Motoryzacja » Samochody
Jakie opony sportowe są najlepsze?
Do realizacji testu dziennikarze i specjaliści z branży musieli wziąć kilka aspektów. Przede wszystkim do sportowych opon trzeba było dobrać odpowiednio mocne auto. Wybrano nowego Forda Focusa ST, który posiada moc aż 250 KM. Na takiej średniej wielkości auto to bardzo dużo i przyśpieszenie na pewno jest na dobrym poziomie.
Do testów wybrano modele znanych i popularnych marek opon jak: Michelin Pilot Sport 3, Pirelli P-Zero, Bridgestone Potenza S001, Toyo Proxes T1 Sport, Vredestein Ultrac Vorti, Continental ContiSportContact 5, Goodyear Eagle F1 Asymmetric, Hankook Ventus S1 EVO2, Nexen N8000, oraz Yokohama Advan Sport V105.
Co jest warte zauważenia opony zostały kupione w sklepie, a nie były przesłane przez ich producentów co podkreśla niezależność przeprowadzonych badań. Ich ceny także różnią się znacznie od siebie. Jednak jak cena ma się do ich właściwości?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Waga opon
Zmierzano wagę każdego modelu (po 4 opony) i ze średniej wagi wynika, że Continental jest najlżejszą oponą, a najcięższą Vredestein.
Ponadto porównując wszystkie 4 opony tego samego modelu okazało się, że ich waga różni się. Największą różnice uzyskały opony Pirelli - 132 g natomiast najbardziej podobne do siebie są opony francuskiego koncernu Michelin, których różnica w wadze to średnio 10 g.
Subiektywne testy
Pod uwagę wzięto nie tylko dane liczbowe, ale także odczucia po przejechaniu trasy w danym ogumieniu. Jedynie jazda w takim samym samochodzie i sekwencyjna zmiana opon co przejazd pozwala na wychwycenie różnic, które okazały się odczuwalne dla specjalistów.
Skupiono się na trzech kryteriach: precyzji, przyczepności oraz na wyważeniu.. Eksperci byli zgodni, co do najgorszych opon, którymi okazały się Continental, Toyo i Nexen. Najlepiej na drodze radziła sobie Yokohama.
Szybkość i hamowanie
Wróćmy znów do pomiarów liczbowych. W przejdźcie na czas także wygrała opona Yokohamy z wynikiem 89,38 s, a najgorzej wypadła opona Pirelli P-Zero - wynik gorszy o 2,02 sekundy.
Na pewno ważnym kryterium dla każdego kierowcy, zwłaszcza jeżdżącego szybko jest droga hamowania. Różnica między najlepszą oponą w tej próbie, a najgorszą wyniosłą 3,15 m. Warto nadmienić, że Focus był rozpędzany do prędkości 100 km/h, a następnie całkowicie zatrzymywany. Tym razem wygrała opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric, która jest fabrycznie montowana w tej wersji samochodu. Kolejne miejsca zajęła opona od Yokohamy, Michelin i na czwartym miejscu uplasował się model Bridgestone.
Zużycie
Zużycie zostało zmierzone na dwa sposoby. Pierwszym z nich był tradycyjny pomiar wysokości bieżnika. Przykładowo Vredestein utracił 2% bieżnika, a model od Toyo aż 20 punktów procentowych więcej.
Wyniki dotyczące średniej utraty wagi pokazały jak opony poszczególnych producentów różnią się między sobą. Wygrała znów opona Yokohamy, która utracił zaledwie 277g, a koreański Nexen utracił średnio 588 g.
Wyniki testu
Ostateczna klasyfikacja portalu rezulteo opony oraz Motorsport po przeczytaniu artykułu nie zadziwi chyba nikogo, lecz zapewne dla dziennikarzy i specjalistów z branży na pewno wyniki mogą być zaskakujące ze względu na to, że mniejsze marki z tańszymi oponami pokonały droższych potentatów.
Oto ostateczny wynik, który zawiera wszystkie próby wykonane na torze w Magny Cours:
1. Yokohama Advan Sport V105,
2. Michelin Pilot Sport 3,
3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric,
4. Hankook Ventus S1 EVO2,
5. Vredestein Ultrac Vorti,
6. Bridgestone Potenza S001,
7. Pirelli P-Zero,
8. Continental ContiSportContact 5,
9. Toyo Proxes T1 Sport,
10. Nexen N8000.
Nadesłał:
rezulteo_opony
|
Komentarze (0)