Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
KONFERENCJA: 20-LECIE STENA LINE NA LINII GDYNIA – KARLSKRONA
Zobacz więcej zdjęć » |
Podczas konferencji, która odbyła się 25 maja br. zostały przedstawione plany rozwojowe Stena Line, jak i Zarządu Portu Gdynia dotyczące działań w dziedzinach takich jak gospodarka morska czy ochrona środowiska naturalnego Morza Bałtyckiego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
25 maja br. na pokładzie statku Stena Vision zacumowanego przy terminalu promowym w Gdyni odbyła się konferencja „Wizja na kolejne 20 lat: zielone technologie i nowe wyzwania” połączona z wystawą zdjęć przedstawiających 20-letną obecność Stena Line w Polsce. Podczas uroczystości przemówienia wygłosili Tony Michaelsen, Dyrektor Bałtyckich Linii Promowych w Stena Line; Marek Kiersnowski, Dyrektor Zarządzający Stena Line Polska; Niclas Mårtensson, wiceprezes koncernu Stena Line, Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Miasta Gdyni oraz Janusz Jarosiński - prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Tony Michaelsen powiedział - Mawia się, że liczby nigdy nie kłamią. A mówiąc o liczbach - statystyki dotyczące przewozów na trasie Gdynia–Karlskrona na przestrzeni 20 lat (1995 – 2015) pokazują, że Stena Line przewiozła w tym okresie, na pokładach 11 pływających na tej linii statków, aż 6 941 624 pasażerów. Przez bramy odpraw samochodowych przejechało łącznie 1 135 172 pojazdów osobowych oraz 1 148 846 jednostek frachtowych. Obserwujemy wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu przewozów frachtowych oraz silną pozycję lidera przewozów pasażerskich pomiędzy Polską, a Szwecją. Jest to wynik przede wszystkim atrakcyjnych propozycji, jakie oferujemy naszym pasażerom, ale także rozwojowi infrastruktury obu portów.
Niclas Mårtensson, wiceprezes Stena Line, mówił między innymi na temat Programu Oszczędzania Energii prowadzonego w celu zmniejszenia wpływu oddziaływania działalności przewozowej na środowisko naturalne, a który Stena Line rozpoczęła w 2005 roku. W ramach tego programu udało się ograniczyć zużycie energii na statkach aż o 2,5% rocznie. Równolegle ze zmianą na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line pracuje nad szeregiem projektów związanych z poszukiwaniem alternatywnych paliw i nowych technologii oczyszczania spalin. Stena Line jako pierwszy przewoźnik na świecie może pochwalić się statkiem napędzanym na metanol. Kolejnym z takich projektów jest ograniczenie zużycia paliwa, które to w ok. 5% jest zastępowane… wodą! Specjalna technologia natryskiwania wody do paliwa pozwala zmniejszyć spalanie, a w konsekwencji ograniczyć zanieczyszczenie środowiska oraz ograniczyć koszty paliwowe. Ta technologia jest obecnie testowana na statkach kursujących na linii Gdynia-Karlskrona.
Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska powiedział– Działalność Stena Line to także misja. Inspirujemy do twórczego działania, dajemy możliwość rozwoju. Spółka Stena Line Polska, oprócz bycia częścią globalnego koncernu, jest też częścią lokalnej społeczności. Od lat organizujemy koncerty dla mieszkańców Trójmiasta, uczestniczymy w obchodach Święta Morza, udostępniamy nasz statek do zwiedzania przez szkoły i przedszkola. Sponsorujemy imprezy sportowe w Gdyni i w Gdańsku. Przykładamy się do edukacji absolwentów szkół morskich, którzy uzyskują na naszych statkach ważne dla nich kompetencje. Z okazji 20-lecia Stena Line zdecydowaliśmy się przekazać 45 tysięcy złotych na zakup aparatu USG gdyńskiemu Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”. Mamy nadzieję, że ten nowoczesny sprzęt posłuży hospicjum przez długie lata.
Gdyńskie Hospicjum dla dzieci „Bursztynowa Przystań” dzięki darowi Stena Line Polska zakupi aparat USG, który będzie wykorzystywany zarówno w placówce, jak i do wizyt domowych, ułatwiając diagnostykę dzieci objętych opieką Hospicjum.
Materiał zdjęciowy: http://media.stenaline.com/Media_PL/agnzem/media/Zdjecia_konferecja_20lat_Stena_Line.zip
Dodatkowe materiały: http://media.stenaline.com/Media_PL/agnzem/media/Materialy_Stena_Line_20lat_GK.zip
Nadesłał:
konkretpr
|
Komentarze (0)