Technologie » Telekomunikacja
Microsoft, Dell i Columbus łączą siły
W ramach projektu „IT4MŚP", trwającego do 22 czerwca br., małe i średnie firmy mogą skorzystać nie tylko ze sprzętu IT oraz dedykowanego oprogramowania klasy ERP wspomagającego zarządzanie biznesem, ale też ze specjalistycznych szkoleń i konsultacji. Propozycja przygotowana dla mniejszych przedsiębiorstw to tzw. „Gotowa paczka", zawierająca licencje na oprogramowanie Microsoft Dynamics NAV w wersji Essential, sprzęt DELL, instalację oraz szkolenia. Co ważne, do akcji zostały zakwalifikowane tylko te rozwiązania, które sprawdziły się w sektorze MŚP w innych krajach Europy oraz są stworzone w oparciu o nowoczesną technologię, podlegają ciągłemu rozwojowi oraz posiadają polskie certyfikaty.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Po raz kolejny wspieramy mniejsze, dynamicznie rozwijające się firmy w budowaniu i prowadzeniu biznesu - mówi Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. - „Gotowa paczka" do 22 czerwca oferuje wysokiej jakości produkty po bardzo atrakcyjnej cenie - 50 tys. PLN - generując oszczędność rzędu aż 50 proc., ponieważ rynkowa cena pakietu to 100 tys. PLN. Tym samym akcja stanowi unikalną szansę na zakup kompleksowych produktów i usług wspierających zarządzanie kluczowymi obszarami firmy, umożliwiających podejmowanie decyzji, generowanie oszczędności, podnoszenie wydajności pracowników i - co najważniejsze - możliwość wyprzedzenia konkurencji - dodaje Adam Komorowski.
- Wdrożenie systemu informatycznego pozwala zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa nawet o 30 proc., jak również znacząco obniżyć koszty prowadzenia działalności. Na Zachodzie, gdzie nasycenie rynku produktami i usługami jest większe, a koszty pracy wyższe, sektor małych i średnich przedsiębiorstw wcześniej też zaczął korzystać z nowych technologii. W podobnym kierunku zmierzają polskie firmy, choć dzielący nas dystans jest wciąż duży - komentuje Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus Polska. - Jeśli lokalni przedsiębiorcy chcą zrównoważyć efekt skali stosowany przez duże firmy, powinny wykorzystywać nowoczesne technologie. Budowanie przewagi tylko w oparciu o niskie koszty pracy już nie wystarczy - dodaje Piotr Szczerbiak.
Do niedawna systemy klasy ERP i CRM w Polsce wdrożyło mniej niż 15 proc. przedsiębiorców. Dla porównania, w Austrii, Niemczech i Finlandii z oprogramowania wspomagającego relacje z klientami korzysta dwukrotnie więcej firm. Jeszcze większe rozbieżności można zauważyć, jeśli chodzi o popularność aplikacji do generowania i transferowania elektronicznych faktur. W Polsce jest to zaledwie 12 proc., podczas gdy w Estonii - 40 proc., w Danii - 38 proc., a w Holandii - 34 proc.
- Owszem, rozwiązania IT nie są panaceum na wszelkie bolączki, ale solidnym narzędziem, które pozwala istotnie ograniczyć koszty i podnieść przychody, a tym samym wykorzystać cały potencjał, jaki drzemie w małych i średnich przedsiębiorstwach. Potwierdzają to nasze doświadczania przy współpracy z sektorem MŚP w Europie Zachodniej - mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska.
Te same rozwiązania, dostosowane jednak do polskiego systemu prawnego i gospodarczego oraz z polskimi certyfikatami, mogą być teraz wdrażane w mniejszych, dynamicznie rozwijających się firmach. Oprogramowanie Microsoft Dynamics NAV, wdrażane przez Columbus, ma na celu wspierać zarządzanie finansami i księgowością (m.in. rozrachunkami z nabywcami, fakturami, środkami trwałymi, wynagrodzeniami), magazynem (m.in. kartoteką przyjęć, przyjęciami, inwentaryzacją), zakupami, sprzedażą (w tym zamówieniami, cennikami, rabatami) i marketingiem.
Co więcej, w ramach projektu IT4MŚP, całość oprogramowania może pracować na komputerach i serwerach Dell. Zainteresowane firmy mogą ponadto skorzystać z 20 dni konsultacji obejmujących m.in. diagnostykę (weryfikację dopasowania produktu do firmy), instalację (m.in. serwera, oprogramowania i stacji roboczych), modyfikacje (np. integrację z systemem Home Banking), a także wsparcie przy uruchomieniu systemu informatycznego.
- Wierzymy, że projekt stworzony wspólnie z firmą Dell i Columbus zachęci małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce do otwarcia się na nowoczesne technologie, których dotychczasowy brak hamował rozwój tych firm - komentuje Adam Komorowski. - IT4MŚP to świetna okazja również dla tych przedsiębiorstw, które ubiegają się o dofinansowanie na rozwój systemów ERP, pragną lepiej kontrolować koszty operacyjne oraz osiągać większe zyski, pretendując do miana liderów w swojej branży - dodaje Adam Komorowski.
- Tak kompleksowe wsparcie w postaci know-how i rozwiązań IT powinno być dla małych i średnich przedsiębiorstw nie tylko trwałym impulsem do umocnienia pozycji na lokalnym rynku, ale też zrównoważenia przewagi dużych firm, które do niedawna były wyłącznymi beneficjentami nowych technologii. Atrakcyjna cenowo i dostosowana do lokalnych potrzeb oferta IT4MŚP zmienia dotychczasowe reguły gry - podsumowuje Piotr Szczerbiak.
Więcej informacji na temat projektu IT4MSP można znaleźć pod adresem www.it4msp.pl.
***
Informacje o firmie Microsoft:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.
Więcej informacji na temat firmy Microsoft można znaleźć pod adresem http://www.microsoft.com/poland lub skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek operatora).
Informacje o firmie Columbus:
Columbus specjalizuje się we wdrożeniach rozwiązań opartych o systemy ERP, CRM, BI i inne, które umożliwiają firmom zdobycie i utrzymanie przewagi nad konkurencją. Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu, Columbus jest partnerem biznesowym, chętnie wybieranym przez firmy działające w branży handlowej, dystrybucyjnej i przemysłowej. Ten fakt docenia także Microsoft, który wielokrotnie wyróżniał i nagradzał Columbus - firmę z ponad 20-letnim doświadczeniem, zatrudniającą 1 000 pracowników i obsługującą 6 000 klientów w 21 krajach. Więcej informacji na stronie www.columbusglobal.com/pl-PL.
Informacje o firmie DELL:
Od ponad 26 lat firma Dell pomaga krajom, społecznościom i klientom na całym świecie realizować marzenia za pomocą technologii. Klienci ufają, że zapewnimy im rozwiązania technologiczne, które pomogą im więcej zdziałać i osiągnąć w pracy, domu, szkole czy gdziekolwiek indziej. Dowiedz się więcej o naszej historii, celu i osobach stojących za naszym skupionym na potrzebach klienta podejściem.
Dodatkowych informacji udzielą:
Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com
Agnieszka Zarzycka
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: Agnieszka.Zarzycka@microsoft.com
Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)