Technologie » Komputery

Mexpol z Microsoft Dynamics NAV

Firma Mexpol wdrożyła system Microsoft Dynamics NAV w celu optymalizacji procesów biznesowych związanych ze świadczeniem usług handlowych w zakresie spawalnictwa i usług pokrewnych

Firma Mexpol, specjalizująca się w handlu wyrobami do spawalnictwa, zdecydowała się wdrożyć system   Microsoft Dynamics NAV w wersji Advanced do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Mexpol, oprócz specjalistycznej działalności handlowej, świadczy również usługi serwisowe (gwarancyjne i pogwarancyjne), doradcze, montażowe oraz szkoleniowe w zakresie maszyn i urządzeń znajdujących się w ofercie firmy. W związku ze złożoną działalnością, przedsiębiorstwo współpracuje na stałe z liczną grupą kontrahentów i dostawców, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Dlatego też potrzebowało niezawodnego rozwiązania, wspomagającego i optymalizującego wszystkie procesy biznesowe zachodzące w organizacji.

Powodem implementacji wydajnego systemu ERP był także systematyczny rozwój i doskonalenie obszarów działalności firmy, chęć zapewnienia klientom usług o najwyższej jakości oraz inwestycje w tworzenie nowych oddziałów zamiejscowych.

Ze względu na ciągły rozwój spółki potrzebowaliśmy takiego systemu, który wspomógłby realizację zaplanowanych zadań. Firma posiada szeroki wachlarz usług, co wymaga sprawnego zarządzania oraz ciągłego monitoringu. Uznaliśmy zatem, że wskazana jest inwestycja w innowacyjny system informatyczny, w pełni usprawniający działania prowadzone przez firmę – mówi Tomasz Adamus, prokurent w firmie Mexpol.

Wdrożenie platformy Microsoft Dynamics NAV nie jest pierwszą inwestycją spółki w nowoczesne technologie. W momencie podjęcia decyzji o implementacji nowoczesnego oprogramowania, firma korzystała już z informatycznego systemu finansowo – księgowego, aplikacji do zarządzania hurtownią, środkami trwałymi czy płacami. Problem polegał na tym, że aplikacje nie były zintegrowane w czasie bieżącym, co uniemożliwiało natychmiastowe przesyłanie danych z jednego programu do drugiego. Firma potrzebowała zatem takiego systemu IT, który kontrolowałby wszystkie działania podejmowane przez pracowników i klientów w czasie rzeczywistym. Aplikacją spełniającą te wymogi okazał się Microsoft Dynamics NAV, wspierający zarządzanie finansami, produkcją, dystrybucją i serwisem, a także oferujący możliwość przeprowadzania sprawnych analiz biznesowych.

Zaimplementowane rozwiązanie zostało dopasowane do specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa. Specjaliści z firmy Softart, będącej certyfikowanym partnerem Microsoft Dynamics, przeprowadzający wdrożenie, zintegrowali platformę Dynamics NAV z istniejącymi już w firmie systemami. Ze względu na to, że Mexpol posiada kilkanaście oddziałów w Polsce – od Szczecina po Tarnobrzeg, w których funkcjonują wyłącznie handlowcy, wdrożenie odbyło się w kilku etapach. Sukcesywny przebieg  implementacji pozwolił na spokojne zapoznanie się z obsługą nowego narzędzia, dzięki czemu proces wdrożenia nie zaburzył funkcjonowania firmy.  

Ponadto, Microsoft Dynamics NAV działa i wygląda tak samo jak inne aplikacje Microsoft, co od samego początku działania systemu pozwoliło pracownikom na jego sprawną i bezproblemową obsługę.

Z racji szerokiej gamy oferowanych przez firmę Mexpol usług, staraliśmy się tak dobrać rozwiązanie, aby pomogło ono usprawnić zarządzanie wszystkimi obszarami jej działalności. Microsoft Dynamics NAV w pełni integruje się z wykorzystywanymi już w firmie aplikacjami, dzięki czemu pracownicy mogą sprawniej wypełniać swoje obowiązki, bez ryzyka popełniania ewentualnych błędów – mówi Stanisław Kukuła, dyrektor Softart.

Platforma wspiera podstawowe procesy biznesowe tj. zarządzanie finansami m.in. w zakresie obsługi księgi głównej, księgowości analitycznej, środków trwałych, przepływów gotówki, windykacji należności, czy zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw, co przekłada się na możliwość oferowania klientom towarów i usług w systemie just-in-time. Ponadto, zaawansowane narzędzia do analizy i raportowania zapewniają szczegółowy wgląd w funkcjonowanie firmy oraz stałe śledzenie procesów biznesowych w niej zachodzących. Umożliwia to podejmowanie racjonalnych decyzji, opartych na sprawdzonych danych i w maksymalnie krótkim czasie. Niestandardowym rozwiązaniem, wprowadzonym w firmie Mexpol, jest funkcja do zarządzania działalnością serwisową, która pozwala szybciej reagować na zgłoszenia serwisowe klientów. Co więcej, funkcjonalność ta dostarcza kompletnych informacji na temat kosztów, zapasów, obłożenia pracą, a nawet dochodowości prowadzonego serwisu.

