Firma » Biznes

Jak zatrudnić sprzątaczkę do firmy?

Jak zatrudnić sprzątaczkę do firmy?
Zobacz więcej zdjęć »
Sprzątanie przestrzeni biurowej jest czynnością wymagającą przede wszystkim czasu, nic zatem dziwnego, że większość firm, także te niewielkie decydują się na zlecenie tej usługi osobie trzeciej. Zatrudnienie sprzątaczki wcale nie musi wiązać się z dużymi kosztami, oczywiście pod warunkiem, że wiemy,

Praca na etat

Zatrudnienie pracownika na etat zawsze wiąże się z dużymi kosztami dla pracodawcy. Trzeba opłacić zatrudnionemu wszystkie składki, a ponadto umożliwić urlop, podczas którego pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Taka forma zatrudnienia sprzątaczki jest zbyt kosztowna dla wielu pracodawców, większość z nich woli zatem zdecydować się na inną formę zatrudnienia.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Umowa o dzieło

Wielu pracodawców zastanawia się, czy można zatrudnić sprzątaczkę na umowę o dzieło? Powodem takich rozważań jest oczywiście oszczędność. Umowa o dzieło nie generuje bowiem żadnych kosztów związanych ze składami w ZUS. Niestety zatrudnienie osoby sprzątającej w firmie na umowę o dzieło nie jest możliwe i jest niezgodne z prawem, w szczególności, jeżeli praca ta jest wykonywana stale. Wiele firm zatrudnia jednak w ten sposób pracowników, niemniej jednak robią to na własną odpowiedzialność. Taka działalność szybka może zostać ukrócona przez PIP.

 Praca na zlecenie

Najbardziej popularną formą, jeżeli chodzi o zatrudnienie pracownika sprzątającego, jest umowa zlecenie. W takim przypadku sprzątanie biur nie wiąże się z dużymi kosztami. Pracodawca płaci tylko ubezpieczenie zdrowotne za pracownika, nie jest natomiast zobowiązany do płacenia ubezpieczenia chorobowego, które jest dobrowolne. Bardzo dużym plusem umowy zlecenia jest również to, że jeżeli sprzątanie jest jedynie pracą dodatkową, to można optymalizować koszty związane z zatrudnieniem pracownika.

 Jak przygotować umowę zlecenie

Każda umowa zlecenie musi zostać przygotowana zgodnie z prawem, oznacza to, że muszą się w niej znaleźć informacje dotyczące kwoty zarobku oraz terminu jej wypłaty. Konieczne jest również określenie obowiązków pracownika oraz miejsca wykonywania zlecenia. Bardzo ważne jest również to, by w umowie określić odpowiedzialność za powierzone pracownikowi mienie. Często osoby sprzątające wykonują swoją pracę po godzinach pracy w  firmie, wówczas mają do dyspozycji przestrzeń biurową lub firmową, obowiązkowo odpowiadać muszą zatem za pozostawione pod ich opieką mienie.

Artykuł opracowany przez firmę Sopranoo Sprzątanie Biur Łódź



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Dabali777

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »