Technologie » Internet

Jak złowić najlepsze okazje w Sieci?

Zakupy online od dłuższego czasu zyskują w Polsce ogromną popularność. Są nie tylko wygodne, ale pozwalają też upolować prawdziwe okazje. Często ten sam produkt w Internecie może być nawet o kilkadziesiąt procent tańszy niż nabyty w „tradycyjny” sposób. Jak znaleźć takie cenowe perełki?

Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne wśród polskich internautów. Według badania opublikowanego na początku roku przez firmę Gemius, aż 75% z nich kupuje w Sieci. Nic dziwnego, taka forma jest bowiem niezwykle wygodna. Zakupów można dokonywać o każdej porze, bez wychodzenia z domu i bez ograniczeń geograficznych. Co więcej, w Sieci można upolować prawdziwe okazje.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Atak grupowy

Jednym z najpopularniejszych obecnie sposobów na okazyjne zakupy są portale oferujące zakupy grupowe. Polegają one na zakupie towarów lub usług po promocyjnej cenie, której uzyskanie możliwe jest dzięki złożeniu dużego zamówienia. Portal przedstawia oferty zakupu po obniżonych cenach. Określony jest też limit kupujących oraz czas, w którym można wykupić ofertę (zazwyczaj bardzo krótki). Na portalach tych znaleźć można zazwyczaj propozycje restauracji, wyjazdów, hoteli i usług. Zniżki jakie można uzyskać sięgają nieraz nawet ponad 70%. Najpopularniejsze platformy tego typu w naszym kraju to między innymi Gruper.pl, FastDeal.pl i Groupon.pl.

Interesującą opcją mogą być też portale oferujące produkty po bardzo okazyjnych cenach przez tylko jeden dzień. Codziennie pojawiają się na nich nowe oferty, o cenie niższej nawet o 90%.

 

Podbij stawkę lub…obniż cenę

Ze wspomnianego raportu firmy Gemius wynika, że najpopularniejszą formą robienia zakupów w Polsce są aukcje internetowe – do korzystania z nich przyznało się 80% ankietowanych. Królem polskich serwisów aukcyjnych jest Allegro.pl. Pod koniec ubiegłego roku korzystało z niego aż 12 mln osób. Serwisy aukcyjne dają możliwość wpływania na cenę, po jakiej nabywca chce zakupić dany towar. Co więcej, sprzedawane na nich produkty mają nierzadko niezwykle niskie ceny, szczególnie jeśli kupującemu nie zależy, aby produkt był fabrycznie nowy.

Allegro przetarło poniekąd drogę innym serwisom aukcyjnym. Na rynku zaczęły pojawiać się kolejne portale, oferujące nowe typy aukcji i łączące licytowanie, łowienie okazji i zabawę. Przykładem może być między innymi portal ZdrapCene.pl. Użytkownicy mogą na nim brać udział w aukcjach malejących, w których cena zamiast rosnąć – maleje. Internauci nabywają pakiety zdrapań, które umożliwiają „zdrapywanie”, czyli obniżanie cen. Im więcej osób bierze udział w aukcji, tym bardziej cena może spaść. Przykład – fabrycznie nowy Xbox, którego cena obniżyła się o 34%.

 

Porównaj z innymi

Kolejnym ważnym narzędziem, służącym do tropienia okazji są porównywarki cen. Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że korzysta z nich 60% osób dokonujących zakupów w Internecie. Ich mechanizm jest niezwykle prosty – w ciągu kilkunastu sekund porównują ceny danego produktu w wielu, współpracujących z platformą sklepach internetowych. Można więc wybrać sklep oferujący dany towar po najniższej cenie. Zdarza się, że różnice sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Przykładowo – różnica w cenie jednego z modeli aparatu Canon w najtańszym i najdroższym z porównywanych przez portal sklepów wynosi aż 1000 PLN. Jednymi z najbardziej popularnych w Polsce są Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skąpiec.pl, czy Twenga.pl.

  Zanim zdecydujemy się na zakup jakiegoś produktu, warto więc dokładnie przyjrzeć się opcjom internetowym. Nikt bowiem nie lubi, gdy przypadkiem odkrywa, że zakupiony właśnie przedmiot mógł nabyć o wiele taniej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawomir.dabrowski@zarowkamarketing.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »