecenie firmy Amadeus. Badanie internetowe, przeprowadzone w dniach 1-9 lipca 2011 roku, objęło grupy dorosłych respondentów reprezentatywne dla poszczególnych krajów - w Wielkiej Brytanii przebadano 2050 osób, w Niemczech 1082, w Hiszpanii 1005, we Francji 1014, we Włoszech 1008 i w Szwecji 1000.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Vice Director
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »