Firma » Biznes
Jak wybrać terminal płatniczy
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na co zwrócić uwagę wybierając terminal płatniczy.
Chciałbym w tym artykule zebrać całe moje doświadczenie jakie nabyłem pracując w branży przez 3 ostatnie lata. Przez ten czas w rozmowach z klientami poznałem wiele nieuczciwych praktyk oraz kruczków jakie stosują nieuczciwi sprzedawcy. Wiadomo, że w każdej branży jest jakaś czarna owca ale niestety w branży przedstawicieli handlowych jest ich nadzwyczaj wiele. Często jest to spowodowane zbyt wysokimi „targetami” czyli wielkość sprzedaży ustalana przez managerów i dyrektorów. A ponieważ my działąmy fair to chcielibyśmy aby tak działał każdy. Niestety jesteśmy ideowcami i dlatego przedstawiamy listę, która mamy nadzieję pomoże wybrać uczciwego sprzedawcę.
– doświadczenie – Czyli jak długo firma / sprzedawca zajmujący się terminalami płatniczymi działa na rynku. Czy sprzedawca potrafi szybko i bez zawahania odpowiedzieć na wszystkie pytania.
-rekomendacje – Czy sprzedawca może podać konkretne adresy gdzie instalował terminale płatnicze?
-umowa – Czy możliwe jest przesłanie umowy na terminal płatniczy wcześniej np. drogą mailową?
Tu zatrzymamy się na chwilę ponieważ z naszego doświadczenia wiemy, że umowy są pisane przez wielkie korporacje, banki oraz prawników i są pisane na tzw. „w razie W”. Wszystkie umowy w branży są wielostronne (od 16 do nawet 80 stron). Jeśli otrzymujemy do podpisania 2-3 kartki to najprawdopodobniej nie widzimy całej umowy i są w niej odniesienia do innych załączników, regulaminów a co gorsze CENNIKÓW. Przez ostatnie lata nie spotkaliśmy krótszych umów pozwalających na otrzymanie terminala płatniczego.
-bank – Czy mamy możliwość podania swojego (dowolnego) konta bankowego czy musimy założyć nowe tylko na potrzeby terminala płatniczego? Często firmy / doradcy współpracują z bankami, oferują konta na któ®ych dodatkowo zarabiają – niestety często Państwa kosztem (mniej atrakcyjne warunki konta)
-minimalne obroty – Czy wymagane są minimalne obroty na terminalu płatniczym?
Jest to bardzo ważna sprawa przy mniejszych działalnościach.. Często doradcy o tym nie wspominają przy podpisaniu umowy. Minimalne obroty to nic innego jak zobowiązanie do przyjęcia określonej kwoty płatności kartami płatniczymi na terminalu. Jeśli nie wyrobimy danego poziomu doliczana nam jest opłata (kara za niskie obroty). Z doświadczenie są to kwoty od 20 do 60 zł dodatkowo.
-dodatkowe opłaty: instalacja, szkolenie, certyfikaty, raporty, faktury, panel klienta to często pomijane opłaty – warto o nie zapytać. Co do kosztów warto zawsze zadać pytanie drogą mailową, np.: „Proszę o wyszczególnienie wszystkich kosztów związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem terminala płatniczego w naszej placówce”. Odpowiedź niestety nie jest w żaden sposób obwarowana konsekwencjami (ponieważ podpisujemy umowę a w niej zawarte są wszystkie opłaty) ale wiadomość taka może posłużyć do ukarania/zwolnienia nieuczciwego sprzedawcy a w wyjątkowych przypadkach gdy operator terminala płatniczego działa prokonsumencko możemy liczyć na zmianę warunków
-serwis – jak działa serwis. Czy uzyskamy wsparcie telefoniczne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu?
-zerwanie/rozwiązanie umowy – Czy w każdej chwili możemy rozwiązać umowę? Jakie są kary umowne. Z naszych obserwacji kary wynoszą od 199 do nawet 3000 zł netto. W uczciwych firmach to kwota do 200-500 zł pozwalająca na pokrycie kosztów przygotowania i wdrożenia urządzenia dla Państwa.Rafał Dietrich
M:+48 504 26 33 91
E: biuro@TerminalePlatnicze.eu
W: https://www.TerminalePlatnicze.eu
FB: www.facebook.com/TerminalePlatnicze.eu
Komentarze (0)