Firma » Finanse

Korekta kosztów

Korekta kosztów
Zobacz więcej zdjęć »
Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to dokument służący do ewidencjonowania wszystkich czynności dokonanych przez firmę, takich jak sprzedaż oraz zakup towarów czy usług, inne poniesione koszty czy uzyskane przychody.

Innymi słowy – księga pozwala obliczyć zysk wypracowany przez firmę oraz oczywiście ewentualną stratę. W prowadzeniu KPiR demo z pewnością pomoże odpowiedni program, którego wersję demo bez trudu znajdziemy w Internecie. Często pojawia się jednak potrzeba wprowadzenia zmian do księgi – przede wszystkim w przypadku, gdy podatnik na czas nie wywiąże się z obowiązku spłaty należności wobec swoich kontrahentów, co de facto skutkuje koniecznością skorygowania dochodu w danym okresie (inaczej – zmniejszenia poniesionych przez firmę kosztów). Trzeba wtedy dokonać w księdze czynności zwanej korekta kosztówjak jej dokonać? Korekta kosztów w KPiR nie jest, formalnie rzecz biorąc, trudna. Dokonuje się jej na podstawie wystawionej, a niezapłaconej faktury (lub umowy z daną firmą) z określoną datą spłaty należności i jej kwotą. Będzie ona stanowić dokument, który pozwala określić, o ile należy zwiększyć (skorygować) dochód naszej firmy, będący podstawą naliczenia podatku. Korekty możemy dokonać w kolumnach dotyczących poniesionych kosztów (wtedy poprzedzamy kwoty znakiem minus) lub uzyskanego dochodu (wtedy oznaczamy je plusem). Dobrze jest też wyróżnić korektę, zapisując ją kolorem czerwonym.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

zami

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »