Gospodarka » Bezpieczeństwo

Konsumenci wybrali liderów wśród mediów – wyniki plebiscytu Wybór Konsumenta

W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Selekcji dokonali konsumenci – stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
Badanie podzielono na dwa etapy, pierwszy - spotkania fokusowe, których celem było wyłonienie najistotniejszych cech w odniesieniu do konkretnych tytułów oraz kanałów telewizyjnych i radiowych. W drugim etapie konsumenci, uszeregowali powyższe cechy od najważniejszych do najmniej istotnych.

Media biorące udział w plebiscycie Wybór Konsumenta podzielone zostały na kategorie reprezentujące najważniejsze segmenty w tej dziedzinie. W każdej kategorii wyłoniono liderów, którzy zdobyli największe zaufanie wśród konsumentów, stałych odbiorców danego medium.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Największą wartością plebiscytu wyróżniającą Wybór Konsumenta spośród innych konkursów jest bazowanie wyłącznie na opinii konsumentów. Dzięki odpowiednio dobranym badaniom mogliśmy zasięgnąć wiedzy u źródła, czyli u odbiorców na co dzień śledzących informacje w różnego rodzaju mediach - komentuje Karolina Dias koordynator badania Wybór Konsumenta - To czytelnicy, telewidzowie czy też słuchacze posiadają najlepsze pokłady informacji o jakości i przydatności proponowanych im artykułów czy programów - dodaje.

Liderzy wśród mediów

Jak wynika z plebiscytu Wybór Konsumenta największy poziom satysfakcji spośród wszystkich ocenianych mediów uzyskał Przegląd Sportowy. Aż 61 proc. czytelników doceniło ten rodzaj czasopisma w kategorii „magazyny sportowe". Na drugim miejscu, z 48,8 proc. poziomem satysfakcji, uplasował się Komputer Świat zwyciężając jednocześnie wszystkie czasopisma w kategorii „magazyny technologiczno - informatyczne". Wysoki poziom zadowolenia odnotowuje również Metro z kategorii „gazeta bezpłatna" zdobywając niemal 40 proc. zaufanie konsumentów.

Łącznie w badaniu udział wzięło 180 środków masowego przekazu, spośród których wyłoniono dziewiętnastu liderów w następujących kategoriach:

ZWYCIĘZCA

KATEGORIE

GAZETA WYBORCZA

GAZETY CODZIENNE

METRO

GAZETY BEZPŁATNE

CZTERY KĄTY

MAGAZYNY DEKORACJI WNĘTRZ

AUTO ŚWIAT

MAGAZYNY SAMOCHODOWE

PRZEGLĄD SPORTOWY

MAGAZYNY SPORTOWE

ONET.PL

INTERNETOWE SERWISY INFORMACYJNE

MAMO TO JA

MAGAZYNY RODZINNE

MOJE GOTOWANIE

MAGAZYNY KULINARNE

TVN 24

TV PROGRAMY INFORMACYJNE

TVN

TV PROGRAMY ROZRYWKOWE

RMF FM

RADIOWE PROGRAMY ROZRYWKOWE

RMF FM

RADIOWE PROGRAMY INFORMACYJNE

VIVA

MAGAZYNY O TEMATYSE SPOŁECZNEJ

TWÓJ STYL

MAGAZYNY KOBIECE

NATIONAL GEOGRAPHIC

MAGAZYNY PODRÓŻNICZE

CKM

MAGAZYNY DLA MĘŻCZYZN

FOKUS

MAGAZYNY NAUKOWE

NEWSWEEK

MAGAZYNY TYGODNIKI

KOMPUTER ŚWIAT

MAGAZYNY TECHNOLOGICZNE-INFORMATYCZNE

Metody badawcze

System oceny i klasyfikacji mediów składa się z dwóch etapów badania. W pierwszej kolejności, po wybraniu wszystkich kategorii oraz tytułów przynależących do danej tematyki organizowane są badania fokusowe, podczas których wybierane są najwyżej ocenione cechy w odniesieniu do konkretnych tytułów oraz kanałów telewizyjnych i radiowych. W badaniu fokusowym, wzięło udział łącznie 620 osób. Wytypowane kryteria poddawane są kolejnemu badaniu w postaci wywiadu online, gdzie konsumenci szeregują cechy od najważniejszych do najmniej istotnych, które wpływają na ich decyzje dotyczące wyboru konkretnego medium

W kolejnym etapie wybierane są najważniejsze cechy, które uzyskały od 80 do 90 proc. punktów i analizowane są w kontekście danej kategorii. Następnie odbywają się bardziej szczegółowe badania, dzięki którym wyłaniane są najlepsze media z każdej tematyki. W każdej kategorii tematycznej odpowiedzi udzieliło 150 osób - stałych czytelników, telewidzów, słuchaczy określonego rodzaju medium.

W Polsce, badanie Wybór Konsumenta został zorganizowany po raz pierwszy. Sam projekt i zastosowane metody badawcze zostały opracowane i wdrożone w Portugalii, gdzie odniosły bardzo duży sukces, a Wybór Konsumenta stał się najpopularniejszym badaniem konsumenckim realizowanym w tym kraju.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dotpr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »