Technologie » Komputery
Komputer nauczył się grać w Pac-Mana
Zobacz więcej zdjęć » |
Program stworzony przez Andrása Loerincza i Istvána Szita jest częścią programu badawczego mającego na celu odnalezienie słabych punktów sztucznej inteligencji. W tym wypadku chodzi o porównanie sztucznej i ludzkiej inteligencji podczas grania w gry wideo. Gra Pac-Man powstała w latach osiemdziesiątych XX wieku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Polegała na poruszaniu się po labiryncie i jednoczesnym unikaniu "duchów", "zjadaniu" punktów oraz zbieraniu specjalnych bonusów, które pozwalały "zjadać" duchy. Węgierscy naukowcy wprowadzili do swojego programu kilka podstawowych scenariuszy zachowań - reakcji na różne sytuacje w grze. Program podczas działania losowo wybierał scenariusze i dopasowywał je do sytuacji, stopniowo tworząc zbiór zasad, które następnie testował podczas gry. "Gry wideo są wymagające dla naszej inteligencji, dlatego też wydają się idealne dla testów nad sztuczną inteligencją" - mówią naukowcy. Do tego jednak jeszcze daleka droga. Pomimo tego, że program był lepszym "graczem" od przeciętnych ludzi, nie był w stanie optymalizować stworzonych przez siebie zasad.
Komentarze (0)