Dodatkowym plusem Microsoft Dynamics NAV jest jego duża skalowalność i możliwość rozbudowy pod kątem specyficznych wymagań firmy, co ma szczególne znaczenie w przypadku planów rozwojowych firmy.

Prowadzona przez spółkę polityka jakości jasno formułuje cele i sposoby ich osiągnięcia z orientacją na klienta, spełnianiem jego wymagań i uzyskiwaniem wysokiego stopnia jego zadowolenia. Polityka ta zakłada również ciągły rozwój firmy i stałe jej doskonalenie. Tym, czym się wyróżniamy, jest kompleksowość świadczonych usług obejmujących dostawy maszyn, urządzeń, sprzętu i materiałów, doradztwo, montaż, szkolenie i serwisowanie. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV pozwoliło nam osiągnąć wyżej wymienione zadania – podsumowuje Tomasz Adamus, Mexpol.

Informacje o firmie:

Przedsiębiorstwo Informatyczne Softart Sp. z o.o. istnieje na rynku od 1989 roku. Jest firmą usługową, oferującą nowoczesne rozwiązania informatyczne wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem. 

Softart jest autorem wielu różnych programów wspomagających działalność handlową i biznesową. Produkty programowe  przedsiębiorstwa stosowane są z powodzeniem przez liczne grono klientów. Firma w swojej pracy wykorzystuje narzędzia programistyczne, wiedzę i doświadczenia najlepszych światowych dostawców narzędzi programowych (Microsoft, Novel, Oracle) oraz stosuje nowoczesne, sprawdzone i dostosowane do potrzeb swoich klientów technologie. Klientami Softart są małe i średnie polskie przedsiębiorstwa. Oferowane rozwiązania pozwalają klientom pracować efektywniej i wydajniej, gwarantują szybki dostęp do informacji oraz dostarczają wydajne i efektywne narzędzia do analiz, weryfikacji i zarządzania. Od początku 2003 roku, PI Softart znajduje się w wąskim gronie firm posiadających status Microsoft Certified Business Solution Partner, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu firmy w obsłudze systemów Microsoft Dynamics NAV. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu swoich klientów na profesjonalne usługi z zakresu rozwiązań biznesowych IT, firma włączyła do oferty cieszące się dużym powodzeniem na świecie oprogramowanie klasy ERP, i zajmuje się jego rozwojem oraz serwisem.

 

W 2007 roku Softart uzyskał kompetencje certyfikowanego partnera Microsoft w zakresie instalowania i dostosowywania systemu Microsoft Dynamics CRM. W związku z tym, firma oferuje elastyczne i przystępne narzędzie do skutecznego zarządzania relacjami z klientami. Skuteczne zarządzanie relacjami z klientami jest jednym z podstawowych zadań w procesie zarządzania. Wykorzystanie do tego celu sprawdzonych i elastycznych narzędzi gwarantuje powodzenie tych działań. Softart służy wiedzą i praktyką  w celu jak najlepszego dostosowania do specyficznych potrzeb użytkowników systemu CRM.

Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, aplikacji serwerowych i technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. W ofercie spółki znajdują się m.in.: system operacyjny Microsoft Windows, oprogramowanie biurowe Microsoft Office System, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System oraz technologia Microsoft.NET.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia ponad 95 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. Microsoft współpracuje z ośmioma tysiącami partnerów i dwudziestoma tysiącami inżynierów w całej Polsce.

Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie, jeśli uczynić je dostępnymi i przyjaznymi, są doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie drzemią w nas samych i otaczającym świecie. Dlatego też, polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. Naturalną konsekwencją tego zobowiązania i prowadzonej działalności biznesowej jest realizowanie zadań społecznych w obszarze edukacji informatycznej i walki ze zjawiskiem „wykluczenia informacyjnego”. W listopadzie 2008 roku Microsoft za projekt „Partnerstwo dla Przyszłości” otrzymał główną nagrodę – statuetkę Złotego Spinacza, przyznawanego w najważniejszym konkursie w polskiej branży PR „Złote Spinacze”, a w niespełna rok wcześniej, zaszczytny tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007” przyznawany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski. Celem tego realizowanego od 2004 r. projektu jest wspieranie polskiej edukacji w innowacyjnych działaniach, które przeciwdziałają zjawisku „wykluczenia cyfrowego” młodego pokolenia.

Z kolei w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi, firma wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii – wiedzy, informacji i umiejętności informatycznych. W uruchomionym we wrześniu 2006 roku programie „Microsoft dla non-profit”, firma przekazuje bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji społecznych. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 308 801.

Microsoft, Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Dodatkowych informacji udzielą:

 Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com
Anna Wardziak
Microsoft Sp. z o.o.
Audience Marketing Manager
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
kom. 0 608 314 617
e-mail: v-anward@microsoft.com
Softart Sp. z o.o.
ul. 1 maja 30 A
45-355 Opole
tel. 0 77 454 50 45
fax. 0 77 454 89 16
e-mail: opole@softart.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »