Społeczeństwo » Społeczeństwo

Media promują profilaktykę raka piersi

Media promują profilaktykę raka piersi
Zobacz więcej zdjęć »
Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii.

Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii. W październiku br. w prasie, internecie i RTV ukazało się 4277 publikacji nawiązujących do profilaktyki nowotworowej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” drugi rok z rzędu sprawdził, jak w miesiącu walki z rakiem piersi, media wspierają edukację zdrowotną Polek. W porównaniu z październikiem ubiegłego roku ukazało się 11 proc. materiałów mniej. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 73 proc. przekazu. Na taki wynik wpływ miała na pewno akcja #HandsOn prowadzona przez  Nestlé FITNESS i promowana przez blogerów - Maffashion oraz Wujaszka Liestyle. Użytkowniczki mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka i Instagrama zachęcano do publikowania zdjęć selfie z ręką na piersi i podpisywania ich hashtagiem #HandsOn. Najwięcej uwagi profilaktyce poświęciły portale Polskatimes.pl (70 publikacji), Expressilustrowany.pl (49) oraz Rynekzdrowia.pl (38). 20 proc. materiałów to publikacje prasowe, natomiast 7 proc. to RTV. W prasie prym wiodły „Gazeta Wyborcza” (35), „Echo dnia – Radom” (30) oraz „Twój Styl” (28). Natomiast w RTV najaktywniejsi byli dziennikarze reprezentujący redakcje „TVP Regionalna”, „TVP Poznań” i „RMF FM”.

Temat omawiany był głównie przez media regionalne – do tego typu źródeł należało 61 proc. przekazu. Informowały one m.in. o możliwości wykonania bezpłatnych badań – ich terminach i miejscach. Przewaga mediów lokalnych wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku -  o 4 proc. Jednak kwestia profilaktyki raka piersi była także poruszana przez ogólnopolskie środki masowego przekazu (39 proc.). Publikacje dotyczyły głównie propagowania zdrowego stylu życia, informacji o czynnikach ryzyka nowotworowego czy postępach leczenia w tym zakresie.

Największa aktywność medialna przypadła na 12 października. Tylko tego dnia pojawiło się 451 publikacji, które stanowiły 10 proc. przekazu. Natomiast średnio dziennie ukazywały się 134 materiały. 

W mediach zdecydowanie dominowała fraza „rak piersi” – 2498 wzmianek, a następnie „amazonki” – 617 i „profilaktyka raka piersi” – 360. Nie brakowało także informacji o badaniu piersi – 223. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (1)

  • avatar
    ~AGA 2015-11-29 20:57:52

    profilaktyka i badania są bardzo ważne również te w domu. takie samobadanie jest proste i szybkie. pomocna może się okazać rękawiczka zwiększająca czułość palców np femiglove


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »