Firma » Bankowość

KNF negatywnie o sprzedaży produktów inwestycyjnych przez banki

Komisja Nadzoru Finansowego negatywnie oceniła odchodzenie przez niektóre banki od ich podstawowej działalności na rzecz sprzedaży produktów inwestycyjnych.

W stanowisku z dnia 26 września 2012 KNF za niedopuszczalne uznaje „oferowanie przez bank skomplikowanych i obciążonych znacznym ryzykiem produktów osobie, zainteresowanej założeniem standardowej terminowej lokaty oszczędnościowej, która nie posiada odpowiedniej wiedzy finansowej oraz doświadczenia, aby móc podjąć świadomą decyzję dotyczącą inwestycji". Uwagę nadzoru finansowego zwróciły również kompetencje doradców bankowych. W niektórych przypadkach oferowane przez banki produkty są bowiem tak skomplikowane, że niezrozumiałe również dla osób je sprzedających - uważa KNF.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Stanowisko KNF w sprawie praktyk sprzedażowych związanych z oferowaniem produktów inwestycyjnych to jasny sygnał, że przydatność rozwiązań Bancassurance ma  swoje granice - uważa Artur Kuczmowski, członek zarządu Agent Transfer.  - O ile nie budzi ona wątpliwości np. w sytuacji łączenia kredytu z ubezpieczeniem majątkowym czy o charakterze ochronnym, o tyle w przypadku oferowania przez banki produktów inwestycyjnych bardzo często jest rozwiązaniem zwyczajnie wadliwym. Istnieje niewielka szansa, że doradca bankowy zajmujący się lokatami lub kredytami doradzi kompetentnie w zakresie inwestowania kapitału. Produkty inwestycyjne bywają szalenie złożone i skomplikowane. Szanse klienta decydującego się na produkt typu Bancassurance, że otrzyma obsługę posprzedażową, związaną z doradztwem w zakresie zarządzania zainwestowanymi środkami, są bliskie zeru. Produkty inwestycyjne powinny być oferowane wyłącznie przez przeszkolonych odpowiednio w tym celu doradców.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Juicy Marketing

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